مجله نماوا: مراسم گلدن‌گلوب ۲۰۲۲ در بامداد روز دوشنبه بیستم دی‌ماه برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند. ما در این ویدیو به معرفی برخی از آثار شاخص این مراسم مهم سینمایی می‌پردازیم که در سایت فیلم نماوا با دوبله یا زیرنویس فارسی اختصاصی یافت می‌شوند:

«قدرت سگ»:‌ برنده‌ی جایزه‌‌ی بهترین فیلم درام

از همان نخستین نمایش در فستیوال فیلم ونیز و تمجید منتقدان، قابل پیش‌بینی بود فیلم خانم جین کمپیون از شانس‌های اصلی فصل جوایز است. «قدرت سگ» فاتح اصلی گلدن‌گلوب امسال با دریافت سه گوی طلایی بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در کنار بهترین فیلم درام سال جدی‌ترین شانس برای دریافت اسکار بهترین فیلم سال است.

«بلفاست»: برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه

کنت برانای بازیگر با کارگردانی «بلفاست» بعد از سال‌ها دوباره توانایی‌هایش را به عنوان یک فیلم‌ساز ثابت کرده است. فیلمی براساس دوران کودکی خالقش که در ایرلند روایت می‌شود. منتقدان فیلم را نسخه‌ی سرخوشانه‌ی روما توصیف کرده‌اند و از بازیگران آن می‌توان کیت‌ریونا بالف و جیمز دورنان اشاره کرد.

«شاه ریچارد»:‌ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد

به سیاق تمام این سال‌ها، بازیگرانی در فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای حضور دارند یکی از اصلی‌ترین بخت‌ها برای دریافت جایزه‌ی بازیگری هستند. ویل اسمیت هم امسال با ایفای نقش پدر خواهران ویلیامز، تنیسورهای معروف آمریکایی توانسته هم تحسین منتقدان را برانگیزد و هم در حضور رقیب قدرتمندی مانند بندیکت کامبربچ این جایزه را از آن خود کند.

«ریکاردو بودن»: برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر زن

فیلم جدید آرون سورکین گرچه با استقبالی به اندازه‌ی آثار پیشین‌‌اش روبه‌رو نشد، اما توانست در بخش بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن نامزد شود و نیکول کیدمن با گریمی که او را بسیار از چهره‌ی آشنایش برای مخاطب دور می‌کرد توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

«تیک تیک بوم»: بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی یا موزیکال

یک درام زندگی‌نامه‌ای دیگر در نخستین تجربه‌ی کارگردانی لین مانوئل میراندا که چندسالی‌ست چهره‌ی شاخص موزیکال‌های هالیوود است. اندرو گارفیلد در نقش جاناتان لارسن موزیسینی که در ۳۶ سالگی جوان‌مرگ شد توانست اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود را مجاب کند تا جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول را به او بدهند.

جدا از این آثار برنده‌ی جایزه که از آن‌ها یاد کردیم شما می‌توانید «بالا رو نگاه نکن»، «آواز قو»، «تل‌ماسه»، «کروئلا»، «اسپنسر» و بسیاری از آثار مهم سینمایی سال ۲۰۲۱ را در نماوا تماشا کنید.

متن: عرفان شفیع‌پور
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری