مونیکا بلوچی ستاره‌ی ایتالیایی که حرفه‌اش را در سن 13 سالگی به‌عنوان یک مدل آغاز کرد، حضوری ماندگار در چشم‌انداز سینمایی بین‌المللی داشته است. بلوچی به راحتی در گستره‌ای از نقش‌ها خوش می‌درخشد، از بازی در درام‌های مستقل گرفته تا بلاک‌باسترهای عظیم. درآمد فیلم‌ها از لایک 1000000 طرفدارها، کامنت‌های متعدد، بانضمام نمایش عمومی فیلم‌ها در سالن‌های سینما، و سیستم‌ نمایش خانگی و حق‌وحقوق و تبلیغات پخش تلویزیونی حاصل می‌شود. در ادامه 15 تا از بهترین فیلم‌هایی که مونیکا بلوچی در آن‌ها نقش‌آفرینی کرد را بررسی می‌کنیم.

همچنین بخوانید:
آقای دنیرو تولدت مبارک – بهترین فیلم‌های رابرت دنیرو

15- مالنا Malena 2000

مالنا - ایتالیایی - بلوچی

در سال 1941 رناتو 13 سال داشت و با وجود اینکه جهان درگیر جنگ جهانی دوم بود، اما در دهکده‌ی کوچک و آرام آن‌ها هیچ خبری نبود. تا اینکه روزی او چیزی را کشف کرد که تمام زندگی‌اش را برای همیشه دگرگون ساخت… مالنا، بیوه‌ی زیبایی که شوهرش را در جنگ از دست داده بود، هوش و حواس همه‌ی مردان دهکده را برده بود و موجب حسادت زنان دهکده می‌شد. رنوتا به خاطر مالنا شروع به یادگیری همه‌ی درس‌های زندگی می‌کند و خودش را در موقعیتی می‌یابد که تا پیش از این تجربه نکرده بود.

14- اسپکتر Spectre 2015

نامه‌ای عجیب و سربسته از گذشته، جیمز باند (با بازی دنیل کریگ) را به ماموریتی خطرناک در مکزیکو سیتی و رم می‌فرستد، جایی که او با لوسیا سیارا (با بازی مونیکا بلوچی)، بیوه‌ی زیبا و دوست‌داشتنی یک جنایتکار آشنا می‌شود. جیمز باند طی یک ملاقات محرمانه از هویت واقعی سندیکای شیطانی و جنایی بین‌المللی به نام اسپکتر پرده برمی‌دارد. او ماموریتی را برای یافتن دختر دشمن دیرینه‌اش آغاز می‌کند. همانطور که جیمز باند خطر می‌کند و به قلب اسپکتر می‌رود، متوجه‌ی ارتباط شوم میان خودش و دشمن مورد هدفش (با بازی کریستف والتز ) می‌شود. مونیکا بلوچی قدیمی‌ترین زن باند است.

13- انقلاب‌های ماتریکس The Matrix Revolutions 2003

انقلاب‌های ماتریکس - مونیکا بلوچی

در خراب‌آبادی که مورد تهاجم روبات‌ها قرار گرفته، نئو (با بازی کیانو ریوز) که چشم امید بشر به اوستّ در یک جهان برزخی گیر می‌افتد. در این ضمن، اکثریتی از جمعیت کره‌ی زمین در حالتی از واقعیت مجازیِ معلق باقی می‌مانند. معدود آدم‌هایی که از واقعیات شوم باخبرند از روی استیصال تمام تلاشش‌شان را می‌کنند تا جلوی دشمنان ماشینی‌شان را بگیرند تا آنجا که نئو بتواند فرار کند و از شکست جلوگیری کند، اما وقتی برنامه‌ی کامپیوتری نیرومند، یعنی مامور اسمیت (با بازی هوگو ویوینگ) سر می‌رسد، وضعیت فاجه‌بار می‌شود.

