مجله نماوا: نزدیک به دو سال است از پخش فصل سوم سریال «اتفاقات عجیب» (Stranger Things) می‌گذرد و طرفداران این مجموعه تلویزیونی محبوب همچنان در انتظار پخش فصل جدید هستند. سازندگان سریال بارها قول داده‌اند که نیازی است برای همیشه منتظر بمانیم: فصل ۴ در راه است، البته نه تا سال ۲۰۲۲.

از زمانی که فیلمبرداری «اتفاقات عجیب» در اکتبر ۲۰۲۰ در بحبوحه همه‌گیری کروناویروس از سر گرفته شد، نکات جزئی درمورد فصل بعدی سریال منتشر شده است. گیتن ماتارازو (بازیگر نقش داستین هندرسون) در دسامبر ۲۰۲۰ به یو‌اس ویکلی گفت: «این قطعاً یک نوع فیلمبرداری غیرمتعارف است. همه سر صحنه به‌شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. ما در پشت صحنه ماسک و عینک ایمنی می‌زنیم و فاصله‌گذاری را به‌شدت رعایت می‌کنیم و موقع نهار و هنگام آمدن به صحنه فیلمبرداری خیلی از هم فاصله می‌گیریم.»

ادامه این گزارش درباره چیزهایی است که درمورد فصل بعدی می‌دانیم، ازجمله این که چگونه یک شخصیت محبوب ممکن است به سریال بازگردد و کدام بازیگران جدید وارد «دنیای وارونه» خواهند شد.

اتفاقات عجیب

فیلمبرداری فصل ۴ در چه مرحله‌ای است؟

به گفته نوآ اشنپ (بازیگر نقش ویل بایرز)، فیلمبرداری فصل جدید در سپتامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید، اما روند تولید سریال بدون مشکل نبوده است. تنها یک ماه از فیلمبرداری فصل چهارم می‌گذشت که نتفلیکس در مارس ۲۰۲۰ تولید را تعطیل کرد.

شان لوی، مدیر تولید و کارگردان، سال گذشته به ایندی‌وایر گفت: «در حال کارگردانی یکی از صحنه‌ها بودم که از نتفلیکس با من تلفنی تماس گرفتند. ما این مسئله را با بازیگران و گروه خود در میان گذاشتیم و گفتیم از روی احتیاط فراوان، تولید را متوقف می‌کنیم. در بین اعضای گروه هیچ‌کس بیمار نبود، هیچ‌کس علائمی نداشت، اما به نظر کار درستی می‌آمد.» نیوزویک گزارش داد که فیلمبرداری در لیتوانی در اوایل ۲۰۲۰ انجام شد که به احتمال زیاد به خاطر صحنه‌هایی با حضور دیوید هاربر (بازیگر نقش جیم هاپر) بود که در روسیه روی می‌دهد.

در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰، حساب نویسندگان «اتفاقات عجیب» اعلام کرد که آن‌ها نگارش کل فصل را به پایان رساندند و در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰، نیوزویک گزارش داد تولید سریال در جورجیا از سر گرفته شد.

در ماه‌های اخیر سرعت تولید روند بهتری پیدا کرده است و عکس‌هایی که از سر صحنه فیلمبرداری منتشر شده است، از فضای پر از اکشن فصل جدید سریال خبر می‌دهد.

پوستر اتفاقات عجیب

فصل ۴ چه زمان نمایش داده می‌شود؟

نتفلیکس ماه پیش رسماً اعلام کرد فصل چهارم «اتفاقات عجیب» در تابستان ۲۰۲۲ پخش می‌شود. بیشتر طرفداران این تأخیر را پیش‌بینی می‌کردند: برنامه پخش فصل چهارم تا ۲۰۲۰ کاملاً قابل پیش‌بینی بود، اما همه‌گیری کووید-۱۹ همه برنامه‌ها را به هم ریخت. اولین فصل سریال در تابستان ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. فصل دوم در پاییز ۲۰۱۷ و سومین فصل در تابستان ۲۰۱۹ پخش شد. با این الگو، برخی حدس می‌زدند فصل ۴ در تابستان یا پاییز ۲۰۲۱ به نمایش درآید که این اتفاق نیفتاد.

