مجله نماوا: داستان خانواده‌ای ناشنوا که تنها یکی از اعضای آن می‌شنود. این موقعیت اولیه‌ی فیلم «کودا» است. درامی خانوادگی به کارگردانی شان هدر که اولین نمایش خود را در فستیوال ساندنس امسال تجربه کرد و با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شد.

کودا به انگلیسی مخفف کودکان والدین ناشنواست. فیلم داستان دختری به نام رابی را روایت می‌کند که سال‌ آخر دبیرستان است و شرایط برای او طوری رقم می‌خورد که می‌فهمد در خواندن استعداد دارد و مسیر زندگی او تغییر می‌کند.

از خلاصه داستان کودا می‌فهمیم که با یک فیلم در ساب‌ژانر «دوران بلوغ» طرفیم که از الگوی روایت «غریبه‌ای در میان جمع» استفاده می‌کند. رابی در عین تفاوت با خانواده‌اش تنها حلقه‌ی ارتباطی آن‌ها با جامعه است و از طرف دیگر با توجه به استعدادش باید میان آینده‌ی خود و تامین نیازهای خانواده‌اش یکی را انتخاب کند.

«کودا» یک فیلم آمریکایی تمام‌عیار است. حفظ ارزش‌های خانوادگی و داشتن رویا دو شاخصه‌ای هستند که در فیلم در یک‌دیگر تنیده شده‌اند. اما چه‌چیزی فیلم را تا این اندازه جذاب و موفق کرده؟ پاسخ را باید در مقابل دوربین جست‌وجو کرد؛ ترکیب بازیگران فیلم. امیلیا جونز در نقش رابی و ائوهنیو دِربِز در قامت معلم موسیقی توانسته‌اند دو کاراکتر شیرین و سمپاتیک خلق کنند و دیگر نکته‌ی قابل‌توجه این ترکیب بازی‌گران حضور سه هنرپیشه‌ی ناشنوا در نقش دیگر اعضای خانواده‌ی‌ رابی‌ست.

شما می‌توانید به انتخاب خودتان، نسخه‌ی دوبله‌شده یا زیرنویس کودا را روی سایت و اپلیکیشن نماوا ببینید.

متن: عرفان شفیع‌پور
ترجمه: محمد تقوی
گفتار: گل‌بو‌ فیوضی
تدوین: حسین‌ اکبری

تماشای این فیلم در نماوا