اولین آنونس از فیلم تل‌ماسه Dune به کارگردانی دنی ویلنوو که مدت‌ها چشم‌انتظار آن بودیم به تازگی منتشر شده است. تل‌ماسه Dune پر از صحنه‌های خیره‌کننده و اکشن‌های نفس‌گیر به همراه کرم‌های شنی بدنام فرانک هربرت نویسنده کتاب اصلی است که بیننده را متعجب خواهد کرد. ویلنوو از نوجوانی سودای ساخت فیلم اقتباسی از رمان علمی تخیلی هربرت را در سر داشت تا بالاخره برادران وارنر و لجندری پیکچرز این فرصت را در اختیار او گذاشتند. 
این فیلم اولین حضور تیموتی شالامی در نقش اصلی یک فیلم پرجاذبه است. او نقش پل آتریدس را بازی می‌کند که خانواده‌اش مالک سیاره بیابانی و خطرناک آراکیس شده‌اند. این سیاره منبع ماده بسیار ارزشمندی به نام اسپایس است که موجب طول عمر انسان و ایجاد قابلیت‌های ابرانسانی در مصرف‌کننده می‌شود. با مالکیت خانواده آتریدس روی این سیاره، آنها به دشمن امپراتوری آتریدس و بومی‌های سیاره تبدیل می‌شوند. اسکار آیزاک، زندیا، ربکا فرگوسن، جیسون موموآ، شارلوت رمپلینگ، جاش برولین، دیو باتیستا و خاویر باردم از دیگر بازیگران تل‌ماسه Dune هستند.
این فیلم جدیدترین هنرنمایی ویلنوو پس از ساخت ورود Arrival و بلید رانر ۲۰۴۹ Blade Runner در ژانر علمی تخیلی به حساب می‌آید.
اگر بخواهید اثر ویلنوو را با تل‌ماسه Dune ساخته دیوید لینچ در سال ۱۹۸۴ (که نتوانست موفقیت تجاری یا نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند) مقایسه کنید، تنها با تماشای آنونس جدید متوجه تفاوت نگاه ویلنوو با نگاه لینچ خواهید شد. دنی ویلنوو در یکی از جدیدترین مصاحبه‌هایش گفت: «من یکی از طرفداران لینچ هستم. او استاد است. یادم می‌آید زمانی که تل‌ماسه Dune ساخته او را دیدم هیجان‌زده شدم، اما بخش‌هایی از فیلم زیاد برایم خوشایند نبود. پس با خودم گفتم هنوز هم می‌توان با بینشی متفاوت، فیلم دیگری از روی این کتاب ساخت».
تاریخ اکران برای ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. 

این مقاله برگرفته از نوشته زک شارف در سایت indiewire.com است.