اتفاقات عجیب

بازیگران اصلی برمی‌گردند؟ و آیا چهره‌های جدید حضور دارند؟

همه بازیگران اصلی قرار است در فصل جدید «اتفاقات عجیب» حضور داشته باشند، ازجمله میلی بابی براون، هاربر، ماتارازو، جو کیری، ناتالیا دایر، سیدی سینک، کیلب مک‌لاگلین، مایا هاک، فین ولفهارد، وینونا رایدر، اشنپ و بقیه، اما چند بازیگر جدید از قبل به ترکیب گسترده بازیگران این فصل پیوسته‌اند.

ددلاین اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ گزارش داد که جیمی کمبل باور در نقش پیتر بالارد، «مردی دلسوز که به‌عنوان یک مستخدم در یک بیمارستان روانی کار می‌کند» یکی از شخصیت‌های ثابت این فصل خواهد بود.

ادواردو فرانکو و جوزف کوین از دیگر بازیگران جدید «اتفاقات عجیب» هستند. رابرت انگلاند، بازیگر نقش فردی کروگر در سری فیلم‌های «کابوس در خیابان الم» در نقش ویکتور کریل، یکی دیگر از شخصیت‌های ثابت به سریال خواهد پیوست. به گزارش ددلاین، شخصیت او پس از ارتکاب «قتلی وحشتناک در دهه ۱۹۵۰» در بیمارستان روانی به سر می‌برد.

تام ولاشیها و شرمن آگوستوس به ترتیب در نقش دیمیتری نگهبان زندان روسی و سرهنگ دوم سالیوان به انگلاند می‌پیوندند. علاوه بر این، میسون دای نقش جیسون کارور، یک بچه پولدار محبوب و نیکولا یوریتسکو نقش یوری، قاچاقچی روسی را بازی خواهند کرد. سپس در ۹ ژوئن ۲۰۲۱، نتفلیکس اعلام کرد چهار بازیگر دیگر به گروه بازیگران اضافه می‌شوند: ایمیبث مک‌نالتی در نقش ویکی که نظر یکی از قهرمانان محبوب سریال را به خود جلب می‌کند؛ مایلز ترویت در نقش پاتریک، یک ستاره محبوب تیم بسکتبال دبیرستان که زندگی خوبی دارد تا این که اتفاقات تکان‌دهنده او را از کنترل خارج می‌کند؛ رجینا تینگ چن در نقش خانم کلی، یک مشاور محبوب و دلسوز؛ و درنهایت، گریس ون دین در نقش کریسی، یک تشویق‌کننده محبوب دبیرستان هاوکینز که یک راز تاریک عمیق را پنهان کرده است.

اتفاقات عجیب

چه اتفاقاتی می‌افتد؟

سؤالات زیادی هست که فصل ۴ باید به آن‌ها پاسخ دهد: چه اتفاقی برای هاپر افتاد؟ با دور شدن ویل و الون از مرکز هاوکینز، ما مخلوقات آینده را کجا خواهیم دید؟ حالا که نانسی و جاناتان از روزنامه هاوکینز پست اخراج شده‌اند، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا استیو به‌نوعی عاشق سینما خواهد شد؟ و آیا رابین هرگز درمورد عشقش به تمی تامپسون چیزی می‌گوید؟ البته سازندگان سریال «اتفاقات عجیب» اجازه نمی‌دهند تا پیش از شروع پخش فصل جدید، اطلاعات زیادی درمورد داستان آن منتشر شود.

اتفاقات عجیب

چند اپیزود دارد؟

۹ اپیزود. نتفلیکس همچنین عناوین تمام اپیزودهای فصل ۴ را منتشر کرد که عبارتند از «The Hellfire Club»، «نفرین وکنا»، «هیولا و ابرقهرمان»، «بیلی عزیز»، «پروژه نینا»، «شیرجه»، «قتل عام در آزمایشگاه هاوکینز»، «پاپا»، «The Piggyback» و «آیا هاپر بازمی‌گردد؟».

