طرفداران کوئنتین تارانتینو هریک از کلماتش را رها می‌کنند و حریصانه منتظر همه فیلم‌هایش هستند. این همان چیزی است که باعث شده او عادت بدی پیدا کند و ایده‌های طوفان فکری خود را با صدای بلند در مصاحبه‌ها بیان کند و بعد دنبال نکردن آن‌ها بسیار خشم‌آور است. تارانتینو در طول سالیان، اسپین‌آف‌ها و دنباله‌هایی از محبوب‌ترین فیلم‌هایش را ارائه کرده است؛ پرداخت منحصربه‌فردی از ژانرهای غامض و حماسه‌های تاریخی که هنوز به ثمر ننشسته‌اند.
طرفداران تارانتینو اعلامیه‌های اولیه پروژه‌اش را در این مرحله به‌طور کامل باور نمی‌کنند. بنابراین در این مطلب از ۱۰ ایده فیلمی نوشته‌ایم که تارانتینو در طول این سال‌ها عنوان کرده است و البته هرگز ساخت آن‌ها را به انتها نرساند.

همچنین بخوانید:
به بهانه زادروز کوئنتین تارانتینو – نگاهی به ویژگی‌های آثار و جزئیات زندگی او

۱۰ – Double V Vega

Double V Vega

همه فیلم‌های کوئنتین تارانتینو به‌واسطه یک جهان خیالی مشترک به یکدیگر مرتبط هستند. به‌عنوان مثال اشاره ضمنی شده است که ویک وگا (موسوم به آقای بلوند) از فیلم سگ‌های انباری Reservoir Dogs، برادر وینسنت وگا از فیلم داستان عامه‌پسند Pulp Fiction است.
این نویسنده- کارگردان اغلب درباره جفت شدن مایکل مدسن و جان تراولتا، در یک فیلم درباره برادران وگا، با نام Double V Vega صحبت به میان آورده است اما این مهم تاکنون هرگز تحقق پیدا نکرده است. این فیلم حتماً باید یک پیش‌درآمد باشد چراکه هردو این کاراکترها (هشدار؛ خطر لو رفتن داستان) در فیلم‌های مربوطه‌شان می‌میرند و این بازیگران نیز خیلی پیر شده‌اند تا این اثر اسپین‌آف را بسازند.

۹ – Killer Crow

حرامزاده‌های لعنتی

تارانتینو غالباً درباره Killer Crow،‌ یک فیلم تجاری سیاهان با صحنه‌پردازی جنگ جهانی دوم سخن به میان آورده است که در واقع انتقام تاریخی سه‌گانه‌ای است که او با حرامزاده‌های لعنتی Inglourious Basterds و جنگوی زنجیرگسسته Django Unchained آغاز کرد.
Killer Crow بازیابی‌شده یک پی‌رنگ فرعی بلااستفاده حرامزاده‌های لعنتی است که داستان جوخه‌ای از سربازان سیاه‌پوست را روایت خواهد کرد؛ کسانی که توسط ارتش آمریکا در شرایط دشواری قرار می‌گیرند و یک مسیر جنگی Apache به سوئیس را پیوسته به پیش می‌روند.

۸ – فیلم زندگی‌نامه‌ای جان براون

جان براون

تارانتینو عمدتاً فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای را با این بهانه که موجب برنده شدن جایزه اسکار برای بازیگران می‌شوند، نادیده می‌گیرد. اما او اغلب ذکر کرده است که اگر یک زمان قصد کرد که یک فیلم ‌زندگی‌نامه‌ای را کارگردانی کند، او فیلمی درباره زندگی جان براون، مرد طرفدار الغای بردگی، خواهد ساخت.
براون یکی از قهرمانان تارانتینو از سالانه‌های تاریخ آمریكا است و تارانتینو گفته است كه اگر او یک فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره این مرد بسازد، “احتمالاً یکی از آخرین فیلم‌هایی است که من [تا به حال ساخته‌ام]” او ادعا می‌کند که قصد دارد فقط یک فیلم دیگر بعد از روزی روزگاری در هالیوود Once Upon a Time in Hollywood بسازد بنابراین خیلی محتمل به نظر نمی‌رسد که این مورد رنگ پرده نمایش را به خود ببیند.

۷ – The Big Boss Of Rome

پدرخوانده

کوئنتین تارانتینو فیلم‌های جنایی زیادی ساخته، اما او تاکنون فیلم مافیایی نساخته است. با این وجود وقتی از وی درباره فیلم‌برداری یک تریلر جعلی برای گرایندهاوس Grindhouse پرسیده شد، او یک ایده کلی برای فیلمی با عنوان The Big Boss of Rome ذکر کرد.
این کارگردان توضیح داد: “من یکی از طرفداران پروپاقرص فیلم‌های مافیایی ایتالیایی هستم – به‌خصوص فیلم‌های فرناندو دی لئو. بنابراین، من یک فیلم مافیایی ایتالیایی به سبک دهه ۷۰، با نام The Big Boss of Rome، ارائه کرده‌ام … من حتی یک فیلم‌نامه کوتاه برای آن نوشتم، و رابرت [رودریگز] بود، “اوه، مرد، تو باید این کار را بکنی!” بنابراین، من ممکن است این کار را برای فیلم دیگری انجام دهم.”

