مجله نماوا: شاید بالاترین حد خیال‌پردازی در سینما متعلق به فیلم‌هایی باشد که ایده‌ی نابودی کره‌ی زمین و سرنوشت محتوم ساکنانش را دنبال می‌کنند؛ یکی از آثار متأخر این جریان محبوب، فیلم «بالا رو نگاه نکن» اثر آدام مک‌کی است.

یک دانشجوی نجوم، به‌‌یک‌باره متوجه خطری بزرگ می‌شود که کره‌ی زمین را تهدید می‌کند. خیلی زود دکتر راندال میندی به این کشف و پروژه‌ی محاسبات امکان برخورد دنباله‌دار به کره‌ی زمین می‌پیوندد. این شروع یکی از پرستاره‌ترین آثار سینمایی امسال در تمام دنیاست. لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، مریل استریپ، کیت بلانشت و تیموتی شالامی تنها چندتن از گروه پربازیگر و شناخته‌شده‌ی فیلم «بالا رو نگاه نکن» هستند.

ازآن‌جاکه مریل استریپ در این فیلم نقش رئیس جمهور آمریکا را بازی می‌کند و مارک رایلنس در نقش یکی از متمول‌ترین مدیران حوزه‌ی فناوری در دنیاست، فیلم آدام مک‌کی نسبت مستقیمی با زندگی و سیاست‌های آمریکایی پیدا می‌کند و از این حیث، می‌تواند یکی از آثار جنجالی سال باشد.

این فیلم در دو بخش مهم بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه‌ی اصلی و هم‌چنین در دو رشته‌ی بهترین تدوین و بهترین موسیقی متن، در میان نامزدهای نهایی دریافت جایزه‌ی مراسم اسکار قرار دارد.

شما می‌توانید این فیلم علمی‌تخیلی را با زیرنویس فارسی اختصاصی در سایت یا اپلیکیشن نماوا تماشا کنید.

متن: محمدحسین گودرزی

ترجمه: محمد تقوی

گفتار: گل‌بو فیوضی

تدوین: حسین اکبری

تماشای «بالا رو نگاه نکن» در نماوا