این‌طور که به‌نظر می‌رسد باید برای تماشای انیمیشن روح Soul محصول جدید پیکسار کمی بیشتر منتظر بمانیم؛ اما با توجه به آنونس‌هایی که دیده‌ایم، ارزشش را دارد.
پیت داکتر، مدیر پیکسار، کارگردان این اثر به همراه کمپ پاورز یکی دیگر از نویسنده‌ها، داستان جو گاردنر (جیمی فاکس) که معلم موسیقی در یک مدرسه است را روایت می‌کنند. جو همیشه رویای نوازندگی حرفه‌ای جاز را در سر می‌پرورانده است، اما درست زمانی که موقعیت بزرگی برایش فراهم می‌شود اتفاق عجیبی می‌افتد؛ روح او به مکان جدیدی به نام «سمینار تو» هدایت می‌شود. این مکان جایی است که ارواح پیش از رسیدن به جسم انسان‌ها، نواختن موسیقی را آموزش می‌بینند. جو در این سمینار، روح شماره ۲۲ با صدای تینا فی را ملاقات می‌کند که مدت طولانی‌ کره زمین را زیر نظر داشته و به این نتیجه رسیده که آنجا مکان مزخرفی است. با این حال ۲۲ راضی می‌شود که به جو در بازگشت به زمین کمک کند. 
در آنونس جدید روح Soul، جو را می‌بینیم که تفکراتش نسبت به نکات مهم زندگی را بازتاب می‌دهد و بیشتر در دنیای واقعی سیر می‌کند. از یک آهنگ جدید R&B و یک موسیقی‌دان نئونی به نام Cody ChestnuTT نیز در این آنونس رونمایی می‌شود. موسیقی اصلی این فیلم را ترنت رزنر، آتیکوس راس و جان باتیست هنرمند سبک جاز ساخته‌اند.
این مقاله برگرفته از نوشته جیمز وایت در سایت empireonline.com است.