مجله نماوا: فیلم‌های هالیوودی در واقع اصطلاحی است که به محصولات تولید شده در صنعت سینمای آمریکا اطلاق می‌شود. پس از اختراع صنعت فیلم‌سازی و به دنیا آمدنش در فرانسه، آمریکا سریعا به عنوان یکی از پایه‌های سینما جایگاه خود را پیدا کرد و به همان دایه‌ای تبدیل شد که به این صنعت راه رفتن آموخت. گواه این قضیه نیز سهم عظیم این کشور از بازار سینما، کیفیت بهترین فیلم‌های هالیوود و اعتبار جوایزی مانند اسکار و گلدن گلوب در سینمای جهان است! کشور آمریکا شاید به اندازه اروپا در پرورش سینمای هنری نقش مهمی در تاریخ هنر هفتم نداشته باشد، اما نقش بسزای فیلم‌های سینمای آمریکا در توسعه و گسترش صنعت سینما و سینمای پاپ بر کسی پوشیده نیست. چه بسا از لحاظ اضافه کردن بسیاری از تکنولوژی‌ها و لوازم بهبود کیفیت و عمومی کردن فرهنگ تماشای فیلم سینمایی جدید و… دنیای فیلم وامدار فیلم‌های سینمایی آمریکایی و بهترین فیلم‌های هالیوودی است. البته این را هم بگوییم که این ادعای خالی بودن سینمای هالیوود از ردپای هنر بی‌انصافی محض است چرا که آثار فاخر و هنری بسیاری از کارگردانان بزرگ تاریخ همانند اورسون ولز ، جان فورد و آلفرد هیچکاک که هنوز هم در بسیاری از فهرست‌های معتبر و لیست‌های مشهور برترین آثار تاریخ سینما محسوب می‌شوند‌، محصول همین هالیوود بودند.

هالیوود چیست؟

بد نیست قبل از معرفی بهترین فیلم‌های هالیوودی ابتدا توضیح مختصری از تاریخچه هالیوود و پیدایش فیلم سینمایی آمریکایی ارائه بدهیم. موقعیت خاص و لوکیشن جذاب منطقه هالیوود واقع در سواحل لس‌آنجلس موجب شد تا این مکان به زادگاه اولین فیلم‌های آمریکایی بدل شود. مدتی نگذشت که تعداد زیادی استودیو فیلم‌سازی اعم از والت دیزنی ، وارنر برادرز، کلمبیا پیکچرز، پارامونت و… که پایه‌های صنعت فیلم آمریکا محسوب می‌شوند در این مکان ساخته شد و هالیوود به محلی برای گرد هم آمدن و تربیت بهترین‌های فیلم و ستارگان سینمای هالیوود تبدیل شد. بزرگانی همچون چارلی چاپلین افسانه‌ای و هیچکاک بزرگ از سراسر دنیا در هالیوود جمع می‌شدند و تحت لوای استودیوهای غول فیلم‌سازی آمریکا به تولید و عرضه آثار خود پرداختند. همین روند بود که هالیوود را از اوایل دهه بیست تا اواخر دهه شصت میلادی به یک قدرت بزرگ فیلم سازی تبدیل کرد و همین قدرت بود که در دهه ۷۰ نیز بعد از افت شدید هالیوود با جذب استعدادهای بزرگ سینمای جهان همچون آل پاچینو در بازیگری و رومن پولانسکی و فرانسیس فوردکاپولا در کارگردانی بازار سینمای آمریکا را داغ نگه داشت.

معرفی ده فیلم سینمایی جدید از بهترین فیلم های هالیوود؛ بهترین آثار دهه اخیر (۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰)

معرفی بهترین فیلم های هالیوودی مصداق بارز پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. سابقه بسیار طولانی ، کیفیت نسبتا بالا محصولات ، سلایق مختلف ، حجم بالای تولید آثار و… همگی از عواملی است که معرفی بهترین فیلم های سینمایی آمریکایی را در یک مقاله کاری بسیار سخت و نشدنی میکند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تمرکز بر روی معرفی بهترین فیلم سینمایی جدید و بهترین آثار دهه اخیر لیستی محدود تر و جذاب تر بسازیم که سلایق بیشتری را پوشش میدهد !