12- برگشت‌ناپذیر The irreversible 2002

معشوق (با بازی ونسان کسل) یک زن (با بازی مونیکا بلوچی) و دوست‌پسر سابق زن (با بازی آلبر دوپنتل)، بعد از اینکه زن قربانی یک تجاوز می‌شود و به کما می‌رود، به دنبال متجاوز می‌گردند.  

11- مصائب مسیح The passion of the Christ 2004

مصائب مسیح - مونیکا بلوچی

در این نسخه از به‌صلیب‌کشیدن مسیح، که بر اساس کتاب عهد جدید است، یهودا، از صاحب منصبان منتخب امپراطوری رم رشوه می‌گیرد و جای مسیح (با بازی جیمز کاویزل) را به آن‌ها نشان می‌دهد و همین موجب نابودی‌ مسیح می‌شود. در برابر چشمان وحشت‌زده‌ی مادرش، مریم (با بازی مایا مورگنشترن)، و مریم مجدلیه (با بازی مونیکا بلوچی) که مسیح او را از بدبختی و فلاکت نجات داد، مسیح محکوم به مرگ می‌شود. همانطور که مسیح صلیب خود را دوش‌کشان به نزدیکی جلجتا، همانجایی که به صلیب کشیده می‌شود، می‌برد مورد آزار و شکنجه جسمی بسیاری‌ قرار می‌گیرد. او می‌میرد اما پیش از آن فیض الهی نازل می‌شود.

10-  تحت سوء‌ظن Under Suspicion 2000

فیلم تحت سوء‌ظن یک تریلر روانشناختی پرشور و حرارت و جدی است، یک پلیس کهنه‌کار به نام کاپیتان ویکتور بنزت با یک وکیل مالیاتی برجسته به نام هنری هرست درمی‌افتد. انگیزه‌ی این دو رقیب سنگدل و شبیه به هم، دلایلی شخصی‌تر و پیچیده‌تر از صرف انجام وظیفه یا حفظ شهرت دارد. کندوکاو خلوتگاه‌های تاریک تخیل بشری، موجب افشای عواقب روان‌شناختی خطرناکِ وجدانی گناهکار می‌شود.     

9- جاسوسان Secret Agents 2004

جاسوسان  - مونیکا بلوچی

جورج (با بازی ونسان کسل) و لیزا (با بازی مونیکا بلوچی) از بهترین ماموران میدانی سرویس امنیت فرانسه هستند. اما لیزا برعکس جورج که به کارش خو گرفته، از این کار خسته و بیزار است. بنابراین وقتی این دو به مراکش اعزام می‌شوند تا چوب لای چرخ شاخه‌ی اصلی قاچاقچی‌ها بگذارند، لیزا بر این مسئله تاکید می‌کند که این آخرین ماموریت او خواهد بود. عملیات با موفقیت انجام می‌شود، اما وقتی برای لیزا در رابطه با قاچاق مواد مخدر پرونده‌سازی می‌شود و یکی از ماموران آن‌ها به قتل می‌رسد، جورج متوجه‌ی خیانتی می‌شود که به آن‌ها شده، او باید وارد عمل شود تا شخص خیانتکار و دلیل این خیانت را پیدا کند.

8- استریکس و اوبلیکس: ماموریت کلئوپاترا Asterix & Obelix meet Cleopatra 2002

استریکس (با بازی کریستین کلاویر) و اوبلیکس (با بازی ژرار دوپاردیو) ابرقهرمان‌های 50 سال پیش از میلاد، به مصر فرا خوانده می‌شوند تا به ادیفیس (با بازی جمال دبوزی) معمار کمک کنند تا کلئوپاترا (با بازی مونیکا بلوچی) شرط را از سزار ببرد. کلئوپاترا برای حفظ شهرت و شکوه مردمانش به سزار قول داده تا ظرف سه ماه قصری بزرگ برای او برپا کند. سپس کلئوپاترا به معمارش می‌گوید که اگر نتواند طبق برنامه پیش برود غذای سوسمارها خواهد شد. استریکس و اوبلیکس تمام تلاششان را می‌کنند تا معمار کارش را به خوبی به پایان برساند.    

