آزاده صمدی بازیگر نام‌آشنای تئاتر ، سینما و تلویزیون است که در سال‌های بین ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ سال‌های پرفروغی در قاب تلویزیون داشت و در سال‌های اخیر این درخشش را همچنان در سینما ادامه می‌دهد! او با تن صدای دوست‌داشتنی، چهره خاص و علم ستودنی از اسامی آشنا و چهره‌های محبوب هنر ایران در میان مردم است و برای نقش‌هایی خاص در فیلم‌های پرفروش همواره جزو گزینه‌های اول کارگردانان محسوب می‌شود. فیلم‌های سینمایی آزاده صمدی در سال‌هایی پرفروش می‌شد که تب بازیگری و هنرپیشه شدن دغدغه بسیاری از جوان‌ها بود و کسب جایگاه او در سینما آرزوی بسیاری به شمار می‌آمد. آزاده صمدی با کارنامه موجز و انتخاب‌های کم و درست رزومه قابل تاملی از خود به عنوان یک بازیگر به جا گذاشته که در ادامه در حین بررسی زندگی‌نامه و بررسی فیلم‌های آزاده صمدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 بیوگرافی آزاده صمدی

‏آزاده صمدی در ۱۷ دی ماه سال ۱۳۵۷ در شهر لاهیجان متولد شد. خودش در مورد کودکی‌اش می‌گوید: «در دوران کودکی بچه خیال‌پردازی بودم و دوست داشتم رویاپردازی کنم، در خیالاتم ، خودم را جای آدم‌های مختلف می‌گذاشتم و بازی می‌کردم.» این رویای زیستن به جای دیگران آزاده صمدی را به سمت رشته کارشناسی تئاتر در دانشگاه سوره کشاند. او خودش را محدود به فضای آکادمیک نمی‌کند و آن‌را صرفا بستری برای آزمون خطا و یافتن روابط هنری در نظر می‌گیرد. برای تکمیل آموزش خود در آموزشگاه بازیگری کارنامه که آن روزها تحت نظر پرویز پرستویی اداره می‌شد ثبت نام می‌کند و دوره‌های بازیگری مختلفی را آنجا می‌گذراند تا بالاخره در تئاتری به نام «بی‌شیر و شکر» اثر حمید امجد به ایفای نقش می‌پردازد. دیری نمی‌پاید که اولین کار تلویزیونی خود را بازی می‌کند و در فیلم‌های کوتاه و بلند به هنر نمایی می‌پردازد. نقطه پرتاب او در دنیای بازیگری و شروع شهرتش مجموعه تلویزیونی «راه بی‌پایان» دیگر اثر آزده صمدی به کارگردانی همایون اسعدیان بود که در بهار ۱۳۸۶ از شبکه سوم سیما پخش شد و همچنان از محبوب‌ترین و بهترین سریال‌های تلویزیون است. سریالی که آن‌روزها نظر مردم و منتقدان را به بهترین نحو به خود جلب کرد.

آشپزی، عکاسی، موسیقی و خوانندگی از دیگر علایق زندگی آزاده صمدی است که در دایره‌ای شخصی‌تر آن‌هارا دنبال می‌کند. با توجه به مصاحبه‌های این هنرمند تجربه کارگردانی نیز احتمالا یکی از مواردی است که در سال‌های آتی در مورد آن خواهیم شنید!

 بهترین ‏فیلم‌های آزاده صمدی

سراسر شب

فیلم «سراسر شب» فرزاد موتمن به‌واسطه سواد و معلومات بالا کارگردان خوب و خوش‌نامی به شمار می‌آید و کسانی که طرفدار سینمای ایران باشند حتما آثار او را دنبال می‌کنند. «سراسر شب» به گفته خود او اولین تجربه نویسندگی موتمن بود که در قاب خودش به عنوان کارگردان با بازی آزاده صمدی ، الناز شاکردوست ، امیر جعفری و… بر روی پرده رفت. فیلم داستان مهتاب خواهر مریم است که برای یافتن پاسخ سوالاتش به دنبال یک سرنخ از داوود مرادی ، آخرین فرد مرتبط با خواهرش می‌رود.

سال ساخت ۱۳۹۶ / ۹۴ دقیقه / درام / نمره کاربران نماوا ۳۶٪

تماشای فیلم سراسر شب در نماوا

شبانه روز

«شبانه روز» حاصل دومین همکاری آزاده صمدی با زوج کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی است. فیلم یک اثر شاعرانه و عاشقانه در روایت‌هایی موازی و تو در تو است که که در کنار هم در چهار خط مختلفِ زمانی پیگیری می‌شوند و در نهایت سعی می‌شود به یک نقطه سرانجام رسانده شوند. آزاده صمدی در «شبانه روز» در کنار برجسته‌ترین بازیگرهای آن دوره مانند پارسا پیروزفر، نیکی کریمی ، حامد بهداد، مرضیه برومند، خوب ظاهر می‌شود.

