مجله نماوا: هومن سیدی پس از سریال موفق «قورباغه» به سینما بازگشته تا کارنامه‌ی متفاوت این سال‌های خود را در سینما ادامه دهد. آخرین فیلم سیدی «مغزهای کوچک زنگ‌زده» جوایز متعددی برد و تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت.

در «جنگ جهانی سوم» محسن تنابنده نقش شکیب یک کارگر روزمزد بی‌خانمان را بازی می‌کند که هرگز نتوانسته با ازدست‌دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. او اکنون در پشت صحنه یک فیلم مشغول به کار است. محل ساخت‌وسازی که او امروز در آن کار می‌کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود.

از تصاویر منتشرشده در آنونس و تعاریف کسانی که فیلم را دیده‌اند، می‌توان برداشت کرد که با یکی از شاه‌نقش‌های کارنامه بازیگری تنابنده روبه‌رو خواهیم بود؛ نقشی که حالا به واسطه‌ی نمایش در جشنواره ونیز و در امتداد دیده‌شدن جهانی او در «قهرمان» فرهادی، می‌تواند توانایی این بازیگر ایرانی را بیش از پیش نزد مخاطبان جهانی آشکار سازد.

نخستین سرمایه‌گذاری یک پلتفرم آنلاین ایرانی در یک فیلم سینمایی، در بخش افق‌های جشنواره ونیز نمایش داده می‌شود. فیلم هومن سیدی را خودش تهیه کرده و سرمایه‌گذاری آن توسط نماوا و نماآگهی انجام گرفته است.

«جنگ جهانی سوم» را هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان نوشته‌اند، پیمان شادمانفر مدیر فیلم‌برداری آن است و به جز محسن تنابنده، مهسا حجازی، نوید نصرتی و ندا جبرئیلی در تازه‌ترین فیلم سیدی بازی می‌کنند.

نخستین نمایش رسمی «جنگ جهانی سوم»: ۷ سپتامبر ساعت ۱۴:۳۰ در سالن دارسانا در بخش رقابتی افق‌ها (اوریزانته)