مارلون براندو را به عنوان یکی از مشهورترین بازیگران دنیا می‌شناسیم. این  بازیگر هالیوودی در ۳ آپریل ۱۹۲۴ متولد شد. نام او همیشه در فهرست بازیگران برتر تمام دوران به‌خاطر کارهای افسانه‌ای که انجام داده قرار می‌گیرد. در هنگام شروع به کار حرفه‌ای، مارلون براندو تحت تعلیم استلا ادلر در Actors’ Studio به مدیریت لی استراسبرگ قرار گرفت. از میان برترین کارهای او می‌توان به «پدرخوانده» The Godfather، «اتوبوسی به‌نام هوس» A Streetcar Named Desire، «در بارانداز» On the Waterfront، «وحشی» The Wild One، «اینک آخرالزمان» Apocalypse Now، «انعکاس در چشمان طلایی» Reflections in a Golden Eye و «ژولیوس سزار» Julius Caeser اشاره کرد.

همچنین بخوانید:
حقایق ناگفته درباره سه‌گانه پدرخوانده Godfather

قضیه نپذیرفتن جایزه اسکار براندو برای بازی حزن‌انگیزش در نقش ویتو کورلئونه در فیلم «پدرخوانده» به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا زبانزد همه بود. در واقع دلیل او اعتراض به رفتاري بود كه صنعت فيلمسازي با بوميان آمريكا داشت.
بی‌شک او با دارا بودن استعدادهای بسیار یکی از مشهورترین بازیگران در صنعت فیلمسازی به‌شمار می‌آید، اما در کنار این‌ها، براندو دمدمی مزاج نیز بود. به مناسب تولد او که در ماه آوریل است در اینجا لیستی از برخی عجیب‌ترین و دیوانه‌وارترین حقیقت‌ها درباره او را تهیه کرده‌ایم.

وحشی

1. مارلون براندو در دوران دبیرستان به‌خاطر موتورسواری در راهروی مدرسه اخراج شد.
۲. قبل از بازیگر شدن، او به‌عنوان تکنسین آسانسور در یک فروشگاه بزرگ برای چهار روز در هفته  مشغول به‌کار بود. اما به‌خاطر خجالتی بودن از اعلام ورودش به طبقه مخصوص لباس‌زیر شغلش را ترک کرد.
۳. براندو بعد از حضور در فیلم‌های سینمایی دارای دو اسم مستعار شد؛ باد Bud و آقای مامبلز  Mr. Mumbles (mumble یعنی با دهن بسته سخن گفتن). فرانک سیناترا Frank Sinatra خواننده معروف امریکایی لقب آقای مامبلز را به او داد.
۴. یک‌بار در یک مهمانی شام در دهه ۱۹۶۰ مارلون براندو بسیار عجیب و غیرعادی رفتار کرد. او از تک‌ تک مهمانان خواست که برهنه شوند و خودش نیز چنین کرد.
۵. همه بازیگران در آرزوی به‌دست آوردن جایزه اسکار هستند، و اگر بخت با آن‌ها یار باشد و زمانی برنده اسکار شوند با جایزه‌شان مثل یک گنج باارزش رفتار خواهند کرد. اما مارلون براندو از تندیسی که برای فیلم «در بارانداز» کسب کرده بود به‌عنوان زیردری استفاده کرد. به جز این، او از قبول کردن جایزه‌اش برای «پدرخوانده» درمقابل نشان دادن اعتراضش به رفتار سینماگران نسبت به بومی‌های آمریکا صرف‌نظر کرد.

مستند به من گوش کن مارلون

۶. در  سال ۱۹۹۵، هنگام مصاحبه با برنامه «لری کینگ لایو»، مارلون براندو  آقای لری کینگ را بوسید.
۷. این یکی معرکه است! مارلون براندو به مایکل جکسون آموزش بازیگری می‌داد.
۸. اگرچه او بازیگر با استعدادی بود، اما از حفظ کردن دیالوگ‌هایش سرباز می‌زد و نسبت به استفاده از فلش کارت برای بیان کردن دیالوگ‌ها لجاجت می‌کرد.
۹. براندو صاحب یک جزیره شخصی در اقیانوس آرام بود.
۱۰. مارلون براندو برای کم کردن وزنش از شیوه سروته شدن استفاده کرد، اما این روش موفقیت‌آمیز نبود و نزدیک بود در اثر بازگشت چربی به گلویش خفه شود.
۱۱. یک‌بار که براندو به باغ‌وحش رفته بود، با یک بوزینه مسابقه پرتاب کردن آب دهان به‌راه انداخت و برنده شد!
۱۲. این بازیگر برای رفتارهای عجیب و غریبش مشهور بود. یک‌بار به پت کویین Pat Quinn بازیگر گردنبندی هدیه داد که از جمجمه واقعی انسان ساخته شده بود.
۱۳. مارلون براندو حس شوخ‌طبعی عجیبی داشت. او به باد درکردن علاقه داشت تا جایی که به‌فکر ساخت خط تلفن تجاری به‌نام Dial-a-Fart افتاد که تماس‌گیرندگان باید اشخاص معروف را از روی صدای باد دادنشان تشخیص می‌دادند!

مارلون براندو

۱۴. مارلون براندو اشتهایی سیری ناپذیر برای غذا داشت. به‌همین خاطر همسرش درب یخچال را قفل و زنجیر می‌کرد.
۱۵. به‌سبب مشکل پرخوری‌اش، در حین فیلمبرداری «شورش در کشتی بونتی» Mutiny on the Bounty براندو ۵۲ شلوار پاره کرد.
۱۶. در حین نوشتن زندگی‌نامه‌اش، مارلون براندو با اورزولا اندرس Ursula Andress  تماس گرفت تا ببیند آیا هرگز با او رابطه جنسی داشته یا نه.
۱۷. وقتی مارلون براندو سوار مترو می‌شد، تکه‌ای نان در گوش‌هایش قرار می‌داد.
در کنار بازیگری، مارلون براندو تجربه (البته ناموفق) کارگردانی چند فیلم را نیز در کارنامه خود دارد. اولین کار او «سربازان یک چشم» One-Eyed Jacks در ژانر وسترن است. براندو در زمان خودش یکی از بازیگران با دستمزد بسیار بالا در هالیوود به‌حساب می‌آمد. در ۱۹۹۹، مجله تایم مارلون براندو را در لیست ۱۰۰ شخصیت مهم قرن در کنار دیگر بزرگان مثل چارلی چاپلین و مرلین مونرو قرار داد. براندو در ۱ جولای ۲۰۰۴ در حالی‌که طرفدارانش در سراسر جهان را در غم و اندوه فرو برد چشم از جهان فرو بست. او در مرکز پزشکی رونالد ریگان در آمریکا به علت نارسایی تنفسی درگذشت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.