مجله نماوا، فرهاد خالدی نیک

هادی حجازی‌فر با بازی در نقش احمد متوسلیان در «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، چهره شد و خیلی زود به جمع بازیگران سینمای ایران پیوست.

نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی نظیر «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «به وقت شام» و «آتابای» جای پای حجازی‌فر را محکم کرد. حجازی‌فر که علاوه بر بازیگری، در زمینه‌ی فیلمنامه‌نویسی نیز دستی بر آتش دارد به خصوص با نگارش فیلمنامه «آتابای» نشان داد که در این زمینه نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

حالا با ساخت «موقعیت مهدی» حجازی‌فر به جمع کارگردانان سینمای ایران پیوسته تا توانایی‌هایش را در وادی جدید دیگری محک بزند. این فیلم نسخه سینمایی مینی سریال «عاشورا» است که در واقع زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری را به تصویر می‌کشد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…»

فیلم موقعیت مهدی

گویا «موقعیت مهدی» فیلمی شاعرانه است و حتی بسیاری از صحنه‌های جنگی آن به صورت شاعرانه و همراه با تصاویری جذاب ساخته شده است. گفته می‌شود سکانس‌های مربوط به جبهه و جنگ فیلم، کاملاً متفاوت با سایر آثار معمول سینمای دفاع مقدس است و نمی‌توان آن را با سکانس‌های جنگی فیلم‌هایی چون «تنگه ابوقریب» مقایسه کرد.

هادی حجازی‌فر خود در نقش شهید مهدی باکری ظاهر شده و بازیگرانی چون وحید حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید آقاپور و  روح‌الله زمانی در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. بخش‌های جنگی «موقعیت مهدی» در منطقه چشمه شور جاده قم، آبادان و اهواز فیلمبرداری شده و گفته می‌شود اکثر عوامل فیلم جوانانی بوده‌اند که با این که جنگ و آدم‌های آن دوران را ندیده‌اند، اما به خوبی توانسته‌اند از عهده مسئولیت‌های خود در این پروژه‌ی مهم برآیند.