شخصیت‌های آواتار Avatar از جمله پیچیده‌ترین، ظریف‌ترین و ملموس‌ترین شخصیت‌های تاریخ انیمیشن هستند. سریال اصلی، شخصیت‌هایی مانند آنگ، کاتارا، زوکو و بقیه را به بهترین شکل پروراند. سریال دنباله‌ی آن، افسانه کورا The Legend of Korra، راه را برای روایت غنی‌تری از داستان و توسعه‌ی عمیق‌تر شخصیت‌ها باز کرد. در ادامه‌ی مطلب به لیست کردن شخصیت‌های آواتار Avatar می‌پردازیم. برای این لیست تمام شخصیت‌های دنیای آواتار Avatar از جمله شخصیت‌های سریال آخرین بادافزار The Last Airbender و سریال دنباله‌اش، افسانه‌ی کورا The Legend of Korra را در نظر خواهیم گرفت.

همچنین بخوانید:
بهترین سریال های ۲۰۲۰ تا به اینجای سال

۱۰. Iknik Blackstone Varrick

 افسانه کورا The Legend of Korra

میلیاردر عجیب و غریب و مخترعی که در فصل دوم افسانه کورا The Legend of Korra معرفی می‌شود و به خاطر جذابیت، کاریزما و عجیب و غریب بودنش، به سرعت تبدیل به یکی از شخصیت‌های کلیدی سریال می‌گردد. در حالی‌که او در اصل یک ضد قهرمان مکمل بود که کاستی‌های اخلاقی هم در او به چشم می‌خورد، اما واریک رشد شخصیتی بزرگی را در این سریال تجربه کرد. 

۹. Azula

آزولا - آخرین بادافزار

آزولا، بچه‌ی مورد علاقه‌ی اوزای پادشاه آتش، بر خلاف این‌که بچه‌ی کوچک‌تر است، رابطه‌ی خصمانه با برادرش زوکو داشته است. حتی وقتی هر دو بچه با یکدیگر بر علیه تیم آواتار همکاری نزدیکی داشتند، آزولا ضد قهرمان اصلی زوکو بود و با رفتار نامتناسب و سنگدلانه‌اش با شخصیت برادرش که شیفته‌ی افتخار و سربلندی بود مقابله می‌کرد.

۸. Katara

کاتارا - آواتار

آواتار و کورا همیشه قهرمان‌های زن قوی داشته‌اند، که می‌توان رد پای آن‌را تا اولین قسمت هم دنبال کرد، از جمله استفاده از کاتارا به عنوان آب‌افزار باهوشی که پتانسیل قابل تاملی از خود نشان داد. کاتارا در طول داستان بسیار با ثبات و منطقی بوده است، چیزی که تیم آواتار بیش از هر چیز به آن نیازمند بوده است.

۷. Bolin

بولین - افسانه کورا The Legend of Korra

تیم آواتار هم مانند مخاطبانشان بسیار مسن‌تر از کورا بودند، و این موضوع در نحوه‌ی برخورد آن‌ها با مسائل دوران بزرگ‌سالی در زندگی منعکس شده است. بالین هم از این قاعده مستثنی نبود؛ او دوست‌داشتنی و خنده‌دار است و همچنین گاهی اوقات بسیار تراژیک می‌شود. او در سال‌های اول زندگی خود یتیم شد و مشکلات متعددی در روابط عاشقانه‌ی خود داشت. در طول سریال او بسیار پخته‌تر و جاافتاده‌تر شد، اما هرگز جرقه‌ی سرخوشی را از دست نداد.

۶. Korra

افسانه کورا

برای آن‌که افسانه کورا The Legend of Korra موفق شود، باید شخصیت اول به یاد ماندنی و تاثیرگذاری پا در جای پای آنگ می‌گذاشت. کورا نه تنها این انتظار را برآورده کرد، بلکه از آن فراتر نیز رفت، در حالی‌که یک آواتار کاملا متفاوت و یک قهرمان زن بود. درست مانند بالین و سایر افراد تیم جدید آواتار، کورا هم با مسائل احساسی بسیار پیچیده‌تری نسبت به شخصیت‌های آخرین بادافزار The Last Airbender درگیر است.

