با افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا و نگرانی‌ها درباره‌ی خطر نشستن در سینماها، هیجان‌ها درباره‌ی باز شدن دوباره‌ی سینماها در ماه پیش‌رو در حال کمرنگ شدن است. به ویژه در آمریکا که استودیوهای بزرگ نیز دغدغه‌های زیادی در این باره دارند. آخرین کمپانی که اکران فیلمش را به تعویق انداخته است، دیزنی است که تصمیم گرفته است لایو-اکشن مولان Mulan خود را بیست و یک آگوست بر روی پرده ببرد.
به دنبال به تاخیر افتادن تاریخ پخش انگاشته Tenet  (که به ۱۲ آگوست موکول شد)، فیلم‌های دیگری از جمله فیلم مهیج راسل کرو Unhinged، نیز در حال به تعویق انداختن تاریخ پخش خود هستند. این فیلم هنوز هم قرار است در ماه جولای و در حقیقت ۳۱ جولای پخش شود، دستکم تاریخ فعلی پخش فیلم این است.
سخنگویان استودیوی دیزنی آلن برگمن و آلن هورن در بیانیه‌ای گفته‌اند:” در حالی که ویروس کرونا برنامه‌های اکران «مولان» را بهم ریخته است و ما در آینده نیز با توجه به شرایط درباره‌ی انتخاب تاریخ پخش این فیلم انعطاف‌پذیر خواهیم بود، اما هیچ چیز درباره‌ی باور ما به قدرت این فیلم و پیام آن در مورد امید و پشت‌کار عوض نشده است. کارگردان نیکی کارو به همراه تیم بازیگران و عوامل مولان Mulan، یک فیلم تاثیرگذار، زیبا و حماسی پدید‌آورده‌اند که تمام آن چیزی است که یک تجربه‌ی سینمایی باید باشد، و این درست همان‌جایی است که ما باور داریم این فیلم باید به آن برسد، اکران جهانی و بر روی پرده‌ی بزرگ برای مخاطبان سرتاسر دنیا تا از آن لذت ببرند.” اما سوال اصلی این است که چه زمانی این فیلم بالاخره پخش خواهد شد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی جیمز وایت در سایت empireonline است.