دیزنی پلاس قصد دارد سال ۲۰۲۰ را با وانداویژن WandaVision در اوج به پایان برساند. این مینی سریال ابرقهرمانی در حال ساخت قرار است در ماه دسامبر در این سرویس محبوب پخش ویدیوی آنلاین اکران شود.
این سریال با هنرمندی الیزابت اولسن و پل بتانی شاهد نقش‌آفرینی مجدد شخصیت‌های قبلی‌شان، واندا “اسکارلت ویچ” ماکسیماف و ویژن انسان‌نما خواهد بود. جزئیات داستانی زیادی در مورد این سریال پیش رو در دست نیست؛ صحنه‌هایی از وانداویژن WandaVision که در پیش‌پرده‌ی آن که توسط دیزنی در ماه فوریه پخش شد به ابهامات بیشتر دامن زد. در این پیش‌پرده‌ی گیج‌کننده این زوج را می‌بینیم که در حومه‌ی شهر زندگی می‌کنند، در حالی‌که لباس و ظاهری متوسط و در عین حال سورئال دارند. صحنه‌های آن گاهی سیاه-سفید و گاهی رنگی هستند.
مارول به این پروژه به چشم ترکیبی از سیتکام‌های کلاسیک و پروژه‌های سنتی‌تر دنیای سینمایی مارول نگاه می‌کند. البته در طول داستان آن قهرمان‌ها پی خواهند برد که همه‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست، بنابراین توقع اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشید.
وانداویژن WandaVision چند ماه بعد از «فالکون و سرباز زمستان» در دیزنی پلاس پخش خواهد شد. این سرویس پخش ویدیوی آنلاین حمایت‌کننده‌ی اصلی پروژه‌های تلویزیونی دنیای سینمایی مارول در آینده خواهد بود، که از آن‌ها می‌توان به «لوکی» و «هاوکی» اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ اکران خواهند شد.

همچنین بخوانید:
احمقانه ترین تصمیمات گرفته شده در فیلم های ابرقهرمانی

تمام آن‌چه که نیاز دارید در مورد وانداویژن WandaVision بدانید از این قرار است:

واندا “اسکارلت ویچ” ماکسیماف (با بازی الیزابت اولسن)

الیزابت اولسن در نقش واندا

الیزابت اولسن یکی از قدرت‌مندترین شخصیت‌ها در دنیای سینمایی مارول است. بسیاری از اتفاقاتی که در داستان واندا در دنیای مارول می‌افتد با محوریت تسلط او بر قدرت‌های عظیمش است در حالی‌که رابطه‌ای عاطفی را با ویژن می‌پروراند. واندا کشته شد و در دو فیلم آخر «انتقام‌جویان» دوباره زنده شد. با وجودی‌که روشن نیست چرا او و ویژن دوباره در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، قدرت‌های متعدد او نظریه‌های مختلفی را در میان طرف‌دارانش بر می‌انگیزد.

ویژن (با بازی پل بتانی)

پل بتانی

ویژن در «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» زندگی خود را از دست داد و یکی از معدود قهرمان‌هایی است که در «انتقام‌جویان: آخر بازی» زنده نشد. او در وانداویژن WandaVision قطعا زنده است و احتمالا حالش خوب است، اما همچنان نمی‌دانیم چطور به زندگی باز خواهد گشت و آیا قدرت‌های خود را خواهد داشت یا خیر. با وجودی که این شخصیت به آسیب‌ناپذیری‌اش شناخته می‌شود و می‌تواند پرواز کند و لیزر شلیک کند، به نظر می‌آید یک زندگی معمولی در وانداویژن WandaVision دارد.

جیمی وو (رندال پارک)

رندال پارک - وانداویژن

رندال پارک در نقش جیمی وو بازگشته است، یک مامور اف‌بی‌آی که در «انتمن و وسپ» سال ۲۰۱۸ می‌خواست با انتمن رفیق شود (و او را دستگیر کند). درباره‌ی حضور این شخصیت در این مجموعه فیلم در حال حاضر بیش از این نمی‌توان گفت، اما آمدن پارک از سینما به تلویزیون مهر تاییدی بر این نظریه است که دیزنی پلاس می‌خواهد ارتباط سریال‌های دنیای مارول خود را با فیلم‌هایی که بر اساس آن‌ها ساخته شده‌اند بیشتر و قوی‌تر کند.

دارسی لوییس ( کت دنینگز)

کت دنینگز - وانداویژن

دارسی لوییس یکی از شخصیت‌های قدیمی دنیای سینمایی مارول است. نقش‌آفرینی این شخصیت توسط کت دنینگس را در دو فیلم اول «ثور» دیده‌ایم. هیچ صحبتی از این‌که دارسی چگونه قرار است بر داستان وانداویژن WandaVision تاثیر داشته باشد در میان نیست، اما با توجه به پیشینه‌ای که با «ثور» دارد با المان‌های سورئال این مجموعه بیگانه نیست و می‌توان او را انتخاب مناسبی برای این سریال دانست.

مونیکا رامبو (با بازی تیونا پریس)

 تیونا پریس

مونیکا رامبو هم یکی دیگر از شخصیت‌های فیلم است که در این سریال حضور خواهد داشت. تیونا پریس نسخه‌ای قدیمی تر از این شخصیت را که در «کاپیتان مارول» ظاهر شده بود نقش‌آفرینی خواهد کرد. این شخصیت هرگز واندا یا ویژن را در فیلم‌های دنیای مارول ملاقات نکرده است، و تنها زمان نشان خواهد داد که چطور در سریال وانداویژن WandaVision بر سر راه یکدیگر قرار خواهند گرفت.

همسایه‌ی فضول (با بازی کاترین هان)

کاترین هان

کاترین هان نقش یک همسایه‌ی فضول را در وانداویژن WandaVision بازی می‌کند. در حال حاضر این تنها اطلاعاتی است که در مورد او داریم. در دنیای سینمایی مارول هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

ژاک شفر (سازنده، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال)

ژاک شفر - وانداویژن

جک شافر به عنوان نویسنده در «کاپیتان مارول» حضور داشته است و در «بلک ویدو» هم حضور خواهد داشت. حالا او اولین تجربه‌ی تلویزیونی خود را به عنوان سازنده، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی اجرایی وانداویژن WandaVision رقم خواهد زد. شافر علاقه‌ی خود به پروژه‌های ابرقهرمانی که تاکیدشان بر خشونت نیست را نشان داده است، و «وانداویژن» می‌تواند فرصتی طلایی برای او باشد تا زندگی تازه‌ای در فرمول ثابت‌شده‌ی مارول برای آثار ابرقهرمانی بدمد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی تایلر هرسکو در وب‌سایت ایندی‌وایر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.