با گذشت ماه‌ها از شروع قرنطینه‌ی خانگی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، بسیاری از افراد تا به این جای کار هر فیلم و سریالی که به نظرشان می‌رسیده را تماشا کرده‌اند. اما هنوز دنیای سرگرمی دیگری برای کسانی که که به گفته‌ی کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بونگ جون-هو، حاضرند سختی تماشای فیلم و سریال به همراه زیرنویس را تحمل کنند و ساعت‌ها غرق تماشا شده و احساساتشان دستخوش برانگیختگی شود وجود دارد: سریال‌های درام کره‌ای.
درام‌های کره‌ای در هر قسمت گره‌ داستانی جدیدی را رو می‌کنند و تنوع بازیگران زیادی دارند؛ این سریال‌ها که پر از ماجراهای جدایی و مرگ هستند، از نظر برانگیختگی احساسات حرف‌های زیادی برای مخاطبان خود دارند. با اینکه برخی از خط‌های داستانی مثل مثلث‌ها و یا مربع‌های عشقی، پرونده‌های مرگ حل‌ نشده، و داستان‌های فرعی تراژیک، به طور معمول در اکثر سریال‌های کره‌ای دیده می‌شوند، اما بسیاری از درام‌های کره‌ای جدید از پرداختن به داستان‌های نخ‌نما پرهیز کرده و روایت‌هایی تازه را در ژانرها مختلفی از رمانتیک کمدی گرفته تا جنایی مهیج و یا حتی تاریخی جلوی دوربین برده‌اند. علاوه بر این عموما سریال‌های کره‌ای از نظر موسیقی نیز هویت‌های منحصر بفردی دارند و در آن‌ها موسیقی‌هایی خاص از هنرمندان پاپ کره شنیده می‌شود.
در این متن از بهترین درام‌های کره‌ای نوشته‌ایم.

Crash Landing on You ۲۰۱۹ -۲۰۲۰

سقوط اضطراری - سریال درام کره

زنی اهل کره‌ جنوبی در حال پاراگلایدر سواری با گردبادی برخورد کرده و در کره‌ی شمالی سردرمی‌آورد. یون سه-ری (سون یه-جین) یک کارآفرین موفق و زنی ثروتمند است که سر از منطقه‌‌ی غیرنظامی کره درآورده و بالای یک درخت گیر می‌کند؛ جایی که یک افسر کره شمالی به نام ری ژئونگ-هیوک (هیون بین) او را پیدا می‌کند. با اینکه داستان این سریال شروعی تا حدودی عجیب دارد، اما در ادامه و در حین تلاش‌‌های ژئونگ-هیوک برای پنهان کردن سه‌-ری و برگرداندن او به خانه‌اش، داستان عاشقانه‌ی باورپذیری را روایت می‌کند. ماجرای این عشق فرامرزی، مانند نفسی تازه برای داستان این سریال است. «سقوط اضطراری عشق» چیزی فراتر از یک اثر رمانتیک کمدی معمول است و تصویری چند وجهی از کره‌ی شمالی را به تصویر کشیده است.

Itaewon Class ۲۰۲۰

سریال درام کره

پارک سائی-رو-یی (پارک سئو-جون) به دنبال تصادفی که به مرگ پدرش منجر می‌شود، تصمیم می‌گیرد بر روی سقوط گروه جنگا که مجموعه‌ی غذایی قدرتمندی است، متمرکز ‌شود. رئیس این مجموعه، جنگ دائی-هی (یو جائی-میونگ) هم در اخراج سائی-رو-یی از مدرسه و هم در حکم سه‌ساله‌ی زندانش نقش داشته است. با وجود گذشته‌اش به عنوان یک مجرم، سائی-رو-یی یک رستوران-بار راه می‌اندازد و تلاش می‌کند این مجموعه را به یکی از برترین‌های کره تبدیل کند. او گروهی از افراد را، گروهی با رهبری یک اینفلوئنسر نوجوان به نام جو یی-سئو (کیم دا-می)، دور خود جمع کرده و در مقابل جنگ دائی-هو می‌ایستد. با اینکه Itaewon Class که بر اساس یک وب‌تون به همین نام ساخته شده است، در ابتدا داستانی کلاسیک در مورد یک شخصیت کمتر پرداخته شده است، اما در انتها تبدیل به داستانی در مورد انتقام و قدرت دوستی تبدیل می‌شود. این سریال به کمک گروه بازیگران گسترده‌اش، به تبعیض بر اساس جنسیت و نژاد در کره می‌پردازد.

