مجله نماوا: طبق اعلام آکادمی اسکار کشورها فقط تا یازدهم مهرماه ۱۴۰۱ (سوم اکتبر ۲۰۲۲ ) فرصت دارند تا نماینده خود را به آکادمی معرفی کنند.

در فاصله کمتر از ۲۰ روز مانده به پایان مهلت اعلام شده، هنوز تکلیف انتخاب نماینده ایران مشخص نشده است. اسامی فیلم‌های مختلفی برای این منظور مطرح است. از «موقعیت مهدی» تا « برادران لیلا»، «تفریق»، «ابلق»، «بدون قرار قبلی»، «نگهبان شب»، «جنگ جهانی سوم» و…

از بین گرینه‌‌های موجود حالا شانس فیلم «جنگ جهانی سوم» برای معرفی به آکادمی اسکار بیشتر شده است. این فیلم از یک سو مراحل قانونی‌اش را برای کسب مجوز پخش طی کرده و از سوی دیگر در اولین حضور بین المللی‌اش در جشنواره معتبری چون ونیز موفق به کسب دو جایزه مهم در بخش «افق‌ها» شده است و از این لحاظ نسبت به رقبای خود چند گام جلوتر است.

تنها مانعی که در حال حاضر بر سر راه فیلم «جنگ جهانی سوم» وجود دارد، اکران عمومی نشدن آن است. در واقع یکی از شروط حضور در اسکار اکران عمومی فیلم‌ها حداقل به مدت یک هفته در سینماهای آن کشور است. البته در صورتیکه تصمیم به انتخاب این فیلم برای حضور در اسکار باشد، شرایط برای اکران عمومی آن طی مدت باقی مانده مهیا خواهد شد.

«جنگ جهانی سوم» با سرمایه‌گذاری نماوا و نماآگهی ساخته و عرضه و پخش بین‌‌المللی آن را محمد اطبایی برعهده دارد.