مهران مدیری مجری، خواننده، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده مشهور تلویزیون متولد دهه ۴۰ در تهران است. مهران مدیری برای غالب جمعیت ایران نامی آشنا به خصوص در صنعت سینما، تئاتر و تلویزیون محسوب می‌شود و کمتر کسی است که با شنیدن نام و عنوان او توجهش به سمت یک اثر هنری جلب نشود. صدای رسا، کاریزما، علم کافی و حس شوخ‌طبعی ذاتی او از ابزاری است که مدیری با استفاده از آن‌ها جایگاهش را در عناوین مختلف به‌دست آورده و با حس سمپاتی که مخاطب با او پیدا کرده در کمال تیزهوشی به قلمرو خود هر روز اضافه کرده است. مهران مدیری در مقاله‌ای که در سال ۲۰۰۹ توسط نیوزویک منتشر شد از سوی این مجله به عنوان بیستمین فرد قدرتمند ایران شناخته شد. او همچنین از حیث داشتن بیشترین جایزه جشن حافظ با ۹ تندیس در این زمینه رکورددار است.

مهران مدیری کیست؟

مهران مدیری، آخرین فرزند از یک خانواده ۶ نفره اصالتا اراکی، در ۱۸ فروردین سال ۱۳۴۶ متولد شد. در شانزده سالگی با تئاتر آشنا می‌شود و زیر نظر بزرگان این رشته همچون استاد سمندریان شروع به فعالیت می‌کند و در طی سال‌ها در نمایش‌های زیادی از جمله «هملت»، «کیسه بوکس»، «آرسنال»، «تلگراف» و … بر روی صحنه می‌رود و با نام‌آورانی چون قطب‌الدین صادقی و میکائیل شهرستانی همکاری می‌کند. مهران مدیری در بیست و دو سالگی فعالیت خود را به رادیو گسترش می‌دهد و در مجموعه داستان شب به مدت شش سال به عنوان گوینده فعالیت می‌کند. در اوایل دهه ۷۰ طی همکاری با داریوش کاردان زمزمه‌های اولین برنامه تلویزیونی او به گوش می‌رسد و در نوروز ۷۲ با یک برنامه نوروزی پا به عرصه تلویزیون می‌گذارد و همزمان در برنامه دیگری در رادیو به اسم قصه‌های شب که مجموعه‌ای از نمایش های رادیویی بود صداپیشگی می‌کند. در دهه فجر همان سال در اولین کارگردانی حرفه‌ای تلویزیونی ، مجموعه طنز پرواز ۵۷ را می‌سازد و یکی از نقاط عطف کمدی تلویزیونی در ایران را رقم می‌زند و افرادی همچون نصرالله رادش را به عرصه طنز معرفی می‌کند. سریال بعدی مهران مدیری با عنوان «ساعت خوش» شامل اپیزودهای کوتاه و متفاوت با کمدی آن دوره بود و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و جنجال بسیاری به پا کرد.

برای این سریال نقدهای زیادی به مهران مدیری وارد شد که عمده آنها از طرف محافظه‌‌کاران بود. به هر ترتیب مجموعه «ساعت خوش» در اوج محبوبیت به یک‌باره از روی آنتن تلویزیون برداشته شد، اما این پایان جنجال نبود. مهران مدیری در سال ۸۱ بار دیگر این بار با همکاری برادران قاسم‌خانی یک سرزمین خیالی به نام برره خلق می‌کند و در آن به نقدهای تندی حول موضوع جامعه و مشکلات آن می‌پردازد. سریال «برره» نیز پس از پخش ۹۰ قسمت در حالی که قرارداد ۱۳۵ قسمتی داشت به دستور مدیران وقت صدا و سیما متوقف شد. مهران مدیری در کنار این تجربه سریال‌های دیگری همچون «پاورچین» و «نقطه‌چین»، «جایزه بزرگ» و «باغ مظفر» را در کارنامه ثبت کرد تا اینکه در سال ۸۸ اثر بعدی قابل توجه او یعنی «مرد هزار چهره» و به دنبال آن فصل دوم این سریال پخش شد که باز هم با استقبال فراوان از سوی مردم مواجه شد. مدتی نگذشت که مهران مدیری باز هم مشغول ساخت و پخش سریال جدیدی با عنوان «قهوه تلخ» به همراه تیم همیشگی‌اش برای تلویزیون شد که در نهایت در سال ۸۹ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و رکورد فروش را در این حوزه زد. البته این سریال نیز در پخش قسمت‌های پایانی دچار مشکل شد و هیچ وقت به سرانجام نرسید. شما می‌توانید کامل‌ترین مجموعه قسمت‌های سریال «قهوه تلخ» را به صورت آنلاین در نماوا تماشا کنید. مهران مدیری پس از پخش «قهوه تلخ» با سریال «ویلای من» در سال ۱۳۹۱ و «شوخی کردم »در سال ۱۳۹۲ دوباره به شبکه نمایش خانگی سر می‌زند و سرانجام در فروردین ۱۳۹۴ دوباره با سریال‌های «در حاشیه» یک و دو به خانه خود یعنی تلویزیون بازمی‌گردد. مهران مدیری در سال‌های اخیر پس از «در حاشیه» کمتر به عنوان کارگردان و بیشتر به عنوان مجری در برنامه پربننده «دورهمی» در مقابل چشمان مردم حضور پیدا می‌کند و حتی یک تحربه نچندان موفق کارگردانی سینما را نیز در کارنامه با عنوان «ساعت ۵ عصر» ثبت کرد. همچنین در چندین سریال به عنوان بازیگر حضور داشته و حتی با تیم جدید آثار جدیدی در مقام همیشگی کارگردان، بازیگر ‌دوباره تولید کرد، اما باید کم‌کم پذیرفت که مهران میدیری حاضر، اصلا از نظر حجم کاری و کیقیت کار با مهران مدیری سابق قابل مقایسه نیست.

