برنده‌ی سال قبل: بازی تاج و تخت
هنوز امکان بردن دارد: خیر

حملات پیاپی: این سریال برنده‌ی بهترین درام از شبکه‌ی اچ‌بی‌او دو جایزه‌ی اخیر بهترین سریال درام، و همچنین چهار جایزه از پنج جایزه‌ی اخیر را در فصل‌های پایانی خود تصاحب کرده است.

واقعیت جالب: با وجودی‌که سرویس‌های پخش آنلاین در سال ۲۰۲۰ در دوران اوج خود به سر می‌برند، اما در رقابت سریال‌های درام در روندی رو به افول بوده‌اند. پس از حضور با چهار نماینده در سال ۲۰۱۷، نماینده‌های درام سرویس‌های پخش آنلاین نتفلیکس و هولو به سه عدد در سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کردند، و در سال ۲۰۱۹ به دو عدد رسیدند — شبکه‌های کابلی، از جمله اچ‌بی‌او همچنان بازیگر اصلی این میدان باقی مانده‌اند، با وجودی‌که اپل تی‌وی پلاس و دیزنی پلاس قصد دارند رشته‌ی کابل شبکه‌های کابلی آکادمی تلویزیونی امسال را پاره کرده و به مرور کاملا قطع کنند.

سریال‌های بارزی که امکان بردن ندارند: بازی تاج و تخت (چون تمام شده است)، بادیگارد (چون فصل دوم آغاز نشده است)، خانه‌ی پوشالی (چون تمام شده است)

سریال های بی‌نظیر با فصل های پایانی ضعیف

در انتهای مطلب پیش‌بینی‌های بن ترورس منتقد تلویزیونی ایندی‌وایر در مورد سریال‌هایی که جایزه‌ی بهترین درام را می‌گیرند، آورده شده‌اند. این مطلب در طول فصل به روز رسانی خواهد شد، بنابراین مطالب بعدی در مورد رقابت درام سال ۲۰۲۰ را دنبال کنید. جوایز هنرهای خلاقانه‌ی امی در روز شنبه، دوازدهم سپتامبر و یکشنبه، سیزدهم سپتامبر اهدا خواهد شد. هفتاد و دومین مراسم سالانه‌ی جوایز امی در سالن مایکروسافت در مرکز شهر لس آنجلس در روز یکشنبه بیستم سپتامبر برگزار خواهد شد. ای‌بی‌سی این مراسم را پخش خواهد کرد.

وضعیت رقابت

با تمام شدن سریال بازی تاج و تخت، بازی جدیدی شروع شده است — و رقابت سخت و خونینی برای تصاحب تاج و تخت وجود دارد. از رقبای اصلی می‌توان به اوزارک از نتفلیکس و وراثت از اچ‌بی‌او اشاره کرد که هر دو عملکرد خوبی در طول فصل جوایز در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ از خود به نمایش گذاشتند. انتظار می‌رود هر دو سریال بسیاری از نامزدی‌های سریال‌های درام را ازآن خود کنند (که به هر کدام ۱۸ تا می‌رسد)، و هر دو شبکه در فاز دوم تلاش‌های خود هستند که گل سر سبد خود را کمی بیشتر هل بدهند تا در جایگاه اول قرار گیرد.
با این وجود، آتش برنامه‌ی دارای بیشترین نامزدی شعله‌ور است، در حالی‌که متخصصان و صاحب‌نظران بسیار اندکی باور داشتند که حتی بتواند شعله‌ی خود را روشن نگه دارد. ماندلورین با قرار گرفتن در لیست بهترین سریال‌های درام همگان را شوکه کرد — و توانست دروغ‌های کوچک بزرگ، وست‌ورلد، ژست و برنامه‌ی صبحگاهی را از دور خارج کند — و حالا دیزنی پلاس شانسی واقعی برای برنده شدن دارد.

ماندالورین

سریال‌های اسپین‌آف جنگ ستارگان با ۱۵ نامزدی در چنته‌ی خود به رای‌دهندگان تی‌وی آکادمی تکیه خواهد کرد که بسیاری از جایگاه‌های اول را تصاحب کند، مخصوصا با نظر به این واقعیت که تنها نامزدی‌های بازیگری‌اش در دسته‌بندی‌های مهمان و ویس-اور است.
از طرف دیگر بهتره با ساول تماس بگیری وضعیت بسیار ناگوار و غیرمنتظره‌ای در روز نامزدی داشت. این سریال که برای مدت طولانی مورد علاقه‌ی مخاطبان بوده است توانست راه خود را به میدان رقابت سریال‌های درام باز کند، اما ستارگان آن باب اودرنیک، جاناتان بنکس، و ریا سیهورن همگی از دسته‌بندی‌های خود جا ماندند. امسال که سال نسبتا خوبی برای عوامل برکینگ بد بود، ال کامینو از نتفلیکس و بهتره با ساول تماس بگیری از ای‌ام‌سی یکی از بهترین فصل‌های خود را پخش کرد و تنها هفت جایزه برای سریال دوم به عمل آمد که ناکامی عجیب و نابجایی به نظر می‌آید.
موارد مشابه می‌تواند برای شناسایی نقاط حساس و آسیب‌پذیر سایر رقبای بهترین درام هم در نظر گرفته شود. سرگذشت ندیمه از هولو ده نامزدی دریافت کرد، با وجودی‌که بیش از یک سال است که فصل جدیدی از آن پخش نشده است، اما بازیگر اصلی آن الیزابت ماس به طرز عجیبی از رقابت بهترین بازیگر زن جا مانده بود.

