مجله نماوا: کروئلا شاید آخرین کاراکتر از دنیای دیزنی بود که طرفداران این غول سرگرمی‌سازی انتظار بازسازی‌ لایواکشن‌‌ش را داشتند. با این همه دیزنی بی‌توجه به نسخه‌ی اصلی کروئلا در انیمیشن «صدویک سگ خالدار» محصول ۱۹۶۱، دست به کار شد و کروئلایی باب طبع دنیای امروز خلق کرد.
نطفه‌ی کروئلایی که امروز می‌بینیم در سال ۲۰۱۳ کاشته شد. از سال ۲۰۱۶، اما استونِ درخشیده با لالا لند، به‌عنوان بازیگر و تهیه‌کننده‌ی اجرایی این اثر معرفی شد و فیلم‌برداری آن در میانه‌های سال ۲۰۱۹ آغاز شد.
«کروئلا» را کریگ گیلِسپی کارگردانی کرده که سه‌سال قبل با پروژه‌ی «من، تونیا» توانست جایگاهش را در هالیوود بیش از پیش تثبیت کند. قصه‌ی کروئلا در دهه‌ی هفتاد میلادی می‌گذرد و سرشار از المان‌های خرده فرهنگ پانک است. سازندگان کروئلا با الهام از همین خرده فرهنگ دست به طراحی لباس‌هایی زدند که بعید است تا مدت‌ها از ذهن‌تان پاک شود.
در کنار اما استون، اما تامپسون و امیلی بیچم از دیگر ستاره‌های این فیلم هستند. امیلی بیچم برای طرفداران جدی سینما با «جو کوچولو» به یاد آورده می‌شود که به خاطر بازی در آن برنده‌ی جایزه‌ی بازیگری کن شد. اما تامپسون و اما استون در رابطه‌ای سرشار از عشق و نفرت در این فیلم روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و لحظاتی به یاد ماندنی خلق می‌کنند. دوستی این دو نفر به روزهای فیلم‌برداری ختم نشده و هم‌چنان ادامه دارد.
هنگامی که کروئلا با استقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شد دیزنی اعلام کرد برنامه‌ای برای ساخت قسمت دوم این اثر دارد.
شما می‌توانید کروئلا را با دوبله‌ی فارسی اختصاصی به مدیریت دوبلاژ کریم بیانی در نماوا ببینید.

متن: عرفان شفیع‌پور
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای این فیلم در نماوا