فکر می‌کنم راز موفقیت سریال خانم میزل شگفت‌انگیز The Marvelous Mrs. Maisel’s را کشف کرده‌ام: یا با تمام وجود بزرگ کار کن یا بیخیال شو.
سازنده‌ی این سریال، ایمی شرمن-پالادینو، در فصل دوم این سریال را به پاریس برد و دنیای شخصیت‌ها را به روی مخاطب گشود. حالا در فصل سوم، او رویاهای بزرگ‌تری در سر دارد و ما به گردشی در لاس وگاس و ساحل میامی می‌برد.

همچنین بخوانید:
خانم میزل شگفت‌انگیز The Marvelous Mrs. Maisel – نقد و بررسی فصل دوم

این سریال به قدری بزرگ‌تر شده است که کمی طول می‌کشد بتوانید تمام گستره‌ی آن‌را در قاب یک نگاه جای دهید، و آمازون پرایم به خوبی شما را در این مسیر همراهی می‌کند.
یقینا پیامی که خانم میزل شگفت‌انگیز منتقل می‌کند برای سوزی میرسون (با بازی الکس بورستین) هدر نرفته است، یک مدیر خودنما است که امسال به جایگاهی رشک‌بر‌انگیز دست یافته است. او به این نتیجه می‌رسد که اگر می‌خواهد دیگران او را تحویل بگیرند، باید درخواست چیز عجیب و غریبی را بکند. اگر آن‌ها روراست باشند، آن‌را تحویل می‌دهند. او یک درخواست عجیب از خانم میزل (با بازی ریچل بروزناهان) ‌می‌کند و او دست به کار می‌شود، خودتان خواهید دید.

ریچل بروزناهان - الکس بورستین

پس از گذشت یک سال، استندآپ کمدین شای بالدوین (با نقش‌آفرینی لروی مک‌کلین) را می‌بینیم، او یک خواننده‌ی سرگرم‌کننده و جذاب با طرف‌دارانی بی‌پایان شده است. این بدان معنی است که او به زودی به لاس وگاس می‌رود — جایی که هر اتفاقی در آن می‌تواند بیفتد (و میفتد).
شرمن-پالادینو به کسانی که در خانه مانده‌اند هم به اندازه‌ی کافی می‌پردازد. پدر میج میزل، ایب وایسمن (با بازی تونی شالوب) خود را در دنیایی متفاوت با آن‌چه که ساخته است می‌یابد. همسر او، رز (با نقش‌آفرینی بازیگر دوست‌داشتنی مارین هینکل) هم به حاشیه رانده شده است و باید راهی پیدا کند تا به همه‌چیز سر و سامان دهد.
در این بین، همسر سابق میج، جوئل (با بازی مایکل زگن) برنامه‌ی خود را دارد. او رویاهایش را در یک دراور لباس کارخانه رها نمی‌کند. او در راستای آن‌ها عمل می‌کند و با مشکلات تازه‌ای روبرو می‌شود.
همه‌ی این‌ها را باهم ترکیب کنید و به آن یکی از بهترین طراحی‌های تولید در میان سریال‌های سیتکام را اضافه کنید و حاصل چیزی نیست جز فصل سوم خانم میزل شگفت‌انگیز که درست مانند اسمش “شگفت‌انگیز” است.

فصل سوم خانم میزل شگفت‌انگیز

بسیار جالب است که شرمن-پالادینو قرار نیست بگذارد بازیگر مهمانش (بازیگر مهمانی که برنده‌ی جایزه‌ی امی است) از قلم بیفتد. او نقش پر آب و تابی به شخصیت سوفی لنون با بازی جین لینچ و لنی بروس با بازی لوک کیربی می‌دهد و می‌گذارد تا سوزی و میج را در لبه‌ی پرتگاه نگه دارند.
در حالی‌که خانم میزل شگفت‌انگیز هر وقت که بخواهد قسمت‌ها را به پایان می‌رساند، به هیچ عنوان کش‌دار و حوصله‌سربر به نظر نمی‌رسد. اتفاقات به سرعت رقم می‌خورند و صحنه‌های آهسته‌تر تا ابد ادامه پیدا نمی‌کنند. در واقع، میج امسال با جک‌هایی بهتر و اعتماد به نفسی چنان بالا بازگشته است که به نظر می‌آید می‌خواهد جایگاه سوفی لنون خود را داشته باشد.
فصل سوم خانم میزل شگفت‌انگیز The Marvelous Mrs. Maisel’s مانند یک سفر کوتاه پر از ماجراجویی، خنده و فرار است. برازنان و دوستانش همچنان ما را شگفت‌زده می‌کنند، و زگن که مدت‌ها زیر سایه‌ی بقیه‌ی شخصیت‌ها بود بالاخره توجهی که شایستگی‌اش را دارد به دست می‌آورد. او هم مانند بقیه زمانی که توجه مخاطب بر روی او متمرکز است را هدر نمی‌دهد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی بروس میلر در وب‌سایت سیوکسیتی ژورنال است.

ریچل بروزناهان

حال به بررسی نظر سایر منتقدین می‌پردازیم:

جن چنی Jen Chaney | والچر Vulture

مانند فصل اول، جذابیت‌ اصلی و موتور پیشران خانم میزل شگفت‌انگیز خود خانم میزل و سوزی هستند. هر بار که داستان سریال، تمرکز خود را از آن‌ها گرفته و به ایب و رز یا جوئل، کسی که حالا با والدینش زندگی می‌کند، بیشتر می‌پردازد، کمی از شور و هیجان خود را از دست می‌دهد. خوشبختانه این حاشیه‌پردازی‌ها هرگز به درازا نمی‌کشد.

کارولین فرامک Caroline Framke | واکس VOX

این سریال در ظاهر یک کار قوی در دنیای قهرمان‌های باهوش زن و مردم خوبی که عاشق آن‌ها هستند، است که توسط شرمن-پالادینو به تصویر کشیده شده است. اما خانم میزل شگفت‌انگیز علاوه بر آن، نمایشی باشکوه از زنی است که تمام خشم خود را به شکلی که هیچ‌کس — و همین‌طور خودش — انتظارش را نداشت رها می‌کند؛ اتفاقی که به زودی فراموش نخواهد شد.

سوفی جیلبرت Sophie Gilbert | آتلانتیک The Atlantic

خانم میزل شگفت‌انگیز قاعدتا نباید با این رویکرد موفق می‌شد، اما شده است. برازنان، کسی که نقش‌آفرینی به یاد ماندنی از خود در «خانه‌ی پوشالی» به جا گذاشت، در نقش میج می‌درخشد. او در دنیای مردان، هم ساده‌لوح به حساب می‌آید و هم دست‌کم گرفته می‌شود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.