آیا از تماشای خون و خون‌ریزی لذت می‌برید؟ آیا فکر می‌کنید لذتی بزرگ‌تر از این‌که داستانی زیبا به شیوه‌ای زیبا روایت شود وجود ندارد؟ در این‌صورت خبرهای خوبی برایتان داریم. با تماشای سریال جدید بی‌بی‌سی وان به نام دراکولا Dracula نعره‌ی شادی و سرخوشی سر خواهید داد. این مینی سریال در سه قسمت ۹۰ دقیقه‌ای اقتباسی توسط استیون موفات و مارک گیتیس ساخته شده است. این سریال را می‌توان اساسا شرلوک هولمزی دانست که درباره‌ی دراکولا است. اوج شباهت آن به شرلوک آن‌جایی است که سعی دارد مخاطب را سرگرم کند، و داستان را بارها مرور می‌کند و هر دفعه با آشکار کردن بخشی از اسرار ماجرا، آن‌را روشن‌تر می‌کند و حس باهوش بودن را به مخاطب انتقال می‌دهد.

همچنین بخوانید:
نقد ماندالورین Mandalorian – این سریال دیزنی پلاس اول شلیک می‌کند و بعد سوال می‌پرسد

همچنین کمدی و درام را به گونه‌ای با هم ترکیب می‌کند که احساس می‌کنید این سریال نه تنها لذت‌بخش و تماشایی است، بلکه سعی شده ادای احترامی باشد به نویسنده، فصل جدید، و حتی شما به عنوان مخاطب باهوشی که وقت ارزشمند خود را صرف تماشای آن کرده‌اید.
به عقیده‌ی من از تمام لحاظ قابل قبول از آب درآمده است. و باید بدانید که قابل قبول برای سریال دراکولا یعنی ترسناک! نمی‌خواهم داستان را لو بدهم بنابراین در همین حد می‌گویم که در بعضی از صحنه‌ها از وحشت به سقف چسبیده بودم. توصیه می‌شود که والدین در تمام مدت تماشای آن همراه کودکان و نوجوانان باشند.

پدر من از این‌که مجبور بود برای تماشای آن بیاید شاکی و ناراضی بود، اما وقتی هیولا به شما خیره می‌شود و سعی می‌کند از صفحه‌ی تلویزیون بیرون بیاید تا به حساب‌تان برسد، نیاز است که چنین کسی آن‌جا پیشتان باشد.
هر چیزی که یک سریال ترسناک لازم داشته باشد، در اینجا هست. یک قلعه‌ی پیچ در پیچ تاریک که هر کسی واردش شود، گم خواهد شد. دست‌های پیر و چروکیده که روی نرده‌های بالکن هستند و صاحب‌شان در سایه ایستاده و دیده نمی‌شود و منتظر وقوع فاجعه‌ی شوم بعدی است. خفاش‌ها، بچه‌هایی که گریه می‌کنند، و ترس‌هایی که نمی‌توانید از آن‌ها فرار کنید.
داستان دراکولا در دو بازه‌ی زمانی روایت می‌شود. حال و گذشته. در زمان حال، که آغاز سریال از آن است، یک مرد که شکل عجیب و غریبی دارد، در یک مرکز مذهبی توسط خواهر آگاتا (با بازی دالی ولز) مصاحبه می‌شود — و نام آن‌را “حال” می‌گذاریم — که بهترین راهبه‌ی تمام تاریخ است، نه فقط به خاطر این‌که برای خدا هیچ زمانی ندارد.

دراکولا

او می‌گوید: “مانند بسیاری از زنان هم‌سن و سالم، من هم گرفتار یک زندگی مشترک بدون عشق هستم که برای حفظ سقفی که بالای سرم است حفظ ظاهر می‌کنم.” او در حال بررسی جزئیات داستان فرار این مرد از کسی است که به او کونت دراکولا می‌گوید. نام این مرد جاناتان هارکر است و توسط جان هفرنان نقش‌آفرینی شده است.
دراکولا یک نامه‌ی عاشقانه‌ی خونین به یک اثر کلاسیک است که به زیبایی و ظرافت معطر به رگه‌های محوی از فضای گوتیک شده است؛ ادای احترامی به تمام کونت‌هایی که در گذشته بوده‌اند، اما در عین حال یک اثر کاملا مستقل است. و باز تاکید می‌کنیم، مانند بهترین‌های شرلوک گتیس و موفت، با جستجوی هوشمندانه‌ای به واکاوی ریشه‌های داستان می‌پردازد. امیدوارم از تماشای آن لذت ببرید.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی لوسی مانگان در وب‌سایت گاردین است.

حال به بررسی نظر سایر منتقدین می‌پردازیم:

برایان تالریکو Brian Tallerico | وب‌سایت راجر ابرت RogerEbert.com

کلیس بنگ

بخش‌هایی از نیمه‌ی اول قسمت نخست دراکولا آهسته پیش می‌روند و برخی از تلاش‌های فیلم‌نامه در راستای طنز و دیالوگ‌های مدرن به لحاظ لحن نامتناسب به نظر می‌رسند، اما اکشن نیمه‌ی دوم و مخصوصا در سی دقیقه‌ی آخر به قدری جذاب و هیجان‌انگیز است که نمی‌توانید در مقابل وسوسه‌ی ادامه‌ی تماشای آن مقاومت کنید.

اد کامینگ Ed Cumming | ایندیپندنت The Independent

این نسخه‌ی جدید از استیون موفات و مارک گیتیس ادای احترامی دوست‌داشتنی به فیلم‌های ترسناک کمپانی همر در مورد دراکولا Dracula است که به تصویر‌سازی‌های جذاب رمان اصلی از مرگ و خشونت وفادار باقی مانده است، و همچنین انرژی و شوخ‌طبعی تازه‌ای به آن اضافه می‌کند، و به ندرت به حاشیه رفته و توجه عمیق مخاطب را از دست می‌دهد.

جان اندرسن John Anderson | وال استریت ژورنال Wall Street Journal

دراکولا آخرین عنوان از سلسله اقتباس‌هایی از رمان ۱۸۹۷ برام استوکر است که مانند جهش ژنتیکی، سریع و تیز است. این سریال هیچ‌کس را زیادی جدی نمی‌گیرد. در حالی‌که این دراکولا مایه‌های طنز دارد، وحشت عمیقی هم به مخاطب منتقل می‌کند. آقای بنگ، که مضمون نقش‌آفرینی‌اش بیشتر شیطانی است تا عجیب و نامتعارف، می‌تواند بی‌رحمی نامحسوسی را به صحنه‌هایی که در آن شخصیتش به چالش کشیده می‌شود تزریق کند

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.