۵. Sokka

سوکا - آواتار

سوکا سریال را به عنوان خنده‌دارترین شخصیت داستان شروع کرد. او با اعتماد به نفس بیش از حد و دست و پا چلفتی بودنش همیشه خود را تبدیل به احمق ماجرا می‌کرد. البته او از همان ابتدا، شجاعت فوق‌العاده و ظرفیت بسیار بالایی برای رشد از خود نشان داد. این موضوع را می‌توان در همان روزهای اول، وقتی که او مورد ضرب و شتم و آبروریزی قرار گرفت، دید.

۴. Toph Beifong

تاف - آواتار آخرین باد افزار

توف آخرین شخصیت اصلی بود که در سریال اصلی معرفی شد، و بدون فوت وقت توانست جای خود را در قلب هواداران باز کند. او باهوش، سخنور، مستقل و دارای شخصیتی برجسته است که نابینا بودن خود را یک معلولیت نمی‌بیند، بلکه از آن به عنوان فرصتی برای تبدیل شدن به بهترین زمین‌افزار دنیا استفاده می‌کند. او در کنار دستاوردهای بسیاری که داشته است، آهن‌افزاری را نیز کشف کرد. با وجودی‌که همیشه هم‌تیمی‌هایش، از جمله سوکا و آنگ، را اذیت می‌کرد اما عمیقا به دوستانش اهمیت می‌داد.

۳. Iroh

ایرو

در نگاه اول ایرو یک مربی سالخورده و راحت است که گوهر خرد خود را در قالب معماها به دیگران منتقل می‌کند، اما زندگی در آرامش را به جنگی که کشورش به ناچار به سمت آن کشیده شده است ترجیح می‌دهد. با ادامه‌ی سریال در می‌یابیم که او هم جزو قوی‌ترین آتش‌افزارهای دنیاست و ولی‌عهد سابق ملت آتش بوده است. پس از مرگ پسر ایرو، او تمایل به حکمرانی را از دست داد و به برادرزاده‌اش زوکو پیوست.

۲. Aang

آنگ - آواتار: آخرین بادافزار

غیرممکن است که لیستی از بهترین شخصیت‌های آواتار: آخرین بادافزار Avatar: The Last Airbender داشته باشیم و شخصیت اصلی را در آن نیاوریم. البته آنگ صرفا به خاطر نقش اول بودنش ارزشمند نیست. او با سنگینی این واقعیت زندگی می‌کند که دنیا به خاطر غیبت او وارد یک جنگ صد ساله شده است. آنگ در ابتدا نمی‌تواند بار مسئولیتی که در سنی بسیار کم بر دوشش گذاشته شده را تحمل کند، اما در طول سریال پخته‌تر می‌شود و یاد می‌گیرد که قهرمانی باشد که دنیا به آن نیاز دارد، در حالی‌که عقاید و باورهای اساسی خود را به باد فراموشی نمی‌سپارد.

۱. Zuko

زوکو - آواتار: آخرین بادافزار

پرنس زوکو به عنوان اولین ضد قهرمان داستان آواتار Avatar را شروع کرد، اما این‌که او را ضد قهرمانی خبیث بدانیم ارزیابی دقیقی نخواهد بود. زوکو در رویارویی مستقیمی با آنگ قرار داشته است. هدف اصلی او ربودن آواتار برای بازگرداندن عزتی است که توسط پدرش از او گرفته شده بود. سفر زوکو به جاهایی کشیده می‌شود که در آن گاهی با آنگ هم‌پیمان می‌شود، و از خود می‌پرسد آیا کاری که می‌کند درست است یا نه. وقتی پدرش عزت از دست رفته را به او بازگرداند، کشاکش درونی زوکو عمق بیشتری گرفت، و در نهایت تبدیل به یکی از بهترین دوستان و هم‌پیمانان آواتار شد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی دریک مک‌داف در وب‌سایت واچ‌موجو است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.