موضوعات و اعتراضات سیاسی ایده جدیدی برای ساخت یک فیلم نیست، با این‌حال آرون سورکین در جدیدترین ساخته خود، دادگاه شیکاگو هفت The Trial Of The Chicago 7، نگاهی به اتفاقی پر تنش و پرسروصدا در تاریخ آمریکا انداخته است.
تجمعی که قرار بود اعتراضی مسالمت‌آمیز در محل کنوانسیون ملی دموکراتیک در سال ۱۹۶۸ باشد به شورشی خشونت‌بار و درگیری با پلیس و گارد ویژه تبدیل شد. هماهنگ‌کننده‌های این اعتراض، ابی هافمن، جری روبین، تام هایدن و بابی سیل، به اتهام توطئه برای شروع یک شورش متهم شدند و دادگاه بررسی اتهامات آن‌ها در تاریخ آمریکا معروف شد.
بازیگران مطرحی در این ساخته سورکین حضور دارند، از جمله یحیی عبدول-متین، ساشا بارون کوهن، جوزف گوردون- لویت، مایکل کیتون، فرانک لنگلا، جان کارول لینچ، ادی ردمین، مارک رایلنس، الکس شارپ و جرمی استرانگ. این بازیگران به بهترین نحو آن‌چه سورکین در ذهن داشته است را به نمایش گذاشته‌اند.
شبکه نت‌فلیکس حق انتشار این فیلم را در ماه جولای از کمپانی پارامونت خریداری کرد. پارامونت در نظر داشت که این فیلم را در ماه سپتامبر منتشر کند. تاریخ اعلام شده نت‌فلیکس خیلی دیرتر از آن نیست، دادگاه شیکاگو هفت را می‌توان در تاریخ ۱۶ اکتبر در سینماهای منتخب و هم‌چنین از شبکه نت‌فلیکس تماشا کرد.

این مطلب از نوشته جیمز وایت در سایت امپایر گرفته شده است.