بهترین فیلم‌های مهران مدیری

دیدار

دیدار به کارگردانی محمدرضا هنرمند و نویسندگی جمشید ملک‌پور از اولین تجربه‌های بازی جلو دوربین مهران مدیری و یکی از جدی‌ترین نقش‌آفرینی‌های اوست‌. مهران مدیری در «دیدار»، مقابل مینا لاکانی که در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت می‌کند و بزرگانی همجون کیومرث ملک‌مطیعی و حمید لولایی به اندازه و قابل قبول ظاهر می‌شود. داستان درباره عاشقانه میان یک دانشجوی عکاسی مسیحی به نام ژانت و امیر یک گل فروش در بازار تهران است که در یک درگیری با سارقان دوربین ژانت…

سال ساخت ۱۳۷۳ / ۹۲ دقیقه / درام عاشقانه / نمره کاربران نماوا ۹۲٪

تماشای فیلم دیدار در نماوا

همیشه پای یک زن در میان است

«همیشه پای یک زن در میان است» حاصل سرکشی کمال تبریزی به ژانر کمدی فانتزی و تجربه او در این زمینه است که نه می‌توان آن‌را موفق دانست و نه ناموفق. برخی از فیلم‌هایی که بر اساس یک داستان کوتاه ساخته می‌شوند آنچنان که باید در فیلمنامه به جفت و بست نمی‌رسند حتی اگر نویسنده آن نغمه ثمینی باشد. در این فیلم شاهد بازی‌های کمدی و فانتزی و تیپیک مهران مدیری و رضا کیانیان و بازیگران برجسته‌ای هستیم که بر کلیت داستان نشسته و فیلم را به سرانجام می‌رساند. این فیلم علاوه بر ۵ نامزدی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از جشنواره بیست و ششم فجر دریافت کرد. «همیشه پای یک زن در میان است» داستان یک ازدواج ناکام زن و شوهری جوان است که پای افراد زیادی به آن باز می‌شود و داستان‌های عجیبی در خلال آن رخ می‌دهد.

سال ساخت ۱۳۸۶ / ۹۷ دقیقه / کمدی عاشقانه / نمره کاربران نماوا ۶۹٪

تماشای فیلم «همیشه پای یک زن در میان است» در نماوا

ما همه با هم هستیم

دومین همکاری کمال تبریزی و مهران مدیری به اندازه اولین اثر آنها موفق نبود، اما همچنان مانند سایر کارهای تبریزی پر از ستاره‌های مشهور سینماست که بازی‌های تیپیک دارند. تبریزی از تعداد زیادی بازیگر چهره برای جذب مخاطب استفاده کرده است. «ما همه با هم هستیم» شخصی‌تری، سیاسی‌ترین و نمادین‌ترین فیلم تبریزی است که چندان هم موفق ظاهر نشد. داستان فیلم درباره مسافران یک پرواز بی‌برگشت به مقصد مرگ است.

سال ساخت ۱۳۹۷ / ۹۷ دقیقه / کمدی /  نمره کاربران نماوا ۵۸٪

تماشای فیلم «ما همه با هم هستیم» در نماوا

دایره زنگی

«دایره زنگی» به قلم اصغر فرهادی و کارگردانی پریسا بخت‌آور مهم‌ترین اثر سینمایی در میان فیلم‌های مهران مدیری محسوب می‌شود که در نوروز ۱۳۸۷ اکران و پرفروش‌ترین فیلم سال شد. «دایره زنگی» یک کمدی سرپا پر از بازی‌های خوب از بازیگرهای خوب است و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای یک دورهمی خانوادگی باشد. داستان درباره یک زوج جوان به نام‌های محمد و شیرین است که برای جور کردن پول تعمیر ماشین پدر شیرین گذرشان به یکی از ساختمان‌های بالای شهر می‌افتد.

