هر سال در فصل جوایز امی تلویزیون راهی برای عزیز کردن خود پیش همه‌ی ما پیدا می‌کند. وقتی تقویم وارد ماه مارس می‌شود، ناگهان چندین سریال تلویزیونی وارد صحنه می‌شوند که سعی دارند پیش از تمام شدن مهلت ارزیابی در ماه می توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.
برای این‌که به شما کمک کنیم تا از این هرج و مرج سریال‌های فراوان جان سالم به در ببرید، لیستی از سریال‌هایی که احتمالا در ماه‌های آینده بیشتر از بقیه بر سر زبان‌ها خواهند بود، درست کرده‌ایم. این لیست شامل مجموعه‌ای از سریال‌های جدید و همچنین سریال‌هایی است که با فصل جدید بازگشته‌اند، سعی کرده‌ایم در ژانر و نحوه‌ی تماشای آن‌ها تنوع کافی وجود داشته باشد. برخی از آن‌ها ادامه‌ی سریال‌هایی هستند که به محبوبیت و شهرت بالایی دست یافته‌اند، در حالی‌که برخی دیگر قرار است دنباله‌ی فیلم بلندی باشند که بر اساس آن ساخته شده‌اند.

همچنین بخوانید:
لیست پیشنهادی سریال‌های خارجی برای دوران قرنطینه

گذشته از اصل و نسب هر کدام از این سریال‌ها، تمام آن‌ها بخشی از یک سنت بزرگ تلویزیون هستند که در آن هیچ‌کس نمی‌داند واقعا چه چیزی مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت. همه‌ی این سریال‌ها پتانسیل جذب کردن طرف‌داران پر و پا قرص را دارد، اما تنها زمان این موضوع را نشان خواهد داد.
با این حال، در ادامه به بررسی اطلاعات پایه‌ای که نیاز است در مورد برخی از جدیدترین سریال‌های تلویزیونی پیش از تابستان بدانید، می‌پردازیم:

Self Made: Inspired By The Life of Madam C.J. Walker
20 مارس، نتفلیکس

خودساخته

این سریال زندگی‌نامه‌ای که از شبکه‌ی نتفلیکس پخش خواهد شد، درباره‌ی زندگی یک نابغه‌ی لوازم بهداشتی مراقبت از موی آفریقایی-آمریکایی‌تبار به نام مادام سی. جی. واکر است. به نظر می‌آید این سریال بازیگری جدی برای این سرویس پخش آنلاین باشد. بر اساس پیش‌پرده، این مینی سریال چهار قسمتی کاملا بر محوریت اوکتاویا اسپنسر، بازیگر زن نقش اول خود که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار نیز هست می‌گردد. بازیگران مکمل از جمله بلیر آندروود، کارمن اجوگو و تیفانی هدیش هم به نظر می‌رسد برای یافتن جایگاه خود در فصل جوایز تلاشی جدی می‌کنند. گذشته از ترکیب رنگ‌های شاد و طراحی موی فوق‌العاده، داستان این سریال درباره‌ی یک زن سیاه‌پوست پیشرو است که به اندازه‌ی کافی شناخته‌شده نیست — اگر نتفلیکس به خوبی آن‌را مدیریت کند، شاهد افراد رنگین‌پوست بیشتری در این فصل از جوایز امی خواهیم بود.

  • کریستن لوپز

The Good Fight — فصل چهارم
۹ آوریل، سی‌بی‌اس

جنگ خوب

یکی از بهترین سریال‌هایی که احتمالا تا به حال ندیده‌اید، «جنگ خوب» از سی‌بی‌اس است که با تم قانون، چهارمین فصل خود را در بهار امسال پخش خواهد کرد و به همراه آن ابهام و سوالات فراوانی را به سمت تماشاگران خود سرازیر می‌کند. این سریال که اسپین‌آف «همسر خوب» است، با بازی کریستین بارانسکی در نقش دایان لاکهارت، توسط سازندگان میشل و رابرت کینگ ساخته شده است.

  • لیبی هیل

Belgravia
۱۲ آوریل، اپیکس

بلگریویا

جولیان فلوز با اقتباس از رمان تاریخی خود به نام «بلگریویا» داستانی را در دوره‌ی قرن نوزدهم در مرکز لندن روایت می‌کند. این سریال به تهیه‌کنندگی گرت نیم («دانتون ابی») در حال ساخت است. این سریال شاهد نقش‌آفرینی آلیس ایو، فیلیپ گلنیستر، و تامسین گریگ است. کارگردانی آن‌را جان الکساندر به عهده دارد و قرار است در شش قسمت پخش شود.