Mr. Sunshine ۲۰۱۸

آقای آفتاب

در سال ۱۸۷۱ پسر جوانی که پدر و مادرش توسط طبقه‌ی اشراف کشته شده‌اند، به بردگی گماشته می‌شود. او سوار بر کشتی جنگی شده و از چوسان به آمریکا می‌رود. دهه‌ها بعد، ایگونه چوی (لی بیونگ-هان) که حالا کاپیتان نیرو دریایی آمریکا شده است، برای یک ماموریت سیاسی به سرزمین مادری‌اش که روزی او را پس زده بوده است، برمی‌گردد. او در آنجا عاشق زنی به نام گو آئه-شین (کیم تائه-ری) می‌شود که به طور مخفیانه به شبکه‌ای از مبارزان استقلال کره متصل است. این سریال که در سال‌های قبل از اشغال کره توسط ژاپن روایت می‌شود، داستان عشق یک زوج را در میان مشکلات ملتی ضعیف شده روایت می‌کند، جایی که هویت یک فرد همیشه مطابق با با عقیده‌های سیاسی که از او انتظار می‌رود نیست. به جز فیلم‌برداری بی نظیر، این سریال دو تا از بازی‌های بهترین بازیگران درام کره‌ را نیز در خود دارد. علاوه بر این سایر بازیگران این سریال نیز هر کدام شخصیت‌‌های منحصر بفردی دارند که در مبارزه‌ی چوسان نقشی خاص را ایفا می‌کنند.

Kingdom ۲۰۱۹ -۲۰۲۰

پادشاهی - سریال درام کره

ده روز بعد از اینکه پادشاه به طرز مشکوکی غش می‌کند، شایعاتی درباره‌ی مرگ او به گوش می‌رسد. به همین دلیل پسرش پرنسس لی چنگ (جو جی-هون) تصمیم می‌گیرد حقیقت را در مورد وضعیت پادشاه پیدا کند. او کیلومترها دورتر از قصر، نشانه‌هایی از یک نوع طاعون را پیدا می‌کند که انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند. در این سریال مبارزه در مقابل افراد مبتلا به این بیماری در کنار نبرد برای به رسیدن به قدرت به تصویر کشیده شده است. در دو فصل اول، «پادشاهی» ترسناک‌ترین المان‌های فیلم‌های زامبی را گرفته و آن را با درام تاریخی به زیبایی تلفیق کرده است؛ به طوری که در تمام طول سریال این سوال به ذهنتنان می‌رسد که دشمن واقعی در نهایت زامبی‌ها هستند یا انسان‌ها؟

When the Camellia Blooms ۲۰۱۹

وقتی کامیلا شکوفه میدهد  - سریال درام کره

دونگ-بائک (گونگ هیو-جین) یک رستوران-بار به نام کاملیا را در شهر خیالی اونگسن می‌گرداند. زنان اونگسن به خاطر اینکه او بیزینسی را می‌گرداند که در آن به مردانی که مشتریان همیشگی کاملیا هستند نوشیدنی‌های الکی سرو می‌کند و هم‌چنین یک مادر مجرد است، حسابی پشت سر او حرف می‌زنند. وقتی مامور پلیس هوآنگ یونگ-سیک (کنگ ها-نئول) عاشق دونگ-بائک می‌شود، چیزی که به عنوان یک علاقه‌ی یک‌طرفه شروع شده بود به یک رابطه‌ی عاشقانه تاثیرگذار تبدیل می‌شود. یونگ-سیک خیلی به موقع به زندگی دونگ-بائک وارد می‌شود، چرا که یک قاتل سریالی قصد دارد او را به عنوان قربانی بعدی‌اش به قتل برساند. When the Camellia Blooms تمام مشخصه‌های یک سریال رمانتیک کمدی را با هیجانات یک اثر مهیج ترکیب کرده و با بازی بی‌نظیر دو شخصیت اصلی و کششی که میان‌آ‌ن‌هاست، اثری تماشایی را به مخاطب ارائه کرده است.

Hi Bye Mama! ۲۰۲۰

 - سریال درام کره

چا یو-ری (کیم تائه-هی) از پنج سال پیش که در تصادفی جانش را از دست داد، به صورت یک روح به زندگی ادامه داده است. تا اینکه یک روز بر اثر تناسخ به دنیا برمی‌گردد. یو-ری به شکل یک انسان برگشته و ۴۹ روز فرصت دارد تا جایگاهش را در خانواده‌اش دوباره به دست بیاورد، تا شانسی برای زنده‌ماندن داشته باشد. او در برابر دختر پنج ساله‌اش و همسرش جو گنگ-هوآ (لی کیو-هیونگ) که از آن زمان تا به حال با زن دیگری ازدواج کرده است، ظاهر می‌شود. با وجود اینکه داستان این سریال در ظاهر افسانه‌ای و تخیلی به نظر می‌رسد، Hi Bye, Mama! چهره‌ای واقعی‌گرایانه از غم و از دست دادن افراد را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این تصویری غم‌انگیز از یک رابطه‌ی مادر-دختری که به خاطر مشکلات مختلف پیچیده شده است را نیز به مخاطب نشان می‌دهد.

