مجله نماوا: رابرت مک‌کی، مدرس پرآوازه‌ی فیلم‌نامه‌نویسی، راز نوشتن داستان خوب را در شکاف میان «انتظار» مخاطب از قصه و «نتیجه»‌ای که در عمل با آن روبه‌رو می‌شود، می‌داند. مک‌کی توضیح می‌دهد که اگر داستان بتواند مدام انتظارات مخاطب از روند قصه را دور بزند و پاسخی غیرقابل پیش‌بینی برای مخاطب داشته باشد، و در این راه فکرشده عمل کند، به یک ساختار جذاب در روایت می‌رسد.
سریال «وراثت»، اثر جسی آرمسترانگ، که چیزی تا انتشار فصل سومش باقی نمانده، با یک ساختار روایی چندوجهی، متناسب با همین توصیه‌ی کنارزدنِ انتظاراتِ مخاطبِ مک‌کی عمل می‌کند.
امپراطوری رسانه‌ای بزرگ و مؤثر لوگان روی در سراسر دنیا، فرزندان لوگان و اطرافیانش را به‌فکر طرح توطئه‌هایی علیه هم انداخته است؛ توطئه‌هایی برای نزدیک‌شدن هرچه بیش‌تر به قدرت.
خانواده‌ی روی، متشکل از چهار فرزند متفاوت‌ازهم است. کندل، با بازی جرمی استرانگ، جدی‌ترین مدعی به‌دست‌گرفتن قدرت رسانه‌ی خانوادگی است. ویژگی‌های شخصیتی این فرزند لوگان، بیش از دیگر فرزندان او، برای مدیریت دارایی‌های خانوادگی، مناسب به‌نظر می‌رسد. پسر بزرگ‌تر خانواده را آلن راک بازی می‌کند. او درون‌گراتر و آرام‌تر از دیگر فرزندان لوگان روی است و در بازی‌ها و جدل‌های بر سر قدرت، نقش خنثی‌تری از دیگران دارد. کیرن کالکین، نقش رومن، شوخ‌ترین و رهاترین عضو خانواده را بازی می‌کند و ایفای نقش تنها دختر خانواده‌ی پرازمعمای روی، به‌دوش سارا اسنوک است.
تعارض منافع آدم‌های خانواده و رسانه‌ی روی، چندین رقابت درهم‌تنیده در طول سریال خلق می‌کند و گره‌هایی در خطوط مختلف قصه ایجاد می‌کند. جابه‌جایی قدرت، خیانت، سیاست و پیچیدگی‌های روابط خانوادگی زمینه‌های پررنگ داستان وراثت‌اند.
سال ٢٠١٨، شبکه‌ی پرطرفدار اچ‌بی‌او، فصل اول «وراثت» را در اختیار تماشاگرانش قرار داد. این سریال، جوایز مختلفی از بنیاد فیلم آمریکا، امی و گلدن‌گلوب دریافت کرد. برایان کاکس، در رأس گروه بازیگران سریال «وراثت»، در سال ٢٠١٩، برای حضور در این سریال، جایزه‌ی بهترین بازی‌گر مرد گلدن‌گلوب را به‌دست آورد.
در هر قسمت از فیلم‌نامه‌ی سریال «وراثت»، یک یا چند نقشه‌ی شخصیت‌های سریال رو می‌شود و تحت‌تأثیر آن، زمین رقابت برسر قدرت، به‌کل عوض می‌شود. درکنار این رودست‌های روایی، طراحی دقیق طیف وسیعی از تیپ‌های شخصیتی در سریال هم، تنوع بالایی به سریال «وراثت» تزریق کرده است.
شما می‌توانید معماها و فرازوفرودهای جذاب این سریال را روی سایت یا اپلیکیشن نماوا تماشا کنید.

متن: محمدحسین گودرزی
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای این سریال در نماوا