  • ای‌دی

Run
۱۲ آوریل، اچ‌بی‌او

بدو

آیا فیبی والر-بریج اصلا می‌خوابد؟ او یک قرارداد ۲۰ میلیون دلاری با آمازون بسته است، جایی که سریال کمدی دوست‌داشتنی‌اش، «فلیبگ» از آن پخش شد و شش جایزه‌ی امی را در سال گذشته به خانه برد؛ او اخیرا فیلم‌نامه‌ی بیست و پنجمین فیلم «جیمز باند» به نام «زمانی برای مردن نیست» را با حضور دنیل کریگ به پایان رساند؛ فصل سوم و چهارم «کشتن ایو» که در آن به عنوان نویسنده‌ی اصلی حضور داشت، در پیش رو قرار دارد؛ و حالا اولین سریال خود به نام «بدو» را در اچ‌بی‌او که در آن به عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی حضور دارد، می‌سازد. «بدو» با درخشش مریت ویور و دامنال گلیسن در نقش عشاق سابق است. آن‌ها در آمریکا سفر می‌کنند تا به یک قول ۱۷ ساله عمل کنند، و این سرآغاز ماجراهایی طنز می‌شود.

  • رایان لاتانزیو

The Walking Dead: The World Beyond
۱۲ آوریل، ای‌ام‌سی

مردگان متحرک

«مردگان متحرک» با حضور اسکات گیمپل و متیو نگرت به عنوان نویسنده و سازنده‌ و همچنین جردن رابرتس به عنوان فیلم‌بردار در حال ساخت است. با حرکت از آتلانتا، جایی که سریال در آن شروع شد، به نبراسکا تمرکز این سریال کمتر بر روی عواقب حضور اسکلت‌های کهنه و اثرات آن‌ها بر نوجوانان و جوانان در این دنیای جدید عجیب خواهد بود. از بازیگران این سریال می‌توان به آلیا رویال، الکسا منصور، آنه ماهندرو، نیکولاس کانتو و نیکو تورتورلا اشاره کرد.

  • استیو گرین

Mrs. America
۱۵ آوریل، اف‌اکس در هولو

میس امریکا

رشد اندکی در سریال‌هایی که به تاریخچه‌ی قدرتمندسازی زنان می‌پردازند وجود دارد، و مهم‌تر از همه این‌که، خشم آن‌ها درباره‌ی طراحی دنیا علیه آن‌هاست. اما هیچ کدام از آن‌ها به اندازه‌ی «خانم آمریکا»، سریال جدید اف‌اکس با صراحت به موضوع نمی‌پردازند. این سریال که به جزئیات موج دوم فمینیسم در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی پرداخته است، به نظر می‌آید با یک تیر چند نشان می‌زند. فیلیس اشلافلی (با درخشش کیت بلانشت) رهبر عزیز و دردانه‌ی اکثریت خاموش، به همراه رهبران دیگری چون گلوریا اشتاینم (با بازی رز برن) و بتی فریدن (با بازی تریسی اولمن) پایه‌های داستانی این سریال را مستحکم می‌کنند.

  • کی‌ال

Fargo — فصل چهارم
۱۹ آوریل، اف‌اکس

فارگو فصل 4

فصل چهارم سریال نوا هاولی با الهام از نوشته‌های جنایی برادران کوئن با حضور کریس راک پخش خواهد شد. او در راند جدید این سریال در نقش رئیس یک سندیکای جنایی تشکیل یافته از مهاجران سیاه‌پوست که از جیم کرو فرار می‌کنند، خواهد درخشید. در فصل جدید این سریال که از نوزدهم آوریل در شبکه‌ی اف‌اکس شروع به پخش خواهد کرد، شاهد نقش‌آفرینی موزیسین مستقل، اندرو برد خواهیم بود، همچنین ستاره‌ی «رز وحشی» و «چرنوبیل» جسی باکلی، و جک هاستون بازیگر شاخص «امپراطوری برادواک»؛ از سایر بازیگران آن می‌توان به بن ویشاو، جیسون شوارتزمن و تیموتی اولیمفنت اشاره کرد.