داستان اسباب‌بازی ۳ – Toy story 3

داستان اسباب بازی ۳ - Toy story 3

مجموعه انیمیشن داستان اسباب‌بازی شاهکار سینمایی پیکسار است که از سال ۱۹۹۵ با اولین قسمت خود در دنیای انیمیشن ماندگار شد. داستان اسباب‌بازی از همان ابتدا با فیلمنامه‌ای دقیق، حاوی متن جذاب و زیرمتن عمیق به گونه‌ای ساخته شد که برای بزرگسالان نیز کشش داشته باشد. شخصیت‌پردازی عالی به همراه داستان جذاب که با بهترین تکنولوژی و تکنیک‌های پویانمایی روایت می‌شود باعث شده این انیمیشن به رقیب جدی آثار تراز اول دنیای سینمای تبدیل شود. «داستان اسباب‌بازی۳» به کارگردانی لی آنکریش و صدا پیشگی بازیگرانی چون تام هنکس ، تیم الن و… در سال ۲۰۱۰ جایزه‌های بهترین انیمیشن اسکار، بفتا و گلدن گلوب را از آن خود کرد و توانست به یکی از پرفروشترین آثار سینمای هالیوود تبدیل شود. «داستان اسباب‌بازی۳» درباره اندی است که اکنون ۱۷ سال دارد و قرار است وارد دانشگاه شود و همین موضوع باعث نگرانی اسباب‌بازی‌ها در مورد آینده آنها شده است. شما می‌توانید انیمیشن «داستان اسباب‌بازی۳» را از سایت Namava.ir به‌صورت آنلاین و زبان اصلی با زیرنویس فارسی یا دوبله اختصاصی نماوا تماشا کنید.

سال ساخت ۲۰۱۰ / ۱۰۲ دقیقه / کمدی، ماجراجویی، انیمیشن / نمره کاربران نماوا ۸۲٪ / IMDB : 8.3

تماشای فیلم «داستان اسباب‌بازی3» در نماوا

ویپلش – Whiplash

ویپلش - Whiplash

در میان آثار مهم سینمایی قرن جدید بخش ، آثار موزیکال قابل توجهی از تولیدات را به خود اختصاص می‌دهند به طوری که تقریبا در همه سال‌های اخیر نام آنها در میان مدعیان اصلی اسکار و باکس آفیس به چشم می‌خورد. «ویپلش» به کارگردانی دیمین شزل از به یادماندنی‌ترین آثار موزیکال تاریخ سینماست که بازی‌های فوق‌العاده، شخصیت‌پردازی درست، حرکات زیبای دوربین و صد البته تدوین عالی آن را به انتخاب بسیار مناسبی برای نماینده این ژانر در لیست ما تبدیل کرده است‌. «ویپلش» داستان رنج‌های اندرو نیمن نوازنده درام در راه رسیدن به آرزوهایش است.

