کمپانی دیزنی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تاریخ اکران «مولان» را به تعویق انداخت. این بازسازی انیمیشن کلاسیک این کمپانی، با بازی لیو ییفئی و به کارگردانی نیکی کارو، در آمریکای شمالی از ۲۷ ماه مارس اکران خواهد شد، اما تاریخ اکران آن در سینماهای سایر کشورها، از جمله چین، به دلیل شیوع این ویروس به تعویق افتاده است.
این کمپانی همچنین تاریخ اکران دیگر ساخته‌های خود، «جهش‌یافته‌های جدید» و «انتلرز» را نیز به تعویق انداخته است.
تاریخ اکران فیلم‌های «جهش‌یافته‌های جدید» داستان هیجان‌انگیز ابرقهرمانی از ۳ آوریل و فیلم علمی-تخیلی و ترسناک «انتلرز» به تهیه‌کنندگی گی‌یرمو دل تورو، از ۱۷ آوریل به تعویق افتاده است.
تا امروز تغییری در تاریخ اکران «بلک ویدو» ساخته کمپانی دیزنی ایجاد نشده است و این فیلم در تاریخ یکم ماه می اکران خواهد شد. بسیاری از کمپانی‌های فیلم با توجه به شرایط موجود و احتمال تعطیلی سینماها، تاریخ اکران ساخته‌‌‌های خود را به تعویق انداخته‌اند. انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» ساخته کمپانی یونیورسال، تنها فیلم ساخته کمپانی‌های بزرگ است که قرار است قبل از ماه می اکران شود.
«مولان» بزرگترین فیلمی است که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا تاریخ اکران خود را تغییر داده است. در روز پنجشنبه کمپانی یونیورسال تاریخ اکران «سریع و خشن ۹» را برای یک سال و کمپانی پارامونت اکران «یک مکان ساکت ۲» را به تعویق انداخت. تاریخ اکران جدیدترین فیلم جیمز باند «زمانی برای مردن نیست» نیز از ماه آوریل به نوامبر تغییر کرد.
دیزنی برای ساخت «مولان» دویست میلیون دلار هزینه کرد، که این هزینه بدون در نظر گرفتن مارکتینگ جهانی این فیلم است. اما از آن‌جایی که تمام سینماها در کشور چین تعطیل هستند، این کمپانی نگران جبران شدن هزینه ساخت این پروژه است.
«جهش‌یافته‌های جدید» با حضور میسی ویلیامز، آنیا تیلور- جوی و چارلی هیتون، پروژه پرخرج دیگری است که تاریخ اکران آن برای پنجمین‌بار به تعویق افتاده است. در ابتدا قرار بود این فیلم در سال ۲۰۱۸ اکران شود.
با توجه به تعداد زیاد فیلم‌های به تعویق افتاده، احتمال بسته شدن سینماهای آمریکای شمالی وجود دارد. در حال حاضر در سایر کشورهای جهان از جمله کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا، تمام سینماها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.
این مطلب از نوشته ربکا روبین در سایت ورایتی گرفته شده است.