همیشه شنیدن خبر ساخت فیلم جدیدی توسط دیوید فینچر هیجان‌انگیز است. با این‌حال حتی با توجه به استانداردهای بالای فیلم‌های فینچر، به نظر می‌رسد Mank فیلم بسیار جالب و تماشایی باشد. این جدیدترین فیلم او پس از دختر گمشده در سال ۲۰۱۴ است، پس از آن او مشغول ساخت مجموعه تلویزیونی شکارچی ذهن برای شبکه نت‌فلیکس بود. حالا او با Mank به دوران طلایی هالیوود برگشته است. این فیلم در مورد حواشی ساخت فیلم همشهری کین و ماجرای هرمن منکویتس ملقب به منک و فیلم‌نامه‌نویس اورسن ولز است. گری اولدمن در نقش اصلی در کنار آماندا سایفرد در نقش ماریون دیویس، در این فیلم حضور دارد. به نظر می‌رسد فینچر تمام تلاش خود را کرده است که هالیوود قدیم را در فیلم خود زنده کند.
فینچر در این ساخته سیاه و سفید خود از تکنیک‌های قدیمی فیلم‌سازی استفاده کرده است و نتیجه آن واقعا تماشایی از کار درآمده است. علاوه بر سبک جذاب Mank، به نظر می‌رسد شاهد بازی فوق‌العاده دیگری از گری اولدمن خواهیم بود. او در مصاحبه‌ای که با سایت امپایر در مورد این فیلم داشت گفت که از بازی در نقش‌هایی که گریم‌ها و یا لباس‌های عجیبی دارد اجتناب می‌کند: «به یاد ندارم آخرین‌بار کی در نقشی که گریم عجیبی داشته بازی کرده‌ام. دوست دارم بدون هیچ موضوع اضافه‌ای فقط بازی کنم. به همین دلیل از پیشنهاد بازی در این نقش بسیار استقبال کردم.»
Mank علاوه بر قرار گرفتن بر روی شبکه نت‌فلیکس، در ماه نوامبر نیز در سینماها اکران خواهد شد. Mank را می‌توان جدیدترین تلاش نت‌فلیکس پس از فیلم‌های رم و مرد ایرلندی برای برنده شدن جایزه اسکار دید. از آن‌جایی که آکادمی اسکار به فیلم‌هایی که در مورد فیلمی ساخته شده‌اند علاقه دارد، احتمال موفقیت آن زیاد است. پس باید در فصل جوایز نگاهمان به این ساخته فینچر باشد.

این مطلب از نوشته بن تراویس در سایت امپایر گرفته شده است.