سال ساخت ۲۰۱۴ / ۱۰۶ دقیقه / درام، موزیکال / نمره کاربران نماوا ۹۳٪ / IMDB : 8.5

تماشای فیلم ویپلش در نماوا

پسرانگی – Boyhood

پسرانگی - Boyhood

پسرانگی حاصل یک ایده جذاب و ارزشمند سینمایی با جاه‌طلبی و جسارت یک کارگردان است. Boyhood نقطه‌ای از تاریخ سینماست که در آن سینما به نزدیک‌ترین حالت خود به واقعیت می‌رسد. ریچارد لینکلیتر بیش از ۱۲ سال برای ساخت این فیلم دوربین خود را روشن گذاشت و داستان ۶ سالگی تا ۱۸ سالگی یک پسر بچه را روایت می‌کند و برای این اثر تحسین‌ها و جوایز مختلفی اعم از جایزه بهترین فیلم جشنواره‌های برلین، سانفرانسیسکو و سیاتل را دریافت می‌کند. «پسرانگی» فیلمی کاملا یکدست، خیره‌کننده و البته عاری از نقاط هیجان‌انگیز مرسوم در فیلم‌های سینمایی است که به بررسی مسائل دوره بلوغ و نقش خانواده در شکل‌گیری شخصیت فرزند می‌پردازد. داستان فیلم در باره زندگی روزمره میسون و تجربیات او در دوره‌های مختلف زمانی از زندگی‌اش است.

سال عرضه ۲۰۱۴ / ۱۴۴ دقیقه / درام / نمره کاربران نماوا ۷۴٪ / IMDB : 7.9

تماشای فیلم پسرانگی در نماوا

گرگ وال استریت – The Wolf of Wall Street

گرگ وال استریت - The Wolf of Wall Street

ژانر بیوگرافی نیز از جمله ژانرهای پرطرفدار سال‌های اخیر صنعت سینما محسوب می‌شود‌. تولیداتی متعدد و ارزشمند مانند «لینکولن» در ژانر بیوگرافی وجود دارد که می‌تواند در این لیست جای داشته باشند، اما گره خوردن نام این فیلم با نام اسکورسیزی بزرگ چاره‌ای برای ما باقی نگذاشت. «گرگ وال استریت» براساس رمانی به همین نام به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و بازی‌های درخشان لئوناردو دیکاپریو ، جونا هیل و مارگارت رابی ساخته شد و جوایز متعددی را از آن خود کرد. «گرگ وال استریت» داستان غرق شدن انسان معاصر در دریای سرمایه‌داری را با کمدی تلخ در هم آمیخته و روایت می‌کند. فیلم درباره زندگی جوردن بلفورت براساس نوشته‌های خودش است و چگونگی تبدیل شدن او به یکی از بزرگترین کلاه‌برداران وال استریت را به تصویر می‌کشد.

سال ساخت ۲۰۱۳ / ۱۴۰ دقیقه / بیوگرافی، کمدی، درام / نمره کاربران نماوا ۹۱٪ / IMDB : 8.2

تماشای فیلم گرگ وال استریت در نماوا

رشته خیال – Phantom Thread

رشته خیال - Phantom Thread

بسیاری پل توماس آندرسون را یکی از بهترین کارگردانان‌های دوره پست مدرن سینما می‌دانند و به هر اثری که اسمی از او داشته باشد برچسب دیدنی‌ترین فیلم سال می‌زنند. «رشته خیال» تجربه پل توماس آندرسون در ژانر عاشقانه است که با آخرین هنرنمایی بزرگترین بازیگر تاریخ سینما ، دنیل دی لوئیس ، در این عرصه همراه می‌شود. «رشته خیال» از لحاظ بصری چنان زیبا است که اگر اهل سینما باشید به جرئت می‌توان گفت دو ساعت پلک نمی‌زنید. پل توماس آندرسون در این فیلم نیز استادانه روابط پیچیده و کشمکش‌های کاراکتر اصلی را به تصویر می‌کشد و یک سیر شکست بی‌نظیر از کاراکتر اصلی خود می‌سازد. «رشته خیال» درباره زندگی یک طراح مشهور لباس در دهه ۵۰ در لندن است که با ورود یک خدمتکار جوان زندگی‌اش دستخوش تغییراتی می‌شود.