سال ساخت ۱۳۸۶ / ۱۰۷ دقیقه / کمدی خانوادگی / نمره کاربران نماوا ۹۱٪

تماشای فیلم «دایره زنگی» در نماوا

رحمان ۱۴۰۰

«رحمان ۱۴۰۰» فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی و بازی ساره بیات، محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، مهران مدیری، بهرام افشاری و… است که در نوروز ۱۳۹۸ اکران شد و با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون در یک روز رکورد بیشترین فروش روزانه را دارد. فیلم در زمره آثار کمدی و پرستاره قرار دارد که در سال‌های اخیر در کشور ما رونق بسیاری داشته و مخاطب را به دنبال خود به سینما می‌کشد. شاید نتوان نکته چندانی در شخصیت‌ها، نوشته و کارگردانی داستان یافت، اما فیلم مانند سایر کارهای منوچهر هادی پرزرق و برق است. فیلم داستان آبدارچی یک شرکت بزرگ است که به یک بیماری لاعلاج دچار شده و تا چند ماه دیگر بیشتر زنده نمی‌ماند. رحمان تصمیم می‌گیرد تا از فرصت باقی مانده سواستفاده کند و…

سال ساخت ۱۳۹۷ / ۱۰۹ دقیقه / درام ، کمدی / نمره کاربران نماوا ۸۲٪

تماشای فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در نماوا

بهترین سریال‌های مهران مدیری

سریال عطسه

«عطسه» یکی از آخرین دورهمی‌های مهران مدیری و تیم مشهور کمدی‌اش بود که در دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ بر قله کمدی ایران جولان می‌دادند. سریال «عطسه» طبق معمول محل کارگردانی و بازی مهران مدیری شد تا با کمک نویسندگان خوبی چون خشایار الوند ، امیرمهدی ژوله یک سریال آیتمی و اپیزودیک همانند سریال «شوخی کردم» درباره مسائل و معضلات مختلف جامعه بسازد. شما می‌توانید از طریق سایت نماوا به تماشای آنلاین تمامی قسمت‌های پخش شده سریال «عطسه» بپردازید.

سال ساخت ۱۳۹۴ / ۱ فصل ۹ قسمت / کمدی / نمره کاربران نماوا ۸۶٪

تماشای سریال «عطسه» در نماوا

سریال هیولا

سریال «هیولا» بازگشت مهران مدیری با تیغ نقدش به شبکه نمایش خانگی بود که این بار آنرا نه به سمت جامعه بلکه به سمت سیاست نشانه رفته است. تیغی که باید پذیرفت دیگر تیزی سال‌های اوج مدیری در «قهوه تلخ» و «شب‌های برره» را ندارد و حتی گاهی در میان نقد و تخریب راهش را گم می‌کند. به هرحال با تکیه بر بازی‌های خوب و طراحی صحنه جذاب مخاطب را با خود همراه می‌کند تا بار دیگر مدیری پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین شود. داستان درباره هوشنگ (فرهاد اصلانی) یک معلم از یک خانواده کاملا شرافتمند است که با ساده‌لوحی درگیر بازی‌های خطرناکی می‌شودو…

سال ساخت ۱۳۹۷ / یک فصل ۱۹ قسمت / کمدی درام / نمره کابران نماوا ۹۰٪

تماشای سریال «هیولا» در نماوا

سریال دراکولا

«دراکولا» به نحوی فصل دوم سریال «هیولا» محسوب می‌شود. بار دیگر مهران مدیری با بازی ویشکا آسایش، محمد بحرانی، نیما شعبان‌نژاد، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، گلاره عباسی و… با همکاری تیم نویسندگی امیر برادران و پیمان قاسم‌خانی و تولید یک سریال پر بیننده و پرفروش. «دراکولا» تمام مشکلات موجود در «هیولا» را در ابعاد گسترده‌تر دارد و این مسئله اندکی سوال ایجاد می‌کند که آیا مهران مدیری دیگر نقد مسئله‌اش نیست و نقد را فدای فروش گسترده آثار خود می‌کند؟ باز هم «دراکولا» با داستان‌هایی جذاب و ارجاعاتی مناسب به فصل قبل پربیننده‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی می‌شود. البته ناگفته نماند «دراکولا» در جشن حافظ عناوین مختلفی از جمله بهترین سریال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. داستان سریال درباره پسر کامران کامروا است که در خارج از کشور به جرم راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی دستگیر می‌شود و جایگاه پدرش را به مخاطره می‌اندازد.