سال ساخت ۱۳۸۷ / ۹۵ دقیقه / اجتماعی / نمره کاربران نماوا ۵۶٪

تماشای فیلم شبانه روز در نماوا

گاهی

«گاهی» ساخته محمد رضا رحمانی دارای یک ایده جذاب است، فیلم از نمای دوربینی که در دست بازیگران می‌چرخد روایت می‌شود. بازی بازیگران از جمله آزاده صمدی در این فیلم قابل قبول است و اگر به دنبال یک فیلم خاص برای بالا بردن سطح سلیقه و مشاهدات خود هستید برای شما فیلم مناسبی تلقی می‌شود. فیلم داستان سه زوج ایرانی هم‌دوره دانشگاه است که در پایان یک مهمانی با یک تراژدی مواجه می‌شوند و…

سال ساخت ۱۳۹۴ / ۷۵ دقیقه / خانوادگی ، اجتماعی / نمره کاربران نماوا ۵۹٪

تماشای فیلم گاهی در نماوا

زیر نظر

«زیر نظر» از آن دسته کمدی های پرستاره و گیشه‌ای است که در زمان شیوع کرونا به رونق پدیده اکران آنلاین فیلم‌ها کمک کرد. «زیر نظر » اولین فیلم مجید صالحی در مقام کارگردان، کمدی دیدنی است این فیلم با بهره‌گیری از بازی کمدین‌های معروف، شوخی‌های حرکتی و خنده‌آور می‌تواند مخاطب را برای دقایقی هم که شده سرگرم کند و قهقهه بگیرد. فیلم داستان یک مبل سوراخ است که باید قبل از برگشتن همسر تعمیر شود، اما هربار که محسن و امید تلاش می‌کنند این مشکل را حل کنند مشکل بزرگتری سر راهشان قرار می‌گیرد.

سال ساخت ۱۳۹۷ / ۸۵ دقیقه / کمدی / نمره کابران نماوا ۷۳٪

تماشای فیلم زیر نظر در نماوا

مارموز

«مارموز» نمونه‌ای از یک کمدی موفق‌تر و عمیق‌تر به نسبت غالب فیلم‌های کمدی سینمای ایران است. هرچند در مقایسه با آثار قبلی کمال تبریزی مانند «مارمولک» در فضایی متفاوت از جنس و نوع کمدی است با این وجود تا حدی مخاطب را با خود همراه می‌کند و اندکی از روزمرگی‌اش را در قالب کمدی و در بستری از وقایع روز به خودش نشان می‌دهد. این کمدی سیاسی با بازی حامد بهداد ، آزاده صمدی ، مانی حقیقی و ویشکا آسایش دومین همکاری آزاده صمدی و کمال تبریزی پس از «طبقه حساس» محسوب می‌شود. «مارموز» داستان مردی به نام قدرت است که طی عملی خودسرانه تبدیل به قهرمان شهر می‌شود و در راه رسیدن به نمایندگی مجلس با اتفاقات گوناگونی مواجه می‌شود.

سال ساخت ۱۳۹۶ / ۸۷ دقیقه / کمدی / نمره کاربران نماوا ۷۳٪

تماشای فیلم مارموز در نماوا

ارغوان

«ارغوان» حاصل یک همکاری دیگر از امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی به عنوان کارگردان با بازی آزاده صمدی است. سومین فیلم بنکدار و علی‌محمدی سیر پشیرفت دو کارگردان تجربه گرا را به خوبی نشان می‌دهد و عاشقانه‌ای دیدنی برپایه گذر زمان است. «ارغوان» یکی از فیلم‌های جدی آزاده صمدی است که بیشتر به دنبال پیروی از ذات سینما است؛ فیلمی با جلوه‌های بصری خیره‌کننده. «ارغوان» داستان دیدار اتفاقی یک زن و مرد در شب مرگ یک نوازنده مشهور ویولنسل است.

سال ساخت ۱۳۹۳ / ۹۲ دقیقه/ درام/ نمره کاربران نماوا ۷۵٪

تماشای فیلم ارغوان در نماوا

۵۰ کیلو آلبالو

باز هم یک فیلم گیشه‌ای متشکل از بازیگران چهره وقت سینما و با هدف صرفا خنداندن مخاطب؛ البته این‌بار مملو از حاشیه و بالاخره توقف اکران در سینما! مانی حقیقی یک نویسنده کلاس عالی و یک کارگردان خوب است اما در «۵۰ کیلو آلبالو» ماجرا به شکل دیگری است. آزاده صمدی در اینجا دختر عصبانی سینمای ایران است. به طور کلی اما «۵۰ کیلو آلبالو» همان تصویری است که ۹۰ دقیقه مغز شما را استراحت می‌دهد. داستان فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» درباره آشنایی ناگهانی داوود و آیدا در عروسی مرجان به‌واسطه ریختن آب آلبالو بر روی لباس داوود است که…

