مجله نماوا: پس از اولین نمایش فیلم‌ «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی که محصول پلتفرم نماواست، فیلم بازتاب‌های مثبت زیادی گرفت و نقدهای مثبت قابل توجهی از سوی منتقدان خارجی بر فیلم نوشته شد. در ویدئوی پیش رو خلاصه‌ای از نقد چند منتقد خارجی ارائه می‌شود:

اسکرین دیلی: «جنگ جهانی سوم» با فوریت یک تریلر خوب و شفافیت یک حکایت، داستانی توان‌فرسا اما قانع‌کننده با این موضوع است که چگونه یکی از قربانیان زندگی یاد می‌گیرد از کسانی که به او ظلم کرده‌اند تقلید کند.

آلبرتو باربرا: این فیلم یک شگفتی است و تماشاگر از تماشای آن شگفت‌زده خواهد شد!

اسکیل بوئتی منتقد آرژانتینی: فیلم به‌درستی تنش‌های مردی را که در تناقض بسیار زیاد بین یک حوزه عمومی با یک حوزه خصوصی که به کشیده شده است، تصویر می‌کند، کارگردان در ششمین فیلم بلند خود، به‌دوراز ترحم و با یک دوربین سادیستی که انگار از رنج دیگران لذت می‌برد، این مسیر را رصد می‌کند.

پائولو ریبری، نویسنده و منتقد ایتالیایی: «جنگ جهانی سوم» به‌وضوح این مفهوم  را به نمایش می‌گذارد: «ابتذال شر» که هانا آرنت، به آن اشاره کرده است: معماران واقعیِ وحشتناک‌ترین اتفاقات قرن بیستم رهبرانی مانند هیتلر با یک ایدئولوژی ظالمانه یا حتی شیطانی نبودند، بلکه یک گروه عظیم، خاکستری و بی‌نام و نشان از «آدم‌های کوچک» بودند که از نفرت‌انگیز بودن کار درکی نداشتند و فقط به سمت خودخواهی‌های پیش‌پاافتاده گرایش داشتند، آن‌ها کوته‌بینانه در جستجوی منافع شخصی خود بودند.

خورخه اسپینوزا لاسو منتقد فیلم اسپانیایی: «جنگ جهانی سوم» فراداستانی درخشان درباره بی‌عدالتی و سینماست

سینمای ایران امسال دوباره ما را شگفت‌زده کرد. جنگ جهانی سوم پایانی فوق‌العاده دارد که در آن بازیگر و نقش به سبک بلا لوگوسی یکی می‌شوند، احساس می‌کنیم فیلمی عالی دیده‌ایم.  منبع: te gusta mucho el cine