نویسنده محبوب کتاب‌های کودکان، ژاکلین ویلسون در سال ۲۰۱۲ کتاب چهار بچه و آن Four Kids and It را با اقتباسی از کتاب پنج بچه و آن Five Kids and It نوشته ادیت نسبیت در سال ۱۹۰۲، نوشت. و حالا فیلمی براساس کتاب نوشته ویلسون ساخته شده است. با توجه به شرایط بحرانی کنونی اکران فیلم چهار بچه و موجود شنی Four Kids and It از سینما به شبکه‌های پخش آنلاین تغییر کرد.
این داستان نسبتا کوتاه، توجه بچه‌ها و البته بزرگتر‌ها را جلب خواهد کرد، اما شاید نه آن‌قدر که مشتاق به دیدن چند‌باره آن باشند.
داستان جالب آن در مورد مردی بریتانیایی به نام دیوید (با بازی میتو گود) و زنی آمریکایی به نام آلیس (با بازی پائولا پاتون) است که از همسران خود جدا شده‌اند و با یکدیگر آشنا می‌شوند. هر دو آن‌ها صاحب دو فرزند هستند و هنگامی که کمی از شروع رابطه آن‌ها می‌گذرد تصمیم می‌گیرند به همراه فرزندان خود به تعطیلات تابستانی بروند. فرزندان دیوید، رز سیزده ساله (با بازی تدی مالسون-آلن) و رابی (بیلی جنکینز) و فرزندان آلیس سامانتا (اشلی اوفدرهاید) و مدی (الی-می سیام) نام دارند.

همچنین بخوانید:
نقد فیلم مقاومت Resistance – داستان زندگی هنرمند پانتومیم مارسل مارسو

Four Kids and It

آن‌ها به محل اقامت خود می‌رسند و فرزندان کوچک‌تر، رابی و مدی، خود را بازی کامپیوتری و گشتن در اطراف آن مشغول می‌کنند، در عین‌حال رز و سامانتا از این رابطه جدید خوشحال نیستند.
بچه‌ها در یکی از گشت‌وگذارهای خود با تریستان ترنت (با بازی راسل برند) صاحب ملک زیبای بالای تپه آشنا می‌شوند.
علاوه بر آن، بچه‌ها به طور اتفاقی ساحل زیبایی را پیدا می‌کنند و در آن‌جا موجودی را می‌بینند که نه تنها با آن‌ها صحبت می‌کند، بلکه آرزوهای آن‌ها را نیز برآورده می‌کند. این موجود با پوستی متمایل به سبز به نام Psammead (با صداگذاری مایکل کین)، که شباهت‌هایی به شخصیت ای‌.تی. دارد، صدها سال است که در این ساحل زندگی می‌کند. او روزی یک آرزو را برآورده می‌کند و اثر آن پس از غروب آفتاب از بین می‌رود.
بچه‌ها از این موجود عجیب آرزوهای زیادی را درخواست می‌کنند، از معروف شدن گرفته تا سفر در زمان. در همین حال ترنت بچه‌ها و Psammead را زیر نظر دارد و منتظر فرصتی است که بتواند از این ویژگی او به نفع خودش استفاده کند. بازی برند در نقش این شخصیت جالب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین نقش‌‌آفرینی این فیلم است.

 چهار بچه و آن Four Kids and It

با وجود پتانسیل زیاد شخصیت‌های آلیس و دیوید، این زوج بریتانیایی آمریکایی، به پاتون و گود فرصتی برای پرداختن به شخصیت‌هایشان داده نشده است. در تمام صحنه‌هایی که این موجود سخنگو حضور دارد، کین تنها با صداگذاری فوق‌العاده خود تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.
مخاطبین آمریکایی به دلیل آشنایی نداشتن با داستان چهار بچه و موجود شنی Four Kids and It شاید نتوانند آن‌طور که باید با فیلم ارتباط برقرار کنند. کارگردان اندی دی امونی و فیلم‌نامه‌نویس سیمون لویس اشاراتی به داستان‌های ویلی وانکا و کارخانه شکلات‌سازی، هری پاتر و سرگذشت نارنیا داشته‌اند، با این‌حال در خلق دنیایی اسرار‌آمیز و جالب برای بچه‌ها که مشتاق شنیدن داستان‌های بیشتر در مورد آن باشند، خیلی موفق نبوده‌اند.
در نهایت می‌توان گفت که فیلم چهار بچه و موجود شنی Four Kids and It نتوانسته به درستی حق مطلب را در مورد داستان محبوب و کلاسیک آن بیان کند، داستانی که با گذشت سال‌ها هنوز هم یکی از محبوب‌ترین داستان‌های بریتانیایی کودکان است.

این مطلب از نوشته جاستین لووی در سایت هالیوود‌ ریپورتر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.