مجله نماوا: اپرا وینفری، جیمی فالون، الک بالدوین… چهره‌های زیادی در سراسر جهان از قامت یک مجری موفق پا به سینما و بازیگری گذاشته‌اند. در مسیر معکوس، بازیگرانی هم بوده‌اند که رو به اجرا در تاک‌شوهای معروف آورده‌اند، اما هر دوی این‌ها، باعث نمی‌شود از ریسکی که شهاب حسینی در پذیرفتن کارگردانی و اجرای «همرفیق» کرد بگذریم. او هم مسیر اول را پیموده بود و بازگشتش به اجرا می‌توانست خطر زنده کردن یک تصویر قدیمی را باعث شود و هم در قامت بازیگر، موفقیت‌هایی به دست آورده بود که بازگشت به اجرا می‌توانست آن‌ها را به فراموشی ببرد.
او برنده‌ی معتبرترین جایزه‌ی بازیگری تاریخ سینمای ایران است و هم‌چنین حالا دیگر یک بازیگر بین‌المللی. با این حال شهاب حسینی به «همرفیق» آمد و لحظاتی دیده‌نشده از زندگی و کار چهره‌های ایرانی را پیش چشم دوربین آورد.

فصل اول «هم‌رفیق» در ۳۱ هفته، هم از مفاخر فرهنگ و هنر ایران در خود داشت و هم نخستین‌هایی دیده نشده. هم شمار زیادی ستاره‌ی پیر و جوان مقابل دوربینش آمدند و هم جایی ناخواسته آخرین تصویر خندان یک چهره‌ی از دست‌رفته را در خود ثبت کرد.
«همرفیق» در قالب یک تاک‌شوی استاندارد جهانی، با بند موسیقی زنده‌ی معروفش و با ابعاد مشخصا پرخرجش، آغازگر مسیری در پلتفرم‌های پخش اینترنتی بود که دنباله‌روهای زیادی هم داشت. شاید همین اولین بودن ویژگی اصلی کار شهاب حسینی در «همرفیق» باشد.
شما می‌توانید به تمام ۳۱ قسمت فصل اول هم‌رفیق در نماوا دسترسی داشته باشید.

متن و گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای این برنامه در نماوا