۶ – Airport 2005

جکی بروان

بعد از پرداختن به سینمای تجارتی سیاه‌پوستان و فیلم‌های کونگ‌فویی، تارانتینو قصد داشت به مخاطبان، پرداخت خودش از یک فیلم ژانری دیگر از دهه ۷۰: فیلم فاجعه‌ای پر از بازیگران مشهور، ارائه کند. در راستای ماجرای پوزیدون The Poseidon Adventure و آسمانخراش جهنمی The Towering Inferno؛ تارانتینو درباره فیلمی بحث کرد که او آن را به‌طرز شوخی‌واری Airport 2005 نامید.
او از همه همکاران همیشگی‌اش در این داستان از یک پرواز محکوم، بازی خواهد گرفت؛ بالاخص از جان تراولتا نام برده است که در صحنه آغازین بازی خواهد کرد و پم گریر، ایفاگر نقش یک مهماندار هواپیما خواهد بود. اما هیچ‌وقت اتفاق نیفتاد.

۵ – Less Than Zero

کمتر از صفر

رمان ۱۹۸۵ برت ایستون الیس (که به‌صورت برشی از زندگی است)، کمتر از صفر Less Than Zero، در سال ۱۹۸۷ برای پرده اقتباس شد. اما طبق گفته‌های الیس، کوئنتین تارانتینو تمایل داشت اقتباس خودش را بسازد و او حتی تلاش کرد تهیه‌کنندگان اجرایی فاکس را متقاعد کند که این کتاب را مجدداً اقتباس کند.
آخرین صحبت‌ها درباره بازسازی کمتر از صفر تارانتینو، به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد و کمپانی قرن بیستم فاکس، به‌لطف دیزنی حتی دیگر وجود ندارد بنابراین این‌طور به نظر نمی‌رسد که این مهم اتفاق بیفتد.

۴ – یک فیلم حماسی متعلق به قرون‌وسطی با بازی هلن میرن در نقش یک ملکه بدزبان

ملکه

بعد از اکران حرامزاده‌های لعنتی Inglourious Basterds، تارانتینو اعلام کرد که فیلم بعدی‌اش، یک فیلم حماسی متعلق به قرون‌وسطی خواهد بود؛ با سبک مخصوص به خودش و همه آن خشونت‌های گرافیکی و زبان صریحی که ما از آثار تارانتینو انتظار داریم.
او نقش اصلی که یک ملکه بدزبان است را به هلن میرن پیشنهاد کرد و علی‌رغم این واقعیت که او قبلاً نقش یک ملکه را در فیلم ملکه The Queen بازی کرده بود، میرن برای پذیرش این نقش مشتاق بود. با این حال هیچ به‌روزرسانی‌ای در مورد این پروژه صورت نگرفت و فیلم بعدی تارانتینو پس از حرامزاده‌های لعنتی Inglourious Basterds، جنگوی زنجیرگسسته Django Unchained بود.

۳ – Luke Cage

لوک کیج

در اوایل دهه ۹۰ میلادی، زمانی که تارانتینو با نمایش اولین فیلم بلندش، سگ‌های انباری Reservoir Dogs، خود را به یکی از خواستنی‌ترین فیلم‌سازان هالیوود بدل کرد، او با لارنس فیشبرن شروع به کار بر روی فیلم لوک کیج Luke Cage کردند.
با این حال، این پروژه در آب مُرد زمانی که کوئنتین تارانتینو تصمیم گرفت داستان عامه‌پسند را به‌جای آن بسازد. Luke Cage تنها فیلم برگرفته از کتاب‌های کمیکی نبود که حول‌وحوش آن زمان قصد داشت، بسازد. او یک فیلم‌نامه از موج‌سوار نقره‌ای را به کنستانتین فیلم برد که آن‌ها ردش کردند.

۲ – بازسازی فیلم The Psychic

Psychic

عنوان از یک فیلم ترسناک روان‌شناسانه دهه هفتادی ایتالیایی که بسیار کم دیده شده، برگرفته شده است؛ نام این فیلم به ایتالیایی Sette note in nero است که به‌لحاظ ادبی Seven Notes in Black (هفت نت سیاه‌رنگ) ترجمه می‌شود. اما در آمریکا تحت عنوان The Psychic اکران شد. فیلم درباره یک زن نهان‌بین است که اسکلتی را در دیوار شوهرش کشف می‌کند.
کوئنتین تارانتینو در اواخر دهه ۹۰ در نظر داشت این فیلم را با بریجیت فوندا، همکارش از فیلم جکی براون Jackie Brown، برای بازیگری نقش اصلی، بازسازی کند. چنان‌که باید و شاید، آخرین چیزی که تارانتینو درمورد این پروژه گفت: “اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد، این اتفاق خواهد افتاد.” این اتفاق نیفتاده است، بنابراین آشکارا قرار نبوده است.

۱ – Kill Bill: Volume 3

بیل را بکش - مرگ

تکراری‌ترین فیلم نام‌برده‌شدهِ ساخته‌نشده تارانتینو، Kill Bill: Volume 3، است. ظاهراً فیلم داستان دختر ورنیتا گرین، نیککی را روایت می‌کند که توسط سوفی فتال (که تمام پول بیل را پس از مرگش دریافت کرده است) بزرگ شده و از جانب ال درایور نابینا آموزش دیده است تا دقیقاً از عروس انتقام بگیرد.
تارانتینو یکبار ذکر کرد که کلویی گریس مورتس می‌تواند نقش دختر عروس را در این فیلم ایفا کند. سومین قسمت از «بیل را بکش» تاکنون به مرحله تولید نزدیک شده است با این وجود تارانتینو گفته است که اگر او حتی یک فیلم جدید بسازد که به فیلم‌های قبلی‌اش متصل باشد، آن فیلم Kill Bill: Volume 3 خواهد بود.

این مطلب برگرفته از نوشته Ben Sherlock در سایت screenrant.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.