آنونس جدیدترین ساخته وودی آلن به نام فستیوال ریفکین Rifkin’s Festival به تهیه‌کنندگی استودیو مدیاپرو اسپانیایی، گریویر پروداکنش متعلق به آلن و وایلدساید ایتالیایی منتشر شده است. این فیلم کمدی ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) در افتتاحیه شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم سن‌سباستین اکران خواهد شد. 
داستان فیلم که جایی میان واقعیت و خیال و دقیقا در لوکیشن این جشنواره پیش می‌رود، انتخاب مناسبی برای نمایش در جشنواره سن‌سباستین به‌نظر می‌رسد. 
این فیلم ماجرای یک زوج آمریکایی است. والاس شان راوی داستان است. او به سن‌سباستین سفر می‌کند تا در جشنواره فیلم به‌عنوان خبرنگار شرکت کند. در آنونس منتشر شده، این زوج را می‌بینیم که مجذوب زیبایی و جذابیت اسپانیا و خیال‌پردازی فیلم‌ها شده‌اند. 
زن داستان با بازی جینا گرشان نیز شیفته کارگردان فرانسوی خوش‌برخورد با بازی لویی گارل می‌شود و کاراکتر شان را مبهوت می‌کند. او هم به قصد تلافی، سراغ یک خانم زیبا و دلسوز اسپانیایی (با بازی النا آنایا) می‌رود که در سن‌سباستین زندگی می‌کند. سرژی لوپس، کریستف والتس نیز از دیگر بازیگران فستیوال ریفکین Rifkin’s Festival هستند. 
هرچند حمایت اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی از وودی آلن به قوه خود باقی مانده، زمانی که خبر نمایش این فیلم در تابستان ۲۰۱۹ منتشر شد، جنجال‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

اوایل سال جاری، پس از آنکه انتقادهای زیادی نسبت به وودی آلن و به خصوص از طرف پسرش رونان فارو درباره سواستفاده‌های آلن از خواهر رونان مطرح شد، ناشر او از انتشار کتاب خاطرات آلن سر باز زد. خود آلن نسبت به این اتهام‌ها ثابت قدم بوده و در کتابش که ناشر دیگری آن را چاپ کرده درباره این موضوع نوشته است. 

این مقاله برگرفته از نوشته جان هوپول و جیمی لانگ در سایت variety.com است.