مجله نماوا: تنت آخرین ساخته‌ی کریستوفر نولان، یکی از پرو‌ژه‌‌های بزرگ سال ۲۰۲۰ بود که چندین‌بار زمان اکرانش به‌دلیل فراگیرشدن یک‌باره‌ی کرونا تغییر پیدا کرد. داستان این فیلم، درباره‌ی مأموریتی‌ست که هدفش جلوگیری از رخ‌دادن جنگ جهانی سوم است.
در ابتدای فیلم، آمادگی روانی و تعهد شخصیت اصلی با بازی جان دیوید واشنگتن، از طرف تیم‌های امنیتی محک زده می‌شود. همین‌که شخصیت از آزمون سربلند بیرون می‌آید، مأموریت ویژه‌ی فیلم آغاز می‌شود؛ مأموریتی در ارتباط با معکوس‌شدن زمان.
اگر آثار قبلی کریستوفر نولان را دیده باشید، به یاد می‌آورید که کلنجاررفتن با مفهوم زمان، یکی از مهم‌ترین دست‌مایه‌های کارهای این فیلم‌ساز بوده است. در تنت هم، مفهوم معکوس‌شدن زمان، به مأموریت شخصیت اصلی عمق و بعد بخشیده است.
ایده‌ی «زمان معکوس» در فیلم‌نامه‌ی تنت، منجر به یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های فیلم‌برداری چند سال اخیر سینمای جهان شده است.
آمادگی فیزیکی بالای جان دیوید واشنگتن، بازیگر اصلی فیلم تنت برای اجرای تحرکات پیچیده‌ی فیلم، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت فیلم است.
رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین و کنت برانا، دیگر بازیگران تنت هستند.
کریستوفر نولان، بارها در برابر اکران اینترنتی فیلم تنت در روزهای بیماری کرونا مقاومت کرد. نولان یکی از سخت‌گیرترین کارگردان‌های جهان در مقابل شیوه‌های جدید توزیع فیلم است که عادت رفتن به سالن‌های سینما را کم‌‌اهمیت جلوه می‌دهند.
درادامه‌ی همین رویکرد نولان به سینما، این فیلم‌ساز در ساخت فیلم تنت تلاش کرده تا جای ممکن از جلوه‌های ویژه فاصله بگیرد و جای آن، به اتفاق‌های صحنه دل بدهد.
شما می‌توانید این پروژه‌ی بزرگ را با دوبله‌ی فارسی روی نماوا ببینید.

تماشای این فیلم در نماوا