بهتره با ساول تماس بگیری

عجیب است که سریالی که تکیه‌ی زیادی بر بازیگر زن اصلی خود دارد جایزه‌ی بهترین سریال درام را ببرد در حالی‌که بازیگرش حتی نامزد دریافت جایزه هم نشده باشد. اتفاقات عجیب از نتفلیکس با هشت نامزدی کمترین میزان نامزدی را در طول عمر خود دریافت کرد، و بازیگران آن دیوید هاربر و میلی بابی براون (که هر دو، دو بار نامزد شده‌اند) از رقابت‌های خود در دسته‌بندی‌های بازیگر جا ماندند. آیا این می‌تواند حمایت کافی برای بالا بردن شانس برای عنوان اصلی را جذب کند؟ در ابتدای رقابت چندان محتمل به نظر نمی‌رسد. در این مورد کشتن ایو شانس بالاتری دارد، چرا که هشت نامزدی دریافت کرده است، و در عین حال در دسته‌بندی‌های بازیگری و همچنین سایر دسته‌بندی‌های مانند طراحی لباس، طراحی تولید، و موسیقی هم نامزدی‌هایی به دست آورده است. نقدها (مخصوصا نقدهای نزدیک اواخر فصل سوم) می‌تواند بزرگ‌ترین مانع در سر راه آن باشد، اما هرگز عشق و علاقه‌ی مردم به جودی کامر و ساندرا او را دست کم نگیرید.
چه چیزی باقی می‌ماند؟ تنها تاج که در نوع خود یک مورد جالب توجه است. بر خلاف عوض شدن بازیگرانش در طول فصل‌های مختلف، این درام پیتر مورگان ۱۳ نامزدی در سال ۲۰۲۰ دریافت کرده است — دقیقا به همان تعداد که برای فصل‌های اول و دوم خود دریافت کرد.

تاج

حفظ ثبات در چنین رقابت پر فراز و نشیبی تحسین‌برانگیز است، و تعداد آن نیز عددی خوب و محکم است. نه تنها تاج در دسته‌بندی‌هایی که انتظار می‌رفت (از جمله طراحی تولید، موسیقی، لباس) نامزدی‌های خود را دریافت کرده است، بلکه در دسته‌بندی‌های بهترین بازیگر زن اصلی، بازیگر زن مکمل، کارگردانی، و فیلم‌نامه هم مدعی است.  مانند همیشه تاج مورد استقبال تمام شاخه‌های تی‌وی‌ آکادمی قرار گرفته است. فصل دوم هم جوایز امی بیشتری نسبت به فصل اول برای این سریال به ارمغان آورد، و انتظار می‌رود همین روند در مورد فصل سوم هم تکرار شود و شاهد جوایز بیشتری باشیم، و در عین حال اینجا جایی است که ثبات تبدیل به یک شمشیر دو لبه می‌شود. اگر در واقع حمایت مضاعفی برای تاج وجود داشت آیا باعث نمی‌شد که نامزدی‌های بیشتری دریافت کند (همان‌طور که اوزارک دریافت کرد)؟ با توجه به این‌که این نکته در مورد این سریال موضوعیت ندارد، بهتر است فرض کنیم رای‌دهندگان هنوز آن‌را دوست دارند، برایش احترام قائل هستند، اما هنوز آماده‌ی قرار دادن تاج در صدر لیست سریال‌های درام منتخب خود نیستند.
اما این کمپین هنوز در مراحل آغازینش است. با شکل‌گیری روایت‌ها و روشن‌تر شدن مسیر منتهی به امی، تغییرات پیش رو را خواهیم دید، و به نظر می‌رسد بازی پیچیده‌ای در پیش باشد.

رده‌بندی نامزدی‌ها:

وراثت
  1. وراثت Succession (از اچ‌بی‌او)
  2. اوزارک Ozark (از نتفلیکس)
  3. ماندلورین The Mandalorian (از دیزنی پلاس)
  4. تاج The Crown (از نتفلیکس)
  5. کشتن ایو Killing Eve (از بی‌بی‌سی آمریکا)
  6. سرگذشت ندیمه The Handmaid’s Tale (از هولو)
  7. بهتره با ساول تماس بگیری Better Call Saul (از ای‌ام‌سی)
  8. چیزهای عجیب Stranger Things (از نتفلیکس)

سریالی که خواهد برد: وراثت

سریالی که ممکن است ببرد: ماندلورین

سریالی که باید ببرد: وراثت

این مطلب برگرفته از نوشته‌ی بن ترورس در وب‌سایت ایندی‌وایر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.