  • آر‌ال

Bad Education
۲۵ آوریل، اچ‌بی‌او

آموزش بد

دومین فیلم بلند کارگردان کوری فینلی (پس از «تروبردز» در سال ۲۰۱۷ که در سان‌دنس درخشید) داستان واقعی یکی از پرسر و صداترین جنجال‌های مدرسه‌ای تاریخ را روایت می‌کند. این اثر تلویزیونی بازخوردهای خوبی از منتقدین دریافت کرده است و بازیگران برجسته‌ای مانند هیو جکمن، ری رومانو، و الیسون جنی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. آیا «آموزش بد» می‌تواند اچ‌بی‌او را به جمع برندگان جایزه‌ی بهترین فیلم تلویزیونی بازگرداند؟ در بیست و پنجم آوریل ایده‌ی بهتری به دست می‌آوریم از این‌که یک فیلم دو ساعته واقعا چقدر می‌تواند سر و صدا ایجاد کند.

  • بن ترورس

Penny Dreadful: City of Angels
۲۶ آوریل، شوتایم

پنی دردفول: شهر فرشتگان

این اسپین‌آف «داستان عامه‌پسند» قرار است چهره‌ها، سیر داستانی و پیشینه‌ی آن‌را به شدت تغییر دهد اما به نظر می‌رسد همان شخصیت‌های پیچیده و دوراهی‌های اخلاقی دستگیر کردن را در آن تماشا کنیم. «شهر فرشتگان» که در سال ۱۹۳۸ در لس آنجلس اتفاق می‌افتد، تقریبا ۴۰ سال پس از دوران ویکتوریا در لندن که فضای سریال اصلی را تشکیل می‌داد، خواهد بود. جان لوگان خالق، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی اجرایی «داستان عامه‌پسند» که در همان نقش خود در «شهر فرشتگان» باز می‌گردد، گفت این سریال هیچ ارتباطی به سریال اصلی ندارد بنابراین منتظر سورپرایز یا اشاره‌ای خاص نباشید.

  • تامبی ابنسن

Vida — فصل سوم
۲۶ آوریل، استارز

ویدا

داستان تانیا ساراکو از دو خواهر به نام‌های اما (با بازی میشل پرادا) و لین (با بازی ملیسا باررا) که به بویل هایتز قدیمی خود باز می‌گردند و با خبر مرگ مادرشان در آن‌جا می‌مانند با یک فصل شش قسمتی در آوریل امسال به استارز باز خواهد گشت. در حالی‌که همه‌چیز در آغاز این فصل خوب به نظر می‌رسد، با آشکار شدن یک راز خانوادگی دوباره همه‌چیز پیچیده خواهد شد. این سریال مانند هیچ‌کدام از سریال‌های دیگری که در تلویزیون می‌بینید نیست و بهتر است آن‌را از دست ندهید.

  • ال‌اچ

Hollywood
۱ می، نتفلیکس

هالیوود

رایان مورفی باید درک کند که هالیوود قدیم هواداران زیادی دارد، با توجه به این‌که بسیاری از سریال‌های او اساسا به این می‌پردازند که چطور عشق فیلم بسیاری از وحشی‌های لس آنجلس را اهلی و رام کرده است. سریال اخیر او که عنوان ساده‌ای به نام «هالیوود» دارد، درباره‌ی گروهی از ستارگان پس از جنگ جهانی دوم است. جالب خواهد بود که ببینیم مورفی چگونه می‌خواهد «هالیوود» را از سریال‌هایی که تلاش کرده‌اند بر این دوره‌ی زمانی تمرکز کنند و با شکست روبرو شده‌اند، متمایز کند.

  • کی‌ال

The Eddy
۸ می، نتفلیکس

ادی

نویسنده و سازنده‌ی این سریال جک تورن (که نویسندگی تمام سریال اقتباسی «نیروی اهریمنی‌اش» و همچنین «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» را در کارنامه‌ی خود دارد) و کارگردان آن دمین شزل — برنده‌ی جایزه‌ی اسکار — است. همچنین موسیقی متن آن توسط گلن بالارد و رندی کربر ساخته شده است. «ادی» که از شبکه‌ی نتفلیکس پخش خواهد شد، روی کاغذ ایده‌آل و بی‌نقص است، باید منتظر باشیم و ببینیم چطور از آب در خواهد آمد.

  • ال‌اچ

Solar Opposites
۸ می، هولو

مخالفان خورشیدی

هنوز باید برای تماشای این سریال منتظر بود، اما این مجموعه که به نوعی ادامه‌ی «ریک و مورتی» است، کهکشان بیرونی را به محله‌ها می‌آورد به جای آن‌که برعکس آن عمل کند. این سریال انیمیشنی از سازندگان جاستین رویلند و مایک مک‌ماهان درباره‌ی یک خانواده‌ی موجودات فضایی است که مجبورند خود را به سبک زندگی یک محله‌ی غربی تطبیق بدهند. از صداپیشگان آن می‌توان به توماس میدلدیچ، شان گیامبرون، مری مک، و خود رویلند اشاره کرد.

