هم‌‌زمان با تسخیر پرده‌های سینما در ماه ژانویه توسط فیلم‌های مدعی جایزه اسکار و فیلم‌های پرفروش کریسمسی، کمپانی‌های زیادی از این فرصت استفاده می‌کنند و فیلم‌های کم‌اهمیت‌تر خود را در آرامش منتشر می‌کنند. با این‌حال، برای طرفداران فیلم‌های ترسناک، اولین ماه سال ماه با‌اهمیتی است. فیلم «اتاق فرار» در اولین هفته سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌های ژانر وحشت امسال شامل فیلم «زیرآب» با بازی کریستن استوارت است که از دهم ژانویه اکران خواهد شد. علاوه بر آن فیلم The Turning با اقتباس از رمان «سخت‌تر شدن اوضاع» و فیلم «رنگ خارج از فضا» ساخته ریچارد استنلی در ۲۴ ژانویه، «گرتل و هانسل» در ۳۱ ژانویه و دی‌وی‌دی فیلم «آژیر» در ۲۸ ژانویه منتشر خواهد شد.
یکی از مهم‌ترین فیلم‌های امسال، فیلم کینه The Grugde ادامه و به نوعی بازسازی فیلم سال ۲۰۰۴ با بازی سارا میشل گلر است.

همچنین بخوانید:
شمارش معکوس Countdown – فیلمی دلهره‌آور با داستانی قابل‌پیش‌بینی و خسته‌کننده

فیلم کینه سال ۲۰۰۴ بازتولید فیلم ترسناک ژاپنی به همین نام (Ju-On) ساخته شده در سال ۲۰۰۲ بود. نیکولاس پش، کارگردان فیلم «چشم‌های مادرم»، کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشته است. فیلم جدید کینه خط داستانی مشابه با فیلم قبلی دارد، اما داستان آن در شهر کوچکی در پنسیلوانیا اتفاق می‌افتد. در آن‌جا با پلیس و کارآگاهی به نام مولدون با بازی آندره‌آ ریسبرو آشنا می‌شویم که قصد دارد پرونده عجیب جنازه‌ تکه‌تکه شده‌ای که در ماشینی در وسط جنگل پیدا شده است، را حل کند. همکار جدید مولدون، گودمن (با بازی دمیان بیچیر) سعی می‌کند او را از دنبال کردن این پرونده منصرف کند، اما مولدون بسیار مصمم است. کم‌کم مولدون راز عجیب پشت این جنایت را متوجه می‌شود و در همین حین بیننده با فلش‌بک‌هایی از سرنوشت وحشتناک چند شخصیت دیگر داستان با‌خبر می‌شود.

کینه فیلم سینمایی

از جمله دو مشاور املاک با بازی جان چو و بتی گیلپین، زوجی با بازی لین شای و فرانکی فایسون و همکار سابق گودمن با بازی ویلیام سدلر.
می‌توان گفت کینه The Grugde بیشتر به صحنه‌های غافل‌گیرکننده و شخصیت‌ها زیادش وابسته است، به همین دلیل شاید به برخی از شخصیت‌ها آن‌طور که باید پرداخته نشده است. با این‌حال حضور بازیگران با‌استعداد، تا حدی این مشکل را برطرف کرده است. مهم‌ترین نکته این داستان، غم و حزن آن است. فیلم اول پش، «چشم‌های مادرم»، داستانی غم‌انگیز و تاثیرگذار بود و به نظر می‌رسد که این فیلم‌ساز حال‌و‌هوای فیلم اول را به این ساخته خود نیز منتقل کرده است. اتفاقات ترسناکی حتی قبل از تاریک شدن هوا برای شخصیت‌ها می‌افتد. کسانی که دوست دارند سال خود را با داستانی ترسناک و ماورایی شروع کنند بدون شک از این فیلم استقبال خواهند کرد.
این مطلب از نوشته کلارک کالینز در سایت Entertainment Weekly گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.