هفتاد و دومین دوره اهدای جوایز امی امسال به صورت مجازی در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) برگزار خواهد شد. انتخاب بهترین بازیگر مرد، یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز این رقابت‌هاست. در ادامه ۶ نامزد این بخش و شانس برنده شدن آنها را بررسی می‌کنیم.

همچنین بخوانید:
پیش‌بینی برندگان جایزه‌ی امی سال ۲۰۲۰ – بهترین سریال های درام

جیسون بیتمن
اوزارک Ozark 

جیسون بیتمن اوزارک

چرا او می‌تواند برنده شود؟ 

چهره محبوب تلویزیون که در سال ۲۰۱۹ جایزه امی بهترین کارگردانی را از آن خود کرد و برای هر سه فصل اوزارک Ozark نامزد دریافت جایزه شد کسی نیست جز جیسون بیتمن. این سریال ۹۷ درصد از امتیاز راتن تومیتو را به خود اختصاص داده و از دیگر رقبا شانس بیشتری دارد. این بخش به نوعی یک جایگزین برای مبارزه بزرگ‌تر نت‌فلیکس-اچ‌بی‌او است و نت‌فلیکس سخت به دنبال برنده شدن است. جیسون بیتمن برای بیگانه The Outsider نیز نامزد شده است. 

چرا شانس برنده شدن او پایین است؟ 

او تاکنون در بخش بازیگری برنده جایزه امی نشده است.

استرلینگ کی. براون
این ما هستیم This Is Us

استرلینگ کی. براون این ما هستیم

چرا او می‌تواند برنده شود؟ 

فصل چهارم درام موفق تلویزیونی این ما هستیم This Is Us چهارمین نامزدی پیاپی را در این بخش برای استرلینگ کی. براون به همراه داشته است (او در سال ۲۰۱۷ برنده شد). براون در ۱۸ قسمت از جدیدترین فصل این سریال که هنوز پس از شیوع ویروس کرونا پخش می‌شد حضور داشت (دیگر نامزدها تنها ۱۰ قسمت بازی کرده‌اند). او برای بازی در خانم میزل شگفت‌انگیز The Marvelous Mrs. Maisel نیز نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است. 

چرا شانس برنده شدن او پایین است؟ 

رتبه این ما هستیم This Is Us نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته و رقیب‌های دیگر تعداد نامزدی بیشتری داشته‌اند (پنج نامزدی بدون نامزد شدن سریال).

استیو کرل
برنامه صبحگاهی The Morning Show

استیو کرل برنامه صبحگاهی

چرا او می‌تواند برنده شود؟

 این بازیگر که تاکنون ۱۱ بار نامزد امی شده (و تمام نامزدی‌ها برای اداره The Office بود) تصویر دوست‌داشتنی خودش را با بازی در نقش یک مجری تلویزیونی درگیر رسوایی MeToo# واژگون کرد. با توجه به شیوه نمایش اپل تی‌وی پلاس، احتمالا باید منتظر یک کمپین جوایز قدرتمند نیز باشیم.

چرا شانس برنده شدن او پایین است؟

 نقش او بیشتر یک نقش مکمل محسوب می‌شود و امتیاز آن در راتن تومیتوز ۶۰٪ بوده که در مقایسه با دیگر رقیب‌ها که حداقل ۹۰٪ دریافت کرده‌اند، بسیار پایین است. خود سریال نیز نامزد نشده است. 

برایان کاکس
وراثت Succession

برایان کاکس وراثت

چرا او می‌تواند برنده شود؟ 

این نامزد مسن امسال در سن ۷۴ سالگی برای بازی در نقش باورپذیر لوگان روی غول رسانه‌ای این سریال موفق اچ‌بی‌او در فصل دوم توانست جایزه مهم گلدن گلوب را کسب کند. وراثت Succession امتیاز ۹۷٪ را در راتن تومیتوز به خود اختصاص داده و در بیشتر رشته‌ها، اوزارک Ozark را شکست داده است. کاکس در سال ۲۰۰۱ برای بازی در سریال کوتاه نورنبرگ Nuremberg برنده جایزه امی شد.

چرا شانس برنده شدن او پایین است؟

او برای فصل اول نامزد نشد و در فصل دوم در برابر جرمی استرانگ قرار گرفته است. 

بیلی پورتر
ژست Pose

بیلی پورتر ژست

چرا او می‌تواند برنده شود؟

برنده سال گذشته با نقش پری تل سرپرست سالن رقص در یک سریال فوق‌العاده به تلویزیون بازگشته است. این سریال با به دست آوردن ۹۷٪ امتیاز، نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده است. پورتر نامزدی و جایزه گزینش منتقدان و گلدن گلوب را دریافت کرده است.

چرا شانس برنده شدن او پایین است؟

تقریبا سال‌ها از این موضوع می‌گذرد که یک نامزد دو سال پشت سر هم در یک بخش برنده شود. آخرین فصل سریال او پیش از سایر رقیب‌هایش پایان یافت و ژست Pose کمترین نامزدی در این رشته‌ را دریافت کرده است. 

جرمی استرانگ
وراثت Succession

جرمی استرانگ وراثت

چرا او می‌تواند برنده شود؟

استرانگ که برای اولین بار نامزد شده، یکی از جوان‌ترین نامزدهای امسال است و برای بازی در نقش کندال روی در فصل دوم وراثت Succession، جایزه گزینش منتقدان را به خود اختصاص داده است. این سریال در ۱۸ رشته موفق به کسب نامزدی شده است و در سایت راتن تومیتوز نیز امتیاز ۹۷٪ را به نام خود ثبت کرده است. او با هوشمندی بخش پایانی فصل را به‌عنوان اپیزود تسلیم شدنش انتخاب کرد. 

چرا شانس برنده شدن او پایین است؟

رقابت با یک هم‌بازی دیگر در یک پروژه مشترک کار ساده‌ای نیست؛ به‌خصوص که بازیگر مقابل تجربه‌ بیشتری داشته باشد و عده بیشتری او را بشناسند. 

این مقاله برگرفته از نوشته اسکات فینبرگ در سایت .hollywoodreporter.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.