مجله نماوا، گلاره محمدی

فیلم سینمایی برف آخر در شرایط سخت و در سرمای زمستان در هوایی برفی و در نقاط صعب العبور کوهستانیِ شمال کشور فیلمبرداری شده و با نگاهی متفاوت داستان دامپزشکی را روایت می‌کند که در آن جغرافیا روزگار می‌گذراند. انتخاب لوکیشن بیرونی برای فیلم، با وجود مصائب موجود برای گروه تولید، و طراحی قصه به گونه‌ای که بخش زیادی از آن در فضایی بسته و محدود روایت نشود؛ از نکات قابل توجه این اثر سینمایی است.

فیلم برف آخر دومین فیلم سینمایی امیرحسین عسگری در مقام نویسنده و کارگردان است. او که فعالیت هنری خود را با بازیگری در تئاتر آغاز کرد، پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک وارد عرصه سینما و تلویزیون شد. عسگری بعد از تجربه دستیاری و برنامه‌ریزی در بیش از ۵۰ فیلم و سریال، اولین فیلم کوتاهش، «چرت کوتاه» را ساخت و فیلم کوتاه «باشه برای بعد» موفقیت‌های فراوانی را برای او به ارمغان آورد. اولین تجربه سینمایی عسگری «بدون مرز» نیز توانست جایزه ویژه هیئت داوران بخش نگاه نوی جشنواره فیلم فجر و عنوان آینده آسیا را از جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به دست آورد.

فیلم برف آخر

لادن مستوفی، امین حیایی و مجید صالحی از بازیگران فیلم برف آخر هستند و در میان تهیه‌کنندگان این فیلم نام احسان علیخانی، مجری شناخته شده و پرکار تلویزیون، نیز دیده می‌شود. مجید صالحی که در سال‌های اخیر تلاش کرده به‌عنوان بازیگری جدی و گزیده‌کار در آثار متفاوت سینمایی حضور داشته باشد، در «برف آخر» می‌خواهد موقعیت خود را تثبیت کند و تجربه همراهی با امین حیایی و لادن مستوفی نیز در این مورد می‌تواند برای او مفید و موثر واقع شود.

از دیگر عواملی که با این فیلم همکاری داشته‌اند می توان به مسعود سخاوت‌دوست به‌عنوان آهنگساز، آرمان فیاض در مقام فیلمبردار و علی نصیری‌نیا در جایگاه طراح صحنه و لباس اشاره کرد.

در خلاصه داستان فیلم این دیالوگ به چشم می‌خورد؛

عاشق گرگم، تو عاشق گاو

البته منم یه روزی عاشق یه گاو شدم حالا تو کی عاشق يه گرگ بشی خدا می‌دونه.