تابه‌حال در موقعیتی قرار گرفته‌اید که با تماشای یک فیلم، دوست داشته باشید به آن مکان سفر کنید؟ ادامهٔ این مقاله را از زبان یورگا Jurga نویسندهٔ این مطلب بخوانید: بالاخره تصمیم گرفتم چند تا از فیلم‌های موردعلاقهٔ خودم در ژانر سفر را با شما به اشتراک بگذارم. جالب است بدانید حین تماشای برخی از این فیلم‌ها، فوری مکان فیلم‌برداری را گوگل می‌کردم و قبل از پایان فیلم، برنامهٔ سفر بعدی‌ام را می‌چیدم. با من همراه باشید.

همچنین بخوانید:
۲۰ فیلم سینمایی برتر درباره سفر در زمان

Into The Wild

به‌سوی طبیعت وحشی - سفر

احتمالا این داستان واقعیِ باورنکردنی دربارهٔ دانش‌آموز و ورزشکار ممتازی که تصمیم می‌گیرد از همه چیز دست بشوید و راهی آلاسکا شود تا در این سرزمین برهوت زندگی کند، برای همیشه در ذهن‌تان باقی خواهد ماند. داستانی الهام‌بخش و مناظر شگفت‌انگیز آلاسکا. اگر قرار است تنها یک فیلم را از میان فیلم‌های این لیست تماشا کنید، «به‌سوی طبیعت وحشی» را انتخاب کنید.

The Way

مسیر - سفر

«مسیر» یک داستان امیدبخش دربارهٔ پدری است که یک سفر برون‌مرزی را پیش می‌گیرد تا جسد پسرش که حین سفری زیارتی به کامینو د سانتیاگو (Camino de Santiago) اسپانیا از دنیا رفته را پیدا کند و حالا می‌خواهد کار نیمه‌تمام او را کامل کند.

Under The Tuscan Sun

زیر آفتاب توسکانی

«زیر آفتاب توسکانی» یک داستان رمانتیک است که در منطقه روستایی توسکان می‌گذرد. با تماشای این فیلم بی‌درنگ مشتاق سفر به ایتالیا خواهید شد.

The Secret Life Of Walter Mitty

زندگی پنهان والتر میتی - سفر

این فیلم یک داستان سرخوش و سرگرم‌کننده دارد که می‌توانید همراه دوستان‌تان تماشا کنید و از آن لذت ببرید. «زندگی پنهان والتر میتی» چندتا از شگفت‌انگیزترین مقصدهای گردشگری را به تصویر می‌کشد. بسیاری از صحنه‌های فیلم (حتی صحنه‌های هیمالیا و افغانستان) در ایسلند فیلم‌برداری شده‌اند. ماجراجویی باورنکردنی والتر میتی شما را مشتاق سفر ماجراجویانهٔ بی‌نظیر خودتان خواهد کرد.

Out of Africa

خارج از آفریقا - سفر

بله، این فیلم قدیمی است اما لیاقت قرار گرفتن در لیست بهترین فیلم‌های سفر تمام دوران را دارد. «خارج از آفریقا» که در کنیا و بریتانیا فیلم‌برداری شده، موفق به کسب ۷ جایزه اسکار و چندین جایزه‌ٔ دیگر شده و بی‌شک شما را به رویاپردازی دربارهٔ آفریقا وامی‌دارد. این فیلم فیلمی است که می‌توانید آن را بارها و بارها تماشا کنید.

The Motorcycle Diaries

خاطرات موتورسیکلت

این فیلم اعجب‌انگیز و الهام‌بخش که برگرفته از خاطرات چه‌گوارا است، شما را به تماشای زیباترین مکان‌های آمریکای جنوبی می‌برد. «خاطرات موتورسیکلت» داستانی زیبا در مکانی فوق‌العاده دارد.

In Bruges

در بروژ - سفر

«در بروژ» نسبت به سایر فیلم‌های این لیست بسیار متفاوت است، اما چون داستان فیلم در بلژیک می‌گذرد، آن را در این لیست قرار دادم. این یک فیلم کمدی سیاه خنده‌دار با بازی‌های درخشان هر سه شخصیت اصلی است که در فانتزی‌ترین فضای ممکن به تصویر در آمده‌اند. اگر هنوز به بروژ سفر نکرده‌اید، احتمالا پس از تماشای این فیلم مشتاق سفر به آنجا خواهید شد.

