«سونیک خارپشت» از کمپانی پارامونت فروش پر سر و صدایی در اکران خود رقم زد و در تعطیلات روز ریاست جمهوری ۵۷ میلیون دلار در داخل آمریکا فروخت، که رکورد جدیدی برای فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. تخمین زده می‌شود فروش این فیلم در بازه‌ی چهار روزه به ۶۸ میلیون دلار برسد که در میان عناوین اکران شده در این تعطیلات که امسال مقارن با ولنتاین بود، بی‌سابقه است.
پیش از این، «پوکمون کارآگاه پیکاچو» در سال ۲۰۱۹ با فروش سه روزه‌ی ۵۴.۳ میلیون دلار بدون در نظر گرفتن تورم، سردمدار اکران پرفروش فیلم‌های اقتباسی از بازی ویدیویی بود.
«سونیک خارپشت» در خارج از آمریکا هم با ۴۳ میلیون دلار فروش در ۴۰ مارکت اولیه‌ی خود به اکرانی بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار تا پایان یکشنبه دست یافت، که تا پایان دوشنبه به ۱۱۱ میلیون دلار می‌رسد.

مارکت‌های پرفروش این فیلم عبارت بودند از مکزیک (با ۶.۷ میلیون دلار فروش) و انگلستان (با ۶.۲ میلیون دلار فروش).
این فیلم ۸۷ میلیون دلاری که امتیاز A در سینمااسکور از مخاطبان خود دریافت کرد، بر اساس یک بازی سگا طراحی شده و شخصیت اصلی آن (با صداپیشگی بن شوارتز) با کلانتر یک شهر کوچک (با درخشش جیمز مارسدن) همراه می‌شود تا دانشمند دیوانه دکتر روبوتنیک (با درخشش جیم کری) را شکست دهد.
اکران فراتر از انتظار «سونیک خارپشت» پیروزی بزرگی برای پارامونت و کارگردان جف فاولر محسوب می‌شود. او پس از اعتراض هواداران این شخصیت، طراحی آن‌را تغییر داد، با وجودی که این کار به قیمت تاخیر در پخش فیلم تمام شد.

«سونیک» توانست بر نزدیک‌ترین رقیب خود غلبه کند، «پرندگان شکاری» از کمپانی دی سی و برادران وارنر در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش تخمین ۱۷ میلیون دلار در بازه‌ی سه روزه و فروش ۱۹ میلیون دلار در بازه‌ی چهار روزه، در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم ابرقهرمانی ۴۸ درصد افت داشت که برای آخر هفته‌ی تعطیلات افت شدیدی محسوب می‌شود، و دوشنبه را با جمع فروش تخمینی ۶۱.۷ میلیون دلار به پایان خواهد رساند. این فیلم در خارج از آمریکا، در دومین آخر هفته‌ی خود ۲۳ میلیون دلار فروخت و جمع فروش خارجی خود را به ۸۳.۶ میلیون دلار رساند.
«جزیره‌ی فانتزی» از بلوم‌هاوس سونی بازآفرینی ترسناکی از یک سریال تلویزیونی کلاسیک به همین نام است که با فروش ۱۲.۴ میلیون دلاری سه روزه در جایگاه سوم اکران شد.

فروش چهار روزه‌ی این فیلم ۱۴ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که با وجود دریافت امتیاز C- در سینمااسکور عملکرد قابل قبولی به حساب می‌آید.
«جزیره‌ی فانتزی» در خارج از آمریکا ۷.۶ میلیون دلار در ۳۵ مارکت فروخت که جمع فروش جهانی این فیلم را به ۲۱.۶ میلیون دلار می‌رساند.
«عکس» از کمپانی یونیورسال و به تهیه‌کنندگی ویل پکر با فروش سه روزه‌ی ۱۲.۳ میلیون دلاری در اکران خود و فروش تخمینی ۱۳.۴ میلیون دلار برای بازه‌ی چهار روزه، به جایگاه چهارم راه یافت. این درام رمانتیک — که اکرانش مطابق با ولنتاین بود — با درخشش ایسا ری و لاکیت استنفیلد و با نویسندگی و کارگردانی استلا مگی ساخته شده است. این فیلم ۱۵ میلیون دلاری امتیاز B+ در سینمااسکور دریافت کرد.

عکس

«پسران بد برای زندگی» در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفت و با فروش ۱۱.۳ میلیون دلاری در بازه‌ی سه روزه و فروش تخمینی ۱۲.۸ میلیون دلاری در بازه‌ی چهار روزه، جمع فروش جهانی این فیلم را به ۳۷۰ میلیون دلار تا پایان دوشنبه می‌رساند.
«۱۹۱۷» سم مندز با ۸. ۱میلیون دلار فروش سه روزه و ۹.۴ میلیون دلار فروش چهار روزه به جایگاه ششم تنزل یافت. این عنوان یونیورسال و آمبلین در خارج از آمریکا ۱۳.۶ میلیون دلار دیگر فروخت و جمع فروش خارجی خود را به ۱۷۸ میلیون دلار و جمع فروش جهانی‌اش را به ۳۲۲ میلیون دلار رساند. فروش جهانی فوق‌العاده‌ی این فیلم می‌تواند التیامی بر باختن جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم به «انگل» بونگ جون هو باشد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.