مجله نماوا: دنیای سینما جسیکا چستین را دیر پیدا کرد؛ خیلی دیر. حتی تدوین نخستین فیلم مهم کارنامه‌اش، فیلم درخت زندگیِ ترنس مالیک، سه‌سال زمان برد تا او را در سال‌های ابتدایی دهه‌ی چهارم زندگی‌اش کشف کنیم.

چستین اسکارش را در اولین روزهای ۴۵ سالگی و برای بازی در فیلم چشمان تامی فی گرفت. نقشی با گریمی بسیار سنگین که از خودش دور بود. اما با نگاهی به کارنامه‌ی او چندین و چند فیلم به چشم‌تان می‌خورد که کیفیت‌شان بدون حضور و بازی او ناممکن است: «پناه بگیر»، «سی دقیقه پس از نیمه‌شب»، «یک سال بسیار خشن» «میان ستاره‌ای»‌ و مینی‌سریال «صحنه‌هایی از یک‌ ازدواج»

چستین متخصص تصویر زنان قدرتمندی‌ست که نمی‌توانند احساس‌شان را به درستی بیان کنند و همین ضعف کار دستشان می‌دهد؛ کافی‌ست به بازی او در «دوشیزه اسلون» و «بازی مالی» نگاه کنید. گی‌یرمو دل‌تورو درباره‌ی چستین می‌گوید: «او بلد است به هر لحظه اصالت ببخشد».

شما می‌توانید در سایت فیلم یا اپلیکیشن نماوا بخشی از آثار کارنامه‌ی جسیکا چستین را تماشا کنید؛ از آثاری بلاک‌باستری مانند «شکارچی: نبرد زمستان» و «مردان ایکس: ققنوس سیاه» تا فیلم‌های مستقل‌تری مثل «همسر نگهبان باغش وحش» و «بازی مالی».

متن: عرفان شفیع‌پور
ترجمه: محمد تقوی
گفتار: گل‌بو‌ فیوضی
تدوین: حسین اکبری