سال ساخت ۲۰۱۷ / ۱۲۴ دقیقه / درام، عاشقانه / نمره کاربران نماوا ۷۲٪ / IMDB : 7.5

تماشای فیلم رشته خیال در نماوا

جانگوی رها از بند – Django Uncharted

جانگوی رها از بند - Django Uncharted

مگر می‌شود لیستی از بهترین آثار سینمایی دهه اخیر تهیه کرد و اسمی از کوئنتین تارانتینو نبرد. «جانگوی رها از بند» به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو و بازی‌های درخشان از جیمی فاکس ، لئوناردو دیکاپریو و کریستوف والتز یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های مرتبط با تبعیض نژادی است. «جانگوی رها از بند» فرصتی است که بار دیگر با تارانیتو ترکیبی بسیار خاص از خشونت و کمدی، مسائل اخلاقی، چالش‌های جامعه و پایان‌بندی‌های مخصوص این کارگردان را تجربه کنیم. فیلم درباره جانگو است که در سال‌های آخر دوره برده‌داری در آمریکا فروخته می‌شود و به دنبال راهی برای رسیدن به نامزدش است.

سال ساخت ۲۰۱۲ / ۱۳۳ دقیقه / درام، وسترن / نمره کاربران نماوا ۹۶ ٪ / IMDB : 8.4

تماشای فیلم «جانگوی رها از بند» در نماوا

دختری با خالکوبی اژدها – The Girl With the Dragon Tattoo

دختری با خالکوبی اژدها - The Girl With the Dragon Tattoo

فینچر همواره نقطه تلاقی مخاطبین خاص و عام سینما بوده و آثارش جز محبوب‌ترین‌ها و البته بهترین‌های سینمای جهان قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۱ فینچر پس از موفقیتش در فیلم «شبکه اجتماعی»، با فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» بار دیگر به سینمادوستان دست تکان می‌دهد. فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام و با بازی دنیل کرگ ، رونی مارا و…  تولید و در همان سال موفق به کسب یکی از جوایز اسکار می‌شود. «دختری با خالکوبی اژدها» داستان مرد ثروتمندی است که برای یافتن خواهرزاده‌اش که ۴۰ سال است گم شده یک روزنامه‌نگار و یک هکر را مامور می‌کند و… .

سال ساخت ۲۰۱۱ / ۱۲۶ دقیقه /درام، جنایی، رازآلود، مهیج /  نمره کاربران نماوا ۸۸٪ / IMDB : 7.8

تماشای فیلم دختری با خالکوبی اژدها در نماوا

بردمن – Birdman

بردمن - Birdman

سال ۲۰۱۴ را به با اندکی اغماض می‌توان با عنوان سال فیلم «بردمن» در کتاب خاطرات سینما ثبت کرد. الخاندرو گنزالس ایناریتو که پیش از این با سه‌گانه مرگ به یکی از اسامی مهم سینما در میان منتقدان و سینمادوستان تبدیل شده بود این بار با «بردمن» ۴ اسکار، دو گلدن گلوب و یک بفتا را از آن خود کرد. «بردمن» در اوج تکنیک با فیلمبرداری جذاب سکانس پلان خود (بدون کات) به نقد هالیوود ، فضای فیلم‌های ابرقهرمانی و تقابل هنرمندان و منتقدین می‌پردازد. فیلم «بردمن» روایت یک بازیگر پیشکسوت سینماست که سابقا به‌خاطر بازی در نقش یک ابرقهرمان (بردمن) به یک شخصیت شناخته شده و مشهور تبدیل شده بود و اکنون در پی بازیابی جایگاه خودش است.