Signal ۲۰۱۶

سیگنال - سریال درام کره

پارک هائه-یونگ (لی ژه-هون) مجرم، نمی‌تواند از فکر پرونده‌ی قتل و آدم‌ربایی هم‌کلاسی دبستانش بیرون بیاید، پرونده‌ای که مجرم آن هیچ‌وقت پیدا نشده است. هائه-یونگ در زمان حال یک بیسیم را پیدا کرده و آن را جواب می‌دهد و به دنبال آن با کارآگاه لی جائه-هان (چو جین-وونگ) در سال ۲۰۰۰ صحبت می‌کند. به دنبال این اتفاق، او موقعیتی را پیدا می‌کند تا بتواند ماجرای این پرونده را حل کند. خیلی زود رابطه‌ی میان این دو به جایی می‌رسد که به آن‌ها اجازه می‌‌دهد جلوی اتفاق افتادن جرم‌های مختلف را پیش از وقوعشان بگیرند. «سیگنال» اتفاقات زندگی واقعی در کره‌ی جنوبی را در قالب یک داستان با روندی سریع که مخاطب را در چند خط زمانی مختلف با راز و رمزهای مخصوص به خود همراه می‌کند.

Prison Playbook ۲۰۱۷

 - سریال درام کره

یک پیچر مشهور کره بعد از حمله به مردی که تلاش کرده بود خواهرش را مورد تعرض جنسی قرار دهد، محکوم شناخته می‌شود. کیم جه-هیوک (پارک هائه-سو) که فقط چند روز با ورودش به لیگ بیسبال آمریکا فاصله داشت، به یک سال زندان محکوم می‌شود. او همان‌طور که با زندگی در زندان کنار می‌آید، با لی جون-هو (جونگ کیانگ-هو) دوست دوران کودکی‌اش که حالا افسر زندان شده است دوست می‌شود. Prison Playbook یک کمدی تاریک است که فساد در سیستم زندان را بررسی می‌کند و در عین حال زیبایی هم‌نشینی انسان‌ها در کنار یکدیگر را نیز به تصویر می‌کشد.

Stranger ۲۰۱۷

غریبه

وقتی مردی که به افسران بالارتبه‌ی پلیس نزدیک بوده است، کشته می‌شود، بازپرس هوانگ شی-موک (چو سئونگ-وو) که از پس از عمل مغزش در کودکی قابلیت همدردی با دیگران را از دست داده است با یک افسر پلیس خوش‌قلب به نام هان یئو-جین (بائه دو-نا) همکاری می‌کند تا این پرونده را حل کنند. در حین اینکه این زوج عجیب به دنبال ردپاهای احتمالی متهم این پرونده هستند، متوجه فسادی که در سازمانی که قرار است نظم و انضباط کشور را برقرار کند جریان دارد می‌شوند. «غریبه» یک سریال معمایی جنایی است که مقاصد سازمان‌هایی که قرار است از قانون دفاع کنند را زیر سوال می‌برد.

The Reply series ۲۰۱۲-۲۰۱۶

- سریال درام کره

هر کدام از سه فصل این درام (Reply 1997، Reply 1994 و Reply 1988) درباره‌ی داستان یک گروه از دوستان و خانواده‌هایشان هستند که زندگی‌هایشان از همان سالی که آن فصل به آن نام انتخاب شده است، تا سال ساخت سریال روایت می‌شود. تغییرات بازیگران فیلم و بزرگ‌شدنشان جلوی دوربین ضبط شده است. این در حالی است که روابط آن‌ها تحت تاثیر اتفاقات واقعی تاریخی آن دوران، از المپیک تابستانه سال ۱۹۸۸ سئول گرفته تا حادثه‌ی فروپاشی مغازه‌ی سامپونگ در سال ۱۹۹۵ که بیش از ۵۰۰ نفر را کشت، روایت می‌شود. این سریال بیش از همه برای به تصویر کشیدن روابط میان دوستان، خانواده‌ها و زوج‌ها به شهرت رسیده است. سریالی که احساس و نوستالژی را تلفیق کرده و در بطن فعالیت‌های روزمره‌ی افراد آن را به تصویر می‌کشد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی کت مون در وب‌سایت time.com ‌است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.