چرا توجه‌ها به فیلم‌های ترسناک با شخصیت‌های نوجوان کم شده است؟ در چند سال اخیر نویسندگان تلاش زیادی برای جلب توجه‌ عموم مخاطبان به فیلم‌های تخیلی و ترسناک‌ نوجوانان کرده‌اند. در این سال‌ها به این دو سبک از روایت داستانی به یک اندازه توجه شده و این باعث شده است فیلم‌های غیرمنتظره‌ و غیرقابل‌پیش‌بینی‌ای توجه مخاطبان را جلب کنند. هر چقدر که مخاطبان به آثار نوجوانان و تخیلی ترسناک توجه نشان دادند، اما هنوز توجه لازم به ترکیب این دو ژانر نشده است.
یکی از مشکلات جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants جاش بون نیز همین است. تاخیرات مراحل تولید فیلم، به تصویر کشیده شدن شخصیت‌های سیاه‌پوست کمیک با بازیگرانی سفیدپوست در فیلم و مشکلات متعدد اکران فیلم، صدمات زیادی به جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants وارد کردند. اما شگفتی اصلی چیست؟ اینکه نه تنها جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants بد نیست، بلکه این فیلم پتانسیل این را دارد که از این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ایکس‌من نسل خودش یاد شود.

همچنین بخوانید:
نقد فیلم فستیوال ریفکین Rifkin’s Festival – جدیدترین ساخته وودی آلن

 جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants

آخرین چیزی که دنیل مونستار با بازی بلو هانت به یاد می‌آورد از بین رفتن منطقه‌ی اختصاصی سرخپوست‌هاست که در آن زندگی می‌کرد. بعد از آن تنها صدای دکتر ریز با بازی آلیس براگا را به یاد می‌آورد.
ریز مرکزی را برای جهش‌یافته‌های جدید راه انداخته است که بخشی از آن اهداف درمانی داشته و بخش دیگر آن به توانبخشی آن‌ها می‌پردازد. ریز زندگی‌اش را وقف کمک به این نوجوانان کرده است تا بتوانند قدرت خودشان را در کنترل بگیرند و با ضربات روحی‌ که در کودکی‌ دیده‌اند، کنار بیایند. بعضی از آن‌ها مثل رین سینکلیر با بازی میسی ویلیامز در کنترل قدرت‌هایشان پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. برخی دیگر مثل ایلیانا راسپوتین با بازی آنیا تیلور-جوی فقط دلشان می‌خواهد دست به خراب‌کاری بزنند. به مرور متوجه می‌شویم که دنی و سایر بیماران این مرکز در چیزی فراتر از یک احساس گناه ساده که بازماندگان یک حادثه آن را تجربه می‌کنند، شریک هستند: هر کدام از جهش‌یافته‌های زیر نظر دکتر ریز، برای به دست آوردن قدرت‌هایشان جان یک نفر را گرفته‌اند.

برای برخی این اتفاق یک واکنش غیرارادی بوده و برای برخی دیگر واکنشی علیه شکنجه‌گرانشان بوده است. اما همانطور که دنی تلاش می‌کند ذات استعدادش را کشف کند، دوستان جدیدش درگیر کابوس‌هایی از زندگی‌هایی که گرفته‌اند، می‌شوند. طولی نمی‌کشد که این کابوس‌های در دنیای مادی نیز خودشان را نشان داده و هیولاهای واقعی را می‌سازند که این بیمارانان در مقابل آن ناتوانند.
جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants از روی مجموعه کتاب کمیک مشهور Demon Bear Saga کریس کلیرمونت ساخته شده است، اما خیلی به این منبع وفادار باقی نمانده است. بیشتر داستان جوری تغییر کرده است تا مجوزهای لازم فیلم‌های مارول را زیر پا نگذارد. با این وجود، این محدودیت‌ها به جای اینکه به ضرر فیلم تمام شوند، خیلی زود به یکی از نقاط قوت این فیلم تبدیل می‌شوند. جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants اشاره‌هایی به سایر فیلم‌های ابرقهرمانی کرده و حتی از تصاویر فیلم مستقل لوگان جیمز منگولد سال ۲۰۱۷ نیز استفاده می‌کند، اما به محض اینکه شخصیت‌های فیلم کار خود را شروع می‌کنند، جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants روایت خاص خودش را در پیش می‌گیرد.

 جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants

بیشتر موفقیت جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants مربوط به کارهایی است که فیلم انجام نداده است. جهش‌یافته‌های جدید از کلیشه‌های آخرالزمانی که در بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانی دیده می‌شود استفاده نکرده و در عوض داستانش را تنها در یک موقعیت مکانی روایت می‌کند. هیچ‌کدام از بیماران پایشان را از این بیمارستان بیرون نمی‌گذارند و خالی بودن این مرکز توجه را به شخصیت‌ها و احساساتشان معطوف می‌کند.
بیشتر فیلم بر روی اختلال اضطراب پس از سانحه شخصیت‌ها تمرکز می‌کند و صحنه‌‌های نبرد گروهی از نوجوانان را نشان می‌دهد که تلاش می‌کنند بهترینشان را ارائه کنند. این موضوع به گروه بازیگران فیلم فرصتی برای دیده شدن داده است. بعد از سال‌ها تماشای فیلم‌هایی پر ستاره، این بار می‌توانیم تعدادی بازیگر تازه‌نفس نوجوان را در این فیلم ببینیم.
جهش‌یافته‌های جدید  The New Mutants بیست و هشت آگوست پخش شد.

و حالا نظر منتقدین درباره‌ این فیلم:

 جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants

جیسون گوربر منتقد اسلش فیلم در نقد خود آورده است:

“جهش‌یافته‌های جدید The New Mutantsمخاطب خودش را  پیدا می‌کند و حتی ممکن است در میان گروهی از مخاطبان به یکی از فیلم‌های محبوب تبدیل شود، چرا که افراد خودشان را در شخصیت‌‌های این فیلم پیدا می‌کنند. شخصیت‌هایی که با چالش‌ها مواجه شده و از پس آن‌ها برمی‌آیند. اما در حال حاضر، جهش‌یافته‌های جدید The New Mutants یک فیلم کاملا معمولی است، که البته چیزی از ارزش‌های این فیلم کم نمی‌کند. در دنیایی که چیزهای معمولی هم غیرمعمولی به نظر می‌رسند، تماشای اثری متوسط به طرز عجیبی دوست‌داشتنی است. با اینکه فیلم راه سختی را برای اکران بر روی پرده پشت سر گذاشته است، اما در نهایت فیلمی خوب و سرگرم‌کننده از آب درآمده است که می‌توان در زمان و شرایط مناسب آن را تماشا کرد.”

جیم وجوودا منتقد IGN نوشته است:

“بازیگران جوان فیلم شخصیت‌های آسیب‌دیده‌ی خود را بسیار جالب و تماشایی به تصویر کشیده‌اند، شخصیت‌‌هایی که از بسیاری از شخصیت‌های فرعی سایر فیلم‌های ایکس‌من جذاب‌تر هستند. با اینکه نیمه‌ی ابتدایی فیلم تا حدی قابل پیش‌بینی است، اما در نیمه‌ی دوم همه چیز عجیب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌شود.”

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.