مجله نماوا، گلاره محمدی

«جوانی علاقه‌مند به بازیگری در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران را که در شهرکی ایزوله ‌شده‌اند بپذیرد.»

این خلاصه داستان فیلم شهرک دومین تجربه سینمایی علی حضرتی پس از فیلم کمتر دیده شده «سازهای ناکوک» است. حضرتی که حضورش در سینما را با تهیه فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در سال ۱۳۹۲ آغاز کرد، در فیلم‌های بلند سینمایی «نیم‌رخ‌ها» به کارگردانی ایرج کریمی، «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن (تهیه‌کننده مشترک) و فیلم یک قناری یک کلاغ به کارگردانی اصغر عبداللهی نیز به‌عنوان تهیه کننده حضور داشت.

فیلم شهرک

او برای فیلم «خداحافظی طولانی» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر شد و به خاطر فیلم «نیمرخ‌ها» جایزه بهترین فیلم هنر و تجربه را به دست آورد.

این کارگردان جوان که در نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش از حضور فرشته طائرپور در مقام تهیه کننده بهره برده بود، در فیلم شهرک نیز عواملی حرفه‌ای و نام آشنا را در کنار خود دارد؛ علی سرتیپی: تهیه کننده، علی‌رضا برازنده: مدیر فیلمبرداری، ژیلا ایپکچی: تدوین‌گر، ایرج شهزادی: میکس صدا، از جمله عوامل فنی مجربی هستند که حضرتی را در ساخت «شهرک» همراهی کرده‌اند.

در گروه بازیگران فیلم شهرک نیز ترکیبی تازه به چشم می خورد؛ ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور در این فیلم حضور دارند. ساعد سهیلی که پیش از این توانایی خود را در ایفای نقش‌های پیچیده به نمایش گذاشته و مهتاب ثروتی و ساقی حاجی‌پور که تماشاگر با سریال‌های «خاتون» و «هم‌گناه» آنها را به خاطر می‌آورد، می‌توانند در کنار نام‌هایی چون همایون ارشادی، شاهرخ فروتنیان و رویا جاویدنیا راوی درامی روانکاوانه با درونمایه فلسفی در سینمای ایران باشند.