سال ساخت ۲۰۱۴ / ۹۴ دقیقه / کمدی، درام / نمره کاربران نماوا ۷۴٪ / IMDB : 7.7

تماشای فیلم بردمن در نماوا

بلید رانر ۲۰۴۹ – Blade Runner 2049

بلید رانر ۲۰۴۹ - Blade Runner 2049

فیلم «زندانیان دنیس ویلنوو» نیز می‌توانست کاندیدای جذابی برای سهم این کارگردان از دهه اخیر باشد، اما جای خالی اثار علمی تخیلی در لیست ده‌تایی ما موجب شد که به دیگر شاهکار این کارگردان یعنی «بلید رانر ۲۰۴۹» بپردازیم. قدم در جای پای ریدلی اسکات گذاشتن یک جسارت ستودنی می‌خواهد که دنیس ولنوو از آن برخوردار بود. بلید رانر یکی از فیلم‌های مهم سینمای کالت است که آنرا ریدلی اسکات کارگردانی کرده و به نظر می‌رسید ادامه آن‌را ساختن یک تجربه محکوم به شکست باشد، اما خوشبختانه اینطور نبود. ادامه «بلید رانر» با بازی‌های درخشان رایان گاسلینگ ، جرد لتو ، انا د آرمس ، هریسون فورد و… همراه با فیلمبرداری، تدوین و جلوه‌های ویژه مسحورکننده که برنده جایزه اسکار نیز شد، تجربه موفقی هم در گیشه و هم در میان منتقدان به شمار می‌آید. «بلید رانر ۲۰۴۹» با پایبندی به راه و رسم نسخه قدیمی، نسخه‌ای کامل با امضای خودش محسوب می‌شود و ازین حیث تحسین‌برانگیز است. داستان «بلیدرانر ۲۰۴۹» درباره یک اکتشاف از یک بلید رانر جدید است. کشف رازی که دانستن آن هرج و مرج و آشوب در جامعه را به همراه دارد و بلیدرانر را وادار به رفتن به سفری برای یافتن ریک‌وکارد می‌کند.

سال ساخت ۲۰۱۷ / ۱۵۲ دقیقه / علمی تخیلی، درام، راز آلود، مهیج / نمره کاربران نماوا ۸۰٪ / IMDB : 8

تماشای فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ در نماوا

میان ستاره ای – Interstellar

میان ستاره ای - Interstellar

بدون شک نولان یکی از مهم‌ترین فیلمسازهای قرن حاضر است که همواره موجبات آشتی مردم و سینما را فراهم می‌کند. «میان ستاره‌ای» را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین آثار نولان دانست. کریستوفر نولان این‌بار با کمک بردارش جاناتان نولان به بهانه پرداخت به یک ایده تکراری (رفتن به فضا و نجات نسل بشر) عمیق‌ترین و شخصی‌ترین حرف‌های خود را درباره عشق، انسان و فلسفه زندگی بیان می‌کند و البته به کمک کارگردانی تحسین‌برانگیز و متن فوق‌العاده بازی‌های درخشان مانند ایفای نقش فوق‌العاده متیو مک کانهی و موسیقی هانس زیمر بزرگ آنرا بسیار سینمایی و با ارزش می‌سازند. «میان ستاره‌ای» درباره دوره‌ای از زندگی بشر است که قحطی و خشکسالی آینده حیات او را تهدید می‌کند و فقط ترک زمین و زندگی در مکانی غیر از زمین می‌تواند راه حلی برای نجات انسان باشد. به همین دلیل عده‌ای از فضانوردان سفری را آغاز می‌کنند که…

سال ساخت ۲۰۱۴ / ۱۶۹ دقیقه / ماجرایی، درام، علمی تخیلی / نمره کاربران نماوا ۹۶٪ / IMDB : 8.6

تماشای فیلم میان ستاره‌ای در نماوا

بهترین فیلم‌های هالیوود را به‌صورت آنلاین از نماوا ببینید!

انتخاب بهترین فیلم‌های هالیوود به دلیل تعدد آثار و حجم بسیار بالای فیلم‌های تولیدی تحت نام این صنعت غول‌پیکر کاری تقریبا ناشدنی است. ما در نماوا سعی می‌کنیم تا قدم به قدم شما را با بهترین فیلم‌های هالیوود جدید و قدیمی‌ترین فیلم‌های آن آشنا کنیم و سلیقه شما را مانند یک فیلم‌باز حرفه‌ای پرورش دهیم تا بیشتر، از این دنیای زیبا لذت ببرید.