Before Sunrise – Before Sunset – Before Midnight

پیش از طلوع - سفر

اگر از اروپا و دیالوگ‌های پربار به همراه مقدار مناسبی از طنز خوشتان می‌آید، عاشق این سه‌گانه خواهید شد. «پیش از طلوع» به عنوان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های دهه ۹۰ میلادی شناخته می‌شود که در دنبالهٔ آن دو فیلم دیگر ساخته شد. فیلم اول شما را به وین اتریش، فیلم دوم به پاریس و فیلم آخر به جزیره‌های یونان می‌برد.

Amélie

املی

اگر تابه‌حال به پاریس سفر نکرده‌اید، به احتمال زیاد پس از تماشای این فیلم برنامه سفرتان را تنظیم خواهید کرد. اگر هم پاریس را دیده‌اید، احتمالا دوست دارید بار دیگر به آنجا بازگردید. «املی»، مثال زیبایی از سینمای فرانسه، شما را به الهام‌بخش‌ترین مکان‌های پاریس می‌برد.

Wild

وحشی - سفر

«وحشی» که براساس یک داستان واقعی ساخته شده، ماجرای زن جوانی را روایت می‌کند که پس از مرگ مادرش، سفر ۱۶۰۰ کیلومتری التیام‌بخشی را برنامه‌ریزی می‌کند. این فیلم پر از منظره‌های زیبای شمال غربی پسیفیک آمریکا است.

Lost In Translation

گمشده در ترجمه - سفر

فیلم زیبایی که بخش جالب و غیرمنتظره از سفر به کشوری جدید را روایت می‌کند. «گمشده در ترجمه» دربارهٔ تجربه‌های تصادفی کوچک سفر است که تا مدت‌ها پس از پایان سفر با شما باقی می‌ماند. مناظر و انرژی توکیو شما را به برنامه‌ریزی برای سفر به ژاپن ترغیب می‌کند.

Midnight in Paris

نیمه‌شب در پاریس

شاید «نیمه‌شب در پاریس» فیلمی باب میل همه نباشد، اما اگر از طرفداران وودی آلن، پاریس و هنرمندان هستید، عاشق این داستان سوررئال که پاریس دهه ۲۰ میلادی را به تصویر کشیده خواهید شد.

A Good Year

یک سال خوب - سفر

«یک سال خوب» ساختهٔ ریدلی اسکات، داستانی رمانتیک و شاد دارد که در یکی از زیباترین مکان‌ها در جنوب فرانسه رخ می‌دهد.

The Way Back

راه بازگشت - سفر

داستان «راه بازگشت» برگرفته از روایت واقعی و شگفت‌انگیز هفت زندانی با پیشینه‌های بسیار متفاوت است که سعی داشتند از زندانی در سیبری در فصل زمستان بگریزند. تصویربرداری فیلم در مکان‌های فوق‌العاده‌ای در هند، مراکش و  بلغارستان با حضور بازیگران سرشناس صورت گرفته است.

The Beach

ساحل - سفر

این فیلم از دهه ۹۰ میلادی تقریبا همه چیز را در خود جای داده است: داستان خوب، موسیقی زیبا و منظره‌های خیره‌کنندهٔ تایلند. و البته لئوناردو دی‌کاپریوی جوان که بار دیگر نشان داد پیش از اینها لایق دریافت جایزهٔ اسکار بوده است.

Tracks

ردپاها

«ردپاها» یک فیلم ماجراجویانهٔ زیبا دربارهٔ زن جوانی است که به همراه چهار شتر و سگ وفادارش تقریبا ۲۷۰۰ کیلومتر را در بیابان‌های غرب استرالیا می‌پیماید. فیلم‌نامهٔ کار با الهام از داستانی واقعی نوشته شده و می‌توانید مناظر بسیار زیبایی از استرالیا را در این فیلم مشاهده کنید.

Encounters At The End Of The World

ملاقات‌هایی در انتهای جهان - سفر

مردم و حیواناتی که ساکن قطب جنوب هستند در فیلم زیبا و جالب «ملاقات‌هایی در انتهای جهان» به تصویر کشیده شده‌اند. اگر سفر به مناطق قطب جنوب در لیست مقصدهای سفر بعدی‌تان وجود ندارد، پس از تماشای این مستند، وارد لیست‌تان خواهد شد.

The Bucket List

فهرست آرزوه

«فهرست آرزوها» فیلمی پراحساس، قابل‌پیش‌بینی و در عین حال دارای داستانی بسیار دلگرم‌کننده است که برای تیک زدن هرچه زودتر لیست آرزوهایتان الهام‌بخش خواهد بود. فیلم‌برداری در مکان‌های مختلفی مثل هند، چین، مصر، تانزانیا، فرانسه و آمریکا صورت گرفته است. بی‌شک این فیلم ایدهٔ سفرهای بعدی‌تان را شکل خواهد داد.
این مقاله برگرفته از سایت fullsuitcase.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.