روز ولنتاین ۲۰۲۰ تائید شد که هاپر پدرخوانده محبوب سریال هنوز زنده است، البته در روسیه زندانی است. یک تیزر شخصیت او را نشان داد و سازندگان سریال در بیانیه‌ای بازگشت او به داستان را تائید کردند.

اتفاقات عجیب

فصل ۴ ترسناک‌تر خواهد بود؟

جو کیری (بازیگر نقش استیو هرینگتون) در مصاحبه‌ای با مجله توتال فیلم فاش کرد فصل چهارم می‌تواند ترسناک‌ترین فصل «اتفاقات عجیب» باشد. او گفت: «اوه، کاملاً شگفت‌انگیز است – برادران دافر واقعاً دوباره این کار را انجام داده‌اند. کاری که امسال می‌کنیم قطعاً نسبت به سال‌های قبل خیلی ترسناک‌تر است، چون سال گذشته خیلی تاریک بود.»

از سوی دیگر، برادران دافر خالقان سریال «اتفاقات عجیب» در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر فصل جدید را کمدی‌تر توصیف کردند. راس دافر با کنایه گفت: «کمی طنز بیشتر در این فصل داریم، کمی اکشن بیشتر و حس متفاوتی نسبت به دو فصل گذشته دارد که داستانش در پاییز اتفاق افتاد؛ و کمی ترسناک‌تر و هولناک‌تر.»

ماتارازو آوریل پیش به اینترتینمنت تونایت گفت فصل جدید «بالغ‌تر» به نظر می‌رسد. او توضیح داد: «همان‌طور که خود ما بچه‌ها بزرگ‌تر می‌شویم، شخصیت‌هایمان در سریال هم باید بزرگ‌تر شوند. سازندگان سریال با این موضوع مواجه هستند، اما آن را پذیرفته‌اند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند و وقتی قد ما بلندتر می‌شود یا وقتی صدای ما دورگه می‌شود یا هر چیزی شبیه به آن، نمی‌ترسند. از آن به عنوان مهمات برای متن خود استفاده می‌کنند.»

اتفاقات عجیب

فصل ۴ آخرین فصل «اتفاقات عجیب» خواهد بود؟

برادران دافر در ابتدا در سال ۲۰۱۷ به والچر گفتند که فصل ۴ ممکن است پایان سریال باشد. راس دافر گفت: «فکر می‌کنیم این یک داستان در چهار فصل خواهد بود و بعد تمام می‌شود.» برادرش، مت، ادامه داد: «نمی‌دانم که می‌توانیم برای هر سال اتفاقات بد برای بچه‌ها توجیه داشته باشیم.»

اما به نظر می‌رسید شان لوی، مدیر تولید و کارگردان نتیجه متفاوتی را در نظر داشت. او در آوریل ۲۰۱۸ به کولایدر گفت: «احتمالش زیاد است که فصلی فراتر از فصل چهارم هم باشد که البته در حال حاضر درمورد آن تصمیم‌گیری نشده است. برادران دافر، نویسندگان و ما تهیه‌کنندگان کل فصل را ترسیم می‌کنیم. دافرها واقعاً از فرآیند نوشتن برای بازبینی، ارزیابی مجدد و زیر سؤال بردن همه مفروضات قبلی خود استفاده می‌کنند.»

برادران دافر نیز تا اوت ۲۰۲۰ نگاه خود را تغییر دادند و راس به هالیوود ریپورتر گفت: «فصل ۴ پایان داستان نخواهد بود. ما می‌دانیم پایان چیست و می‌دانیم چه زمانی خواهد بود. پاندمی به ما زمان داد به آینده نگاه کنیم و بفهمیم چه چیزی برای سریال بهترین است. حالا ایده بهتری داریم که این داستان را تا کجا می‌توانیم روایت کنیم.»

منبع: ال

تماشای سریال «اتفاقات عجیب» در نماوا