تماشای سریال «دراکولا» در نماوا

سریال قهوه تلخ

به گفته خود مهران مدیری «قهوه تلخ» بهترین اثر خود اوست. «قهوه تلخ» شاید نسخه کامل‌تر و فکر شده‌تر سریال «باغ مظفر» محسوب شود که بسیاری آن‌را اقتباسی از رمان ماشالله خان در دربار هارون الرشید مرحوم ایرج پزشکزاد می‌دانند. نمونه‌ای که کمدی خود را وام دار نمایش‌های روحوضی و سیاه بازی و استفاده از فضای متناقض ارباب و رعیتی است. استفاده از بامزگی ذاتی بازیگران و ایجاد کاراکتر های کاریکاتوری به تعداد زیاد، متلک‌های هوشمندانه و … همگی منجر به ساخت سریالی شد که با وجود طولانی بودن و مشکلات زیادی که در پخش داشت باز هم مخاطب را تا آخرین قسمت همراه خود نگه داشت. داستان درباره نیما زند کریمی استاد تاریخ است که به دنبال کسب اطلاعات درباره یک دوره تاریخی گمشده با خوردن یک قهوه در زمان سفر می‌کند و…

سال ساخت ۱۳۸۹ / یک فصل ۱۰۲ قسمت / کمدی /نمره کاربران نماوا ۹۳٪

تماشای سریال «قهوه تلخ» در نماوا

سریال قلب یخی

سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و بازی بازیگران برجسته‌ای چون مهران مدیری، رضا عطاران، حمید فرخ‌نژاد ، امین حیایی، حسین یاری، حمید گودرزی، الناز شاکر دوست، هدیه تهرانی، طناز طباطبائی، امیر آقایی و سحر دولتشاهی در حد فاصل سال‌های ۸۹ تا ۹۱ به عنوان اولین سریال شبکه نمایش خانگی پخش شد. این سریال با تکیه بر فیلمنامه قوی حامد عنقا توانست با درجه کیفی الف مخاطبین خاص خود را تا پایان فصل سوم با خود همراه کند. مهران مدیری در این سریال با نقش آفرینی متفاوت یکی از جدی‌ترین هنرنمایی های کارنامه خود را ثبت کرد. داستان «قلب یخی» درباره ربوده شدن دختری جوان است که در یک مزون زنانه کار می‌کند. این داستان شروع یک سلسله گره و معماهای مختلف می‌شود که وقایع زیادی را به هم وصل می‌کند که…

سال ساخت ۱۳۸۹ / یک فصل ۱۱ قسمت / درام، جنایی / نمره کاربران نماوا ۷۵٪

تماشای سریال «قلب یخی» در نماوا

سریال خاتون

در میان تولیدات متعدد و گیشه‌ای اخیر شبکه پخش خانگی، «خاتون» ستاره درخشانی بود که منتقدین و مخاطبین را به سریال‌های ایرانی امیدوار کرد. «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان و ایفای نقش ستارگان بسیاری از جمله مهران مدیری، اشکان خطیبی، نگار جواهریان، ستاره پسیانی، مهران غفوریان و… داستان خانواده‌ای را در بحبوحه جنگ جهانی دوم و اتفاقات و وقایع ایران در آن زمان روایت می‌کند. به طور مشخصی بازآفرینی نقش زنان در تاریخ و توجه به کاراکتر زنان در این سریال دغدغه کارگردان بوده و تینا پاکروان به بهترین نحو در انجام این رسالت خود عمل می‌کند . میزانسن‌های جذاب، طراحی صحنه و لباس چشم نواز، بازی‌های دیدنی در این مسیر به کارگردان کمک می‌کند تا بینده را با خود همراه سازد!

سال ساخت ۱۴۰۰ / یک فصل ۲۳ قسمت / درام تاریخی عاشقانه / نمره کاربران نماوا ۹۱٪ / IMDB : 7.8

تماشای سریال «خاتون» در نماوا

تماشای آنلاین فیلم‌های مهران مدیری از نماوا

مهران مدیری یکی از پرکارترین و مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ کمدی  و هنر پاپ ایران به‌خصوص در عرصه سینما و تلویزیون به شمار می‌آید که توانسته نه یکبار، بلکه چندین بار در دهه‌های مختلف خیل عظیمی از جمعیت ایران را پای قاب جادویی تلویزیون بنشاند. چیزی که شاید گفتن آن در جمله آسان به نظر برسد، اما آرزوی دست نیافتنی بسیاری از هنرمندان در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شود. شما می‌توانید با جستجوی عنوان مهران مدیری در سایت نماوا تمامی آثار این هنرمند را به صورت آنلاین مشاهده کنید و ساعات خوشی و گاها نوستالژی برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیاورید.