مجله نماوا: درست در روزهایی که مسعود کیمیایی جشن تولد ۸۰سالگی خود را می‌گیرد، «خون شد» از پرده‌ی سینماها راهی اکران آنلاین نماوا می‌شود.

«خون شد» برآمده از همان جهان‌بینی کیمیایی نسبت به مقوله‌‌هایی مانند خانواده، ناموس و خانه است که در آثار پیشین او نیز مشاهده کرده‌ایم.

فیلم درباره‌ی یک خانواده‌ی ازهم‌پاشیده است. کاراکتر فضلی با بازی سعید آقاخانی، یکی از اعضای خانواده‌ی اصلی فیلم است که عزمش را جزم کرده خواهر و برادرش را به خانه برگرداند. فضلی، در ابتدای فیلم، درست مثل قیصرِ نیم‌قرن پیش، از قطاری پیاده می‌شود و می‌خواهد از هر کسی که پیوند میان آدم‌های خانواده‌اش را سست کرده، انتقام بگیرد و مقابل هر قانون و مخالفت و مانعی بایستد.

سیامک صفری، لیلا زارع، نسرین مقانلو و اکبر معززی نقش‌ اعضای خانواده‌ی فضلی را بازی می‌کنند و هومن برق‌نورد و سیامک انصاری هم در نقش‌های فرعی این فیلم، به ترسیم و تکمیل جهان کیمیایی کمک می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم فیلم «خون شد»، این است که مسعود کیمیایی، خروجی کار مجموعه‌ی عوامل فیلم را، اعم از بازیگران و عوامل پشت‌‌صحنه، به شکل دستور زبان سینمایی خودش درآورده است؛ همان فرمول همیشگی فیلم‌ساز.

متن: علی یوسفی
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای این فیلم در نماوا