 7- روی راه شیری On The Milky Road 2016

روی راه شیری - مونیکا بلوچی

در دوران جنگ، زندگی آرام و خاموش مردی زیرورو می‌شود، آن هم به خاطر رابطه‌ی عاشقانه‌ی پنهانی‌اش با یک زن اسرارآمیز ایتالیایی.

6- به گذشته نگاه نکن Don’t Look Back 2009

حمله‌های عصبی و از دست دادن حافظه نشانه‌های گرفتاری و مصیبتی است که نویسنده‌ی این فیلم (با بازی سوفی مارسو)  با آن مواجه می‌شود، کسی که بدنش به‌نحوی توجیه‌ناپذیر به تسخیر زن دیگری (با بازی مونیکا بلوچی) درآمده.

5- اشک‌های خورشید Tears of the Sun 2003

اشک‌های خورشید  - مونیکا بلوچی

حکومت نیجریه‌ سقوط کرده است، و کشور در شرف جنگ‌های داخلی است. ستوان واترز (با بازی بروس ویلیس) مامور می‌شود تا برای نجات دکتر لنا کندریکس (با بازی مونیکا بلوچی) به همراه گروهی از سربازهای آمریکایی به جنگل‌های نیجریه برود. وقتی ستوان واترز و گروهش دکتر کندریکس را پیدا می‌کنند، او به آن‌ها می‌گوید که نمی‌تواند بیماران درمانده‌اش را ترک کند تا به دست شورشیان کشته شوند. وقتی این گروه تصمیم می‌گیرد به دکتر کندریکس کمک کند تا مهاجران را به جایی امن ببرند، متحمل خشم و غضب هم از طرف نیروهای آمریکایی و هم از طرف نیروهای نیجریه‌ای می‌شود.

4- چقدر منو دوست داری؟ How Much Do you Love me 2008

بعد از اینکه یک کارمند اداره (با بازی برنار کومپون) در لاتاری برنده می‌شود، در ازای مقدار زیادی پول از یک فاحشه‌ی زیبا (با بازی مونیکا بلوچی) می‌خواهد تا با او زندگی کند.

3- آپارتمان L’Appartement 1996

آپارتمان - مونیکا بلوچی

فیلم آپارتمان به وسواس رمانتیک مکس می‌پردازد. او که جوان زبرو زرنگی است و از جایگاه و شخصیت حقوقی برخوردار است، به جهان موفق جدیدش پشت پا می‌زند و به دنبال عشق گمشده‌‌ی گریز پایش لیزا می‌شتابد.

2- بهشون شلیک کن یا شلیک نهایی Shoot ‘Em Up 2007

آقای اسمیت (با بازی کلایو اوون) در حالی که نشسته و دارد هویج می‌خورد، درگیر ماجرایی می‌شود که در آن به ناچار نوزاد تازه به دنیا آمده‌ای را از دست آدمکش‌ها نجات می‌دهد، بعد از آن به سراغ فاحشه‌ای به نام DQ می‌رود و از او می‌خواهد تا به او کمک کند و در برابر حملات بعدی از این نوزاد نگهداری کنند. همانطور که آدمکشی به نام هرتز (با بازی پل جیاماتی) به دنبالِ رد اسمیت و DQ است، آن‌ها متوجه‌ی نقشه‌ی سناتور در حال مرگی می‌شوند که صاحب یک شرکت اسلحه‌سازی است و برای مقاصدش به دنبال گردآوری مغز استخوان نوزادان است، همچون نوزادی که آن‌ها در آغوشش‌شان گرفته‌اند.

1-راهنمای عشق The ages of love 2011

راهنمای عشق  - مونیکا بلوچی

 این فیلم سه اپیزود دارد که همگی‌شان درباره‌ی عشق است. در اپیزود آخر، وایولا، یک رقاص (با بازی مونیکا بلوچی) به مرد سالخورده‌ای (با بازی رابرت دنیرو) کمک می‌کند تا جوانی‌ و طراوتش را بازیابد.

منبع سایت monicabellucci

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.