مجله نماوا، محدثه واعظی‌پور

برای قضاوت درباره سریال آکتور هنوز زود است، اما تماشای دو قسمت از سریال تازه نیما جاویدی که این روزها از سایت فیلم نماوا در حال پخش است، به واسطه حس و حال متفاوت و موضوع جذابش، اشتیاق نسبت به تماشای قسمت‌های بعدی را بیشتر می‌کند.

«آکتور» شروعی غافلگیرکننده دارد، در فضایی کاملا متفاوت با اغلب سریال‌ها و فیلم‌ها، با یک بازی شروع می‌شود که علی (نوید محمدزاده) و مرتضی (احمد مهرانفر) بازیگران آن هستند. قصه، از دو عنصر بازی و بازیگری، به عنوان عاملی پیش‌برنده استفاده کرده و آن را به موضوعی برای خلق موقعیت‌های تازه تبدیل می‌کند.

بازی به یک وجه از شخصیت علی و مرتضی هم تبدیل شده، (همان‌طور که بسیاری از ما در این روزگار نقش بازی می‌کنیم) آنها که دو جوان ساده و عاشق تئاتر به نظر می‌رسند، برای تامین اجاره خانه تصمیم می‌گیرند سارا (سها نیاستی) را بازی بدهند و از صداقت و علاقه او سواستفاده کنند. آنچه بر اساس پایان قسمت دوم می‌شود پیش‌بینی کرد، مهارت در بازی و بازیگری‌ست که علی و مرتضی را وارد «بازی‌»‌های تازه خواهد کرد.

سریال آکتور

در پایان قسمت دوم، «آکتور» جذاب‌تر و پرتعلیق شده و علی وارد ماجرایی تازه می‌شود که قطعا این سریال را دیدنی‌تر و پرچالش‌تر می‌کند. سکانس آشنایی علی و زن جوان (هانیه توسلی) یکی از بهترین سکانس‌های قسمت دوم است که هم خلاقانه نوشته شده، هم اجرایی دقیق و حساب شده دارد و بازی محمدزاده و توسلی در آن کم‌ایراد است.

ورود مریم (گلاره عباسی) به داستان، فصل درگیری مرتضی و مرد چاق روی پل در ویلا و دیالوگ‌های علی و زن جوان درباره فامیل بازی در سینما و … از بخش‌های جذاب قسمت دوم «آکتور» است. سریالی که با تیم بازیگری قابل توجه و داستان خاصش می‌تواند در صورت ادامه همین روند، به یکی از موفق‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی در ماه‌های آینده تبدیل شود.

حضور متفاوت نوید محمدزاده (با فاصله از نقش‌هایی که به شهرت و محبوبیت او انجامید. اینجا محمدزاده یکدست و بدون تظاهر و نمایشگری بازی می‌کند.) برای «آکتور» غنیمت است. مهرانفر انتخابی هوشمندانه برای نقش مرتضی است تا او از زیر سایه نقش ارسطو (سریال پایتخت) و دیگر تیپ‌های کمدی بیرون بیاید. گلاره عباسی در نقش زنی از طبقه پایین جامعه شبیه هیچ کدام از نقش‌هایش نیست و توسلی، در نقش زنی جذاب (شاید فم‌فتال) پذیرفتنی است. هومن برق‌نورد با گریمی متفاوت، سیمایی تازه از خود ارائه می‌دهد.

نیما جاویدی به واسطه «ملبورن» و «سرخپوست» و همکاری با مجید مجیدی در «خورشید» به عنوان یکی از استعدادهای سینمای ایران شناخته شده و انتظار از او بالاست. «آکتور» هم حساسیت، وسواس و سلیقه کارگردان در روایت و قصه‌گویی را نشان می‌دهد، هم قرار است برای مخاطبی گسترده‌تر از تماشاگران «ملبورن» و «سرخپوست» جذاب باشد. تا اینجا، جاویدی با حفظ معیارهایش، در «آکتور» موفق شده تماشاگر را با خود درگیر کرده و او را تشنه تماشای سریال نگاه دارد.

تماشای سریال آکتور در نماوا