  • اس‌جی

The Third Day
۱۱ می، اچ‌بی‌او

روز سوم

۲۰۲۰ سال جود لا است. پس از شروع دهه‌ی جدید با نقش مکمل پائولو سورنتینو در «پاپ جدید» لا با سریال «روز سوم» که حاصل همکاری دیگری از اسکای و اچ‌بی‌او است، به اچ‌بی‌او باز می‌گردد. این سریال که به دو قسمت (به نام‌های «تابستان» و «زمستان») تقسیم شده است، در قسمت اول خود بر سم (با نقش‌آفرینی لا) تمرکز دارد، مردی که یک جزیره‌ی اسرارآمیز را دور از سواحل انگلستان کشف می‌کند. در قسمت دوم هلن (با بازی نایومی هریس) را می‌بینیم که به همان جزیره می‌رود و به جستجوی جواب سوالات خود می‌پردازد.

  • بی‌تی

The Great
۱۵ می، هولو

بزرگ

به نظر می‌آید تلویزیون تب کاترن بزرگ گرفته است. «بزرگ» دومین سریالی است که به زندگی این امپراطور زن بزرگ روسیه می‌پردازد. پیش از آن سریال درامی در اچ‌بی‌او در سال گذشته درباره‌ی او ساخته شده بود. «بزرگ» با نقش‌آفرینی ال فنینگ درباره‌ی کاترین و روابطش با همسرش پیتر سوم (با بازی نیکولاس هولت) است. پیش‌پرده‌ای که در ژانویه پخش شد، ناگریز ذهن مخاطب را به مقایسه‌ی آن با «سوگلی» وا می‌دارد، نه تنها به خاطر همکاری دوباره‌ی هولت با تونی مک‌نامارا، بلکه ترکیب آن‌ها با فنینگ و کارگردان مک شکمن که نتیجه‌ای با همان حال و هوا در بر خواهد داشت.

  • کی‌ال

Genius: Aretha
۲۵ می، نشنال جئوگرافی

نابغه: آریتا

یک ‌بار من‌را گول بزنید، اشکالی ندارد؛ دو بار من‌را گول بزنید، تقصیر خودم است، اما برای سومین بار من‌را گول می‌زنید؟ بر خلاف بازخوردهای متنوع و مختلفی که هر فصل از «نابغه» از نشنال جئوگرافی دریافت کرده است، بازیگرانی که نقش هر کدام از شخصیت‌های زرنگ این سریال را بازی می‌کنند آن‌را تبدیل به یکی از واجبات تماشایی تلویزیونی تبدیل کرده‌اند. تلاش جدید این شبکه هم از این قاعده مستثنی نیست. سینتیا اریوو، بازیگری که صدایش مانند حضورش در صحنه قوی و رسا است، نقش ملکه‌ی روح، آریتا فرانکلین، را در این سریال هشت قسمتی که در چهار شب متوالی پخش می‌شود، بازی خواهد کرد.

  • بی‌تی

Quiz
۲۵ می، ای‌ام‌سی

کوییز

در آستانه‌ی «مک‌میلیونز» اچ‌بی‌او به نظر می‌رسد این بهترین زمان برای پرداختن به جنجال‌های مرتبط با مسابقه در سال‌های اخیر است. «کوییز» ادامه‌دهنده‌ی راه فیلم بلند «کوییز شو» از رابرت ردفورد در سال ۱۹۹۴ است، و با محوریت مردی که در نسخه‌ی انگلیسی “چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟” تقلب می‌کرد، روایت می‌شود. داستان آن به خودی خود جذاب است، اما در نظر بگیرید که بازیگران آن متیو مک‌فادین، سین کلیفورد و مایکل شین هستند، ترکیبی فوق‌العاده برای داستانی که از تلویزیون به تماشای آن خواهید نشست.

  • کی‌ال

Snowpiercer
۳۱ می، تی‌ان‌تی

برفشکن

این سریال آخر‌الزمانی علمی-تخیلی از تی‌ان‌تی بر اساس رمانی از ژاکو لاب، بنجامین لگراند و ژان-مارک راکت در سال ۱۹۸۲، و همچنین با الهام از فیلمی به همین نام در سال ۲۰۱۳ از بونگ جون هو ساخته شده است. جنیفر کانلی در اولین نقش‌آفرینی تلویزیونی خود در بیست سال گذشته به همراه دیوید دیگز در این سریال بازی می‌کنند.

  • تی‌او

این مطلب برگرفته از نوشته‌ی جمعی از نویسندگان ایندی‌وایر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.