شخصیت میلدرد رچد بار دیگر و این‌بار در مجموعه تلویزیونی به همین نام در شبکه نت‌فلیکس حاضر شده است. در این‌جا رچد Ratched شخصیت اصلی رمان پرواز بر فراز آشیانه فاخته One Flew Over the Cuckoo’s Nest نوشته کن کیسی و بعدتر در فیلم ساخته میلوش فورمن و با بازی لوییس فلچر، را قبل از اتفاقات این رمان می‌بینیم. سارا پلسون در این ساخته نت‌فلیکس در نقش این شخصیت بازی می‌کند.
این‌که اتفاقات رچد Ratched همه قبل از ماجراهای فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته است، نشان از این می‌دهد که میلدرد هنوز تماما جنبه تاریک وجودش را درک نکرده است. داستان این مجموعه تلویزیونی در سال ۱۹۴۷ روایت می‌شود و این شخصیت ضدقهرمان را می‌بینیم که چطور به زندگی انسان‌ها بی‌اهمیت و در جنبه‌های دیگر زندگی، ساده و زودباور است. از آن‌جایی که سارا پلسون از فلچر، بازیگر این شخصیت در فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته جوان‌تر است، نمی‌توان فهمید این داستان دقیقا در چه بازه‌ای از زندگی این شخصیت روایت می‌شود. رچد شخصیتی اسرار‌آمیز دارد با این‌حال پیچیدگی این شخصیت به تنهایی برای جلو بردن یک فصل از این مجموعه تلویزیونی کافی نیست. 
رچد Ratched با صحنه‌هایی رنگارنگ فیلم‌برداری شده است و سبک ملودرام آن شباهت‌هایی به ساخته دیگر این فیلم‌ساز، رایان مورفی، مجموعه تلویزیونی داستان ترسناک آمریکایی دارد.

رچد Ratched

می‌توان گفت این ساخته جدید ایوان رومانسکی، نسخه کم‌تر هیجان‌انگیز فصل دوم داستان ترسناک آمریکایی، به نام تیمارستان است که سارا پلسون نیز در آن نقش‌آفرینی کرده بود. البته برخلاف داستان ترسناک آمریکایی، که به آدم‌های فضایی تا راهبه‌های قاتل پرداخته بود، رچد Ratched خط داستانی منسجم‌تری دارد. با این‌حال، به نظر می‌رسد در پایان نتوانسته به جمع‌بندی درستی از اتفاقات مختلف آن برسد.
هر صحنه این مجموعه تلویزیونی که در بیمارستانی روانی در کالیفرنیا اتفاق می‌افتد، با طراحی طراح تولید، جودی بکر و طراحان لباس، لو ایریچ و ربکا گوتزی، همکاران همیشگی مورفی، بسیار تماشایی است. در حقیقت این بیمارستان یک مرکز درمانی با بودجه کم است، با این‌حال با این تصاویر رنگارنگ بیشتر به هتلی پنج ستاره شباهت دارد.
رچد Ratched با تصاویری از این پرستار زمان جنگ که در جستجوی کار است شروع می‌شود. او کاری در بیمارستان روانی پیدا می‌کند، جایی که ادموند تولسون با بازی فین ویتراک، قاتل چهار کشیش، را برای تشخیص اختلال روانیش قبل از محاکمه، بستری کرده‌اند. رفتار میلدرد با تولسون در برخوردهای مختلف، متفاوت است، با این حال به نظر می‌رسد که او را نیز مانند خودش چیزی بین انسان و هیولا می‌داند. میلدرد رابطه خوبی با همکارانش ندارد. حتی رییس بیمارستان، ریچارد هانور، با بازی جان جان بریونس، نیز پس از مدتی از رفتارهای میلدرد وحشت‌زده می‌شود. بستی باکت با بازی جودی دیویس، سرپرستار اصلی بیمارستان، از همان ابتدا از میلدرد خوشش نمی‌آید. 