سال ساخت ۱۳۹۴/ ۸۹ دقیقه/ کمدی/ نمره کاربران نماوا ۸۶٪

تماشای فیلم ۵۰ کیلو آلبالو در نماوا

آزاده صمدی در تلویزیون و نمایش خانگی

آزاده صمدی در اوایل کار خود در تلویزیون حضور پررنگ‌تری داشت و در عناوین مختلف تلویزیونی به شرح زیر بازی کرد:

• ۱۳۸۵ دریا روندگان (تله تئاتر) محمد عاقبتی

• ۱۳۸۵ ما چند نفر کارگردان فیاض موسوی

• ‏۱۳۸۶ راه بی‌پایان کارگردان همایون اسعدیان

• ‏۱۳۸۷ملودی شهر بارانی (تله‌تئاتر) ‏هادی مرزبان (کارگردان هنری) مسعود فروتن (کارگردان تلویزیونی)

• ‏۱۳۸۸ گاوصندوق کارگردان مازیار میری

• ‏۱۳۹۰ سی امین روز کارگردان جواد افشار

• ‏۱۳۹۱ حیرانی کارگردانان امید بنکدار ، کیوان علی‌محمدی

• ‏۱۳۹۳ انقلاب زیبا کارگردان بهرنگ توفیقی

• ‏۱۳۹۴ پشت بام تهران کارگردان بهرنگ توفیقی

• ‏۱۳۹۶–۱۳۹۵ دیواربه‌دیوار کارگردان سامان مقدم

• ‏۱۳۹۷–۱۳۹۶ دیوار به دیوار۲ کارگردان سامان مقدم

به دلایل مختلف علاقه آزاده صمدی به تلویزیون در سال‌های اخیر جای خود را به نمایش خانگی داده و موجب شد تا در آثار اخیر خود در این چهارچوب بیشتر ظاهر شود. در ادامه مروری می‌کنیم به فیلم‌های آزاده صمدی در نمایش خانگی:

سریال نهنگ آبی

سریال «نهنگ آبی» با نگاهی به چالش مشهوری به همین اسم با کارگردانی فریدون جیرانی و نویسندگی بهرام توکلی، دو نام قابل اعتماد برای مخاطب ایرانی ساخته شد. این سریال از معدود سریال‌های این روزهاست که از حضور بازیگران برجسته در خود بیشترین بهره را می‌برد و شخصیت‌های قابل تاملی می‌سازد. بازیگرانی همچون ویشکا آسایش، حمیدرضا آذرنگ، آزاده صمدی و مصطفی زمانی کاراکترهایی جذاب، به اندازه و خوب خلق کرده‌اند که با استفاده از دیالوگ‌هایی گاها هوشمندانه شما را روبه‌روی قاب این اثر نگه می‌دارند. داستان «نهنگ آبی» حول محور آرمین جوان تیزهوش و دانشجوی کامپیوتر و آشنایی او با ژاله دختری که دارای مشترکات زیادی در بحث کتابخوانی با آرمین است، رخ می‌دهد. آشنایی که موجب می‌شود تا آرمین در شرکتی که هاله کار می‌کند به عنوان مسئول امنیت شبکه استخدام شود و…

تعداد فصل‌ها: یک فصل/ تعداد قسمت‌ها: ۳۰ قسمت/ سال ساخت ۱۳۹۷/ عاشقانه، معمایی/ میانگین نمره کاربران ناوا ۸۶٪

تماشای سریال نهنگ آبی در نماوا

• ۱۳۹۹ میدان سرخ کارگردان ابراهیم ابراهیمیان

• ‏۱۳۹۹ می‌خواهم زنده بمانم کارگردان شهرام شاه‌حسینی

• ‏۱۳۹۶عالیجناب کارگردان سام قریبیان

در پایان اما همانطور که خود او از تئاتر و علاقه‌اش به تئاتر می‌گوید کارنامه او در تئاتر را می‌توان نقطه قوت او به عنوان یک بازیگر در نظر گرفت و جنبه هنری کارنامه او را سنجید. آزاده صمدی از بازیگران خوب تئاتر محسوب می‌شود و در آن حضوری تحسین‌برانگیز داشته است. او در تئاتر با کارگردانانی همچون سمانه زندی‌نژاد، آروند دشت آرای، مصطفی کوشکی، علی سرابی ، اشکان خیل‌نژاد و هومن سیدی همکاری داشته است. اگر می‌خواهید او را به عنوان یک هنرمند بیشتر بشناسید و دنبال کنید توصیه می‌کنیم حتما از این بخش از کارنامه هنری او غافل نشوید.

تماشای آنلاین فیلم‌های آزاده صمدی

آزاده صمدی با همه کارنامه متنوعش از بازیگران خوب عرصه هنر ایران محسوب می‌شود و آثاری که او در آن‌ها ایفای نقش می‌کند ارزش دیدن دارند. برای دیدن فیلم‌های آزاده صمدی و نمایش آنلاین تئاتر آزاده صمدی حتما در پلتفرم نماوا به جستجو آثار این هنرمند بپردازید و از دیدن آنها لذت ببرید.