مجله نماوا، محمد تقی‌زاده

نخستین قسمت سریال «سرگیجه» ساخته بهرنگ توفیقی دوشنبه ۲۶ دی‌ماه از پلتفرم نماوا پخش شد. بهرنگ توفیقی که سابقه کار در تلویزیون را به عنوان کارگردان در کارنامه دارد، دو سال پیش سریال پرمخاطب «آقازاده» را به تهیه‌کنندگی حامد عنقا ساخت و امسال سریال نمایش خانگی «سرگیجه» را با همکاری مهدی بدرلو و در ۲۰ قسمت به عنوان دومین سریال نمایش خانگی خود مقابل دوربین برده است.

حضور بازیگران مطرحی چون حامد بهداد، هادی حجازی‌فر، رعنا ‌آزادی‌ور، شبنم مقدمی، هومن سیدی و مهراوه شریفی‌نیا در وهله نخست کنجکاوی‌برانگیز و اشتیاق‌آور است به خصوص آنکه بدانیم حامد بهداد نقش پررنگی در داستان دارد و مشاهده قسمت نخست این مجموعه نشان داد که با یکی از متفاوت‌ترین بهدادهای این سال‌ها طرف هستیم.

به‌جز حضور بازیگران محبوب و سرشناس، درام و داستان هیجان‌انگیز آن دیگر امتیاز قابل توجه «سرگیجه» به شمار می‌آید. درامی خانوادگی که با تعلیق‌های داستانی جذاب مخاطب را نه تنها جذب می‌کند بلکه پیش‌بینی‌های او را بارها و بارها ناکام گذاشته و به قول معروف به تماشاگر رو دست می‌زند!

به نظر می‌رسد تعلیق سریال «سرگیجه» مهمترین برگ برنده قسمت نخست آن باشد که اگر در قسمت‌های آتی نیز به همین شیوه و با همین جذابیت ادامه یابد، این مجموعه را به یکی از پرمخاطب‌ترین و ماندگارترین سریال‌های نمایش خانگی تبدیل می‌کند چرا که توفیقی چه آن زمان که در تلویزیون سریال می‌ساخت و چه زمانی که به شبکه‌نمایش خانگی آمد نشان داده که ذائقه مخاطب ایرانی را خوب می‌شناسد و به فرمول‌های جذب تماشاگر در قالب سریال تلویزیونی آشنا است از این رو از همین حالا با اینکه نمی‌‌توان درباره کیفیت سریال نظر داد، اما می‌توان درباره پرمخاطب‌بودن آن تا حد زیادی مطمئن بود.

حامد بهداد برگ برنده سریال در قسمت اول و احتمالا قسمت‌های آتی خواهد بود. شمایل جدید و متفاوت این سوپراستار محبوب که در نقش یک پدر بازی کرده می‌تواند برای طرفداران بی‌شمار این بازیگر و دوستداران سریال‌های نمایش خانگی خوشایند باشد.

فینال قسمت اول سریال «سرگیجه» آنچنان تکان‌دهنده و تماشایی از آب در آمده که بعید است تماشاگری که به صرافت تماشای این سریال افتاده منتظر تماشای قسمت دوم آن نباشد…

تماشای «سرگیجه» در نماوا