رچد Ratched

مورفی بسیاری از ویژگی‌های داستان ترسناک آمریکایی را به این مجموعه تلویزیونی نوآر اسرارآمیز آورده است. فردی که در متل میلدرد اقامت دارد، یکی از مشتری‌های بسیار ثروتمندش به نام لنوره اوسگود، با بازی شارون استون که همیشه میمونی با لباس‌هایی هماهنگ با لباس خودش را بر روی شانه‌اش دارد، را به شهر می‌آورد. شاید همین صحنه دلیلی کافی برای تماشا کردن رچد Ratched باشد. پرونده توسون نیز باعث آمدن شهردار، با بازی وینسنت دن آفریو و منشی‌اش گیوندولین بریگس، با بازی سینتیا نیکسون به شهر می‌شود. سوفی اوکوندو، آماندا پلامر و روزانا آرکویت نیز در این مجموعه تلویزیونی نقش‌آفرینی کرده‌اند. 
تمام بازی‌های رچد Ratched فوق‌العاده است، مخصوصا نیکسون که در نقش معشوقه میلدرد بازی می‌کند، چنان ظرافت و احساساتی از خود نشان می‌دهد که موضوع آن‌ها خود به تنهایی می‌تواند موضوع اصلی یک فیلم باشد.
با این حال، درست مانند داستان ترسناک آمریکایی، بازی‌های عالی به تنهایی نمی‌تواند شخصیت‌پردازی نه چندان قوی آن را جبران کند. رچد Ratched قرار است یک مجموعه تلویزیونی چهار ساله باشد که در فصل‌ پایانی آن میلدرد با شخصیت رندل مک‌مورفی از داستان پرواز بر فراز آشیانه فاخته، که در فیلم جک نیکلسون نقش آن را بازی می‌کرد، روبه‌رو شود.
درست است که موضوع آشنا رچد Ratched تنها دلیل برای تماشای آن نیست، با این‌حال تصاویر تماشایی، داستان عاشفانه‌ای غیرمعمول و جذاب، نکاتی است که باعث جذابیت این مجموعه داستان شده است. درست در جایی که فکر می‌کنید بهتر از این نمی‌شود، شارون ترون با لباس‌های فاخر و جالبش حاضر می‌شود.

رچد Ratched

نظر برخی منتقدان در مورد این مجموعه تلویزیونی:

کوین فالون منتقد د دیلی بیست در مورد جذابیت این مجموعه تلویزیونی گفت: «هیچ یک از تصمیمات کارگردان و نویسنده این مجموعه تلویزیونی با عقل جور درنمی‌آید و همه چیز پر‌تنش‌تر از چیزی است که باید باشد، با این‌ وجود نمی‌توانی از تماشای آن دست برداری. رچد Ratched ویژگی محسورکننده‌ای دارد.»

 راب اوون منتقد سایت پیتس‌برگ تریبون-ریوو بازی بازیگران این فیلم را تمجید کرد، از نظر او بازی پلسون، دیویس، سینتیا نیکسون و سوفی اوکوندو نکته‌ایست که با وجود درام بیش از حد داستان، باعث تماشایی شدن رچد Ratched شده است.

برخی منتقدان نیز نظر کاملا متفاوتی داشتند، مانند کریستل ترنگوییست منتقد سایت د اوگونیان، که رچد Ratched را مجموعه تلویزیونی خسته‌کننده و بدون شخصیت‌پردازی درست می‌داند.

با این‌حال از نظر بسیاری، مانند لیسی باگر منتقد پیست مگزین، رچد Ratched ارزش دیدن دارد: «رچد چیز جدیدی برای ارائه ندارد و مانند تمام آثار قبلی مورفی است. اتفاقات زیادی در داستان می‌افتد که دنبال کردن آن‌ها سخت است. با این‌حال سازنده این مجموعه، دید جالبی به داستان داشته است. رچد Ratched بسیار شلوغ و پلوغ است، در عین حال یک برنامه تلویزیونی تماشایی نیز است.»

این مطلب از سایت متاکریتیک گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.