The Baby-Sitters Club که از شبکه‌ی نتفلیکس پخش می‌شود سریالی ذوق‌مرگ‌کننده است. بله، منظورم از عبارت ذوق‌مرگ‌کننده تمام حس و حال هیجان و سرخوشی دخترانه است. این سریال جدید خانوادگی که هر قسمت آن نیم ساعت است، نه تنها به خوبی نشان می‌دهد که چه چیزی باعث شهرت و محبوبیت مجموعه کتاب‌های ان ام. مارتین در میان نسل اکس و کودکان هزاره شده است، بلکه پا را از این هم فراتر می‌گذارد. «The Baby-Sitters Club از نتفلیکس ساخته‌ی ریچل شوکرت که رد پای ظرافتش را می‌توان در آن دید، درباره‌ی کریستی (با بازی سوفی گریس)، مری-ان (با بازی مالیا بیکر)، کلادیا (با بازی مومونا تامادا)، استیسی (با بازی شای رودولف) و داون (با بازی زوختیلی گومز) است که با چالش‌های پرستاری از بچه در دنیای پر فراز و نشیب سال ۲۰۲۰ روبرو هستند. The Baby-Sitters Club سریالی مدرن، خنده‌دار، و الهام‌بخش است که حتی سخت‌ترین قلب‌ها را هم نرم خواهد کرد.
The Baby-Sitters Club با عشق فراوان بر اساس مجموعه‌ کتاب‌های محبوب نوجوانان و کودکان به قلم ان ام. مارتین ساخته شده است. در حالی‌که دنیایی که The Baby-Sitters Club در آن پیش می‌رود در قسمت اول — ایده‌ی بزرگ کریستی — با جزئیات توصیف می‌شود، در دنیای واقعی کتاب‌ها از نقطه‌ی محاسبه‌شده‌تری شروع شده‌اند.

همچنین بخوانید:
نقد فصل اول سریال راهبه جنگجو Warrior Nun – دنباله‌ای برای Buffy که از کلیسای کاتولیک اهریمن بیرون می‌کشد

 The Baby-Sitters Club

زمانی که مارتین به عنوان ویراستار کتاب در شرکت اسکولستیک کار می‌کرد، ویراستار دیگری با ایده‌ی ساخت مجموعه داستانی درباره‌ی پرستاری از بچه که در آن زمان موضوع نقل مجالس بود، پیش او رفت. البته کتاب‌های مارتین ساز دیگری را برای خوانندگانش می‌نوازد. در حالی‌که هر یک از کتاب‌هایش به تقلاهای قهرمان‌های دختری می‌پرداخت که هر کدام مشکلاتی شخصی در راه پرستاری از بچه‌ها را داشتند، عصاره‌ی اصلی که از کتاب‌ها به این سریال سرایت کرده است پیام قدرت‌مند فمینیستی آن است. تمام دختران The Baby-Sitters Club نه تنها افرادی قوی با دیدگاه منحصر به فرد خود نسبت به دنیا هستند، بلکه هوای همدیگر و سایر دختران را هم دارند. جر و بحث‌ها با ارتباط گرم قلبی و به دور از موش و گربه‌بازی ختم به خیر می‌شوند. این موضوع در کنار توصیف خاص مارتین از دنیای استونی‌بروک این سریال را تبدیل به اثری تماشایی و اثرگذار بر روی نسلی از دختران کرده است.
دلیل موفقیت شگفت‌انگیز The Baby-Sitters Club در جذب مخاطب را می‌توان از دو جهت بررسی کرد. اول آن‌که گروه بازیگران این سریال بی‌نقص است. سوفی گریس شخصیت پسرانه‌ی کریستی توماس را با ترکیبی از پوسته‌ای سخت و مقاومتی پولادین که آشکارا تلاش می‌کند از قلبی شکسته محافظت کند، نقش‌آفرینی می‌کند.

سوفی گریس

با وجودی‌که کریستی سرسخت به نظر می‌آید، اما از ترک پدرش غمگین است و بلافاصله نامز جدید مادرش الیزابت (با بازی آلیشیا سیلورسون) به نام واتسون برور (با بازی مارک فویرشتاین) را پس می‌زند.
دلیل دوم موفقیت چشمگیر The Baby-Sitters Club در سازنده‌ی آن، ریچل شوکرت است. نویسنده‌ای که به نوشتن فیلم‌نامه‌ی بارزترین قسمت‌های GLOW مشهور است. شوکرت توانسته برخی از جذابیت‌های GLOW را در The Baby-Sitters Club هم منعکس کند. برای مثال توانایی روایت داستانی دلنشین و طنز که به راحتی می‌تواند با زاویه دیدهای مختلف که ممکن است در گروهی از دختران وجود داشته باشد، بازی کند و جایگاه هر کدام را محترم شمارد.
نسخه‌ی جدید نتفلیکس از The Baby-Sitters Club پیروزی کاملی است. این سریال شیرین، خنده‌دار، سرشار از امید، ، مهم‌تر از همه تشویق‌کننده است. پیام آن به دختران پیر و جوان این است که ما در کنار یکدیگر قدرت‌مندتر هستیم. The Baby-Sitters Club می تواند سریالی بی‌نقص و جذاب برای کودکان و نوجوانان باشد، اما تماشای آن قطعا باعث به وجود آمدن حال خوب در بزرگ‌سالان زن و مرد خواهد شد. بله این سریال در این حد خوب و تماشایی است.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی مگان اوکیف در وب‌سایت دیسایدر است.

The Baby-Sitters Club

حال به بررسی نظر سایر منتقدین می‌پردازیم:

الکسیس گاندرسن Alexis Gunderson | پیست مگزین Paste Magazine

اقتباس اخیر تلویزیونی از این مجموعه کتاب، بسیار رویایی است. The Baby-Sitters Club (نسخه‌ی نتفلیکس) مانند نامش شیرین، خنده‌دار و به لحاظ احساسی پیچیده است. پنج شخصیت اصلی The Baby-Sitters Club داستان آن را پیش می‌برند که هر کدامشان را تبدیل به تیپ منحصر به فردی از دختران می‌کند که حس پیچیدگی، عجیب و غریب بودن و واقعی بودن به آن‌ها می‌دهد.

کریستن لوپز Kristen Lopez | ایندی‌وایر IndieWire

تماشای گروهی از زنان نترس و جسور که کسب و کاری را شروع می‌کنند، با نوجوانان سر به هوا و بی‌مسئولیت کنار می‌آیند، و تکالیف خود را هم انجام می‌دهند سطحی از مسئولیت‌پذیری را نشان می‌دهد که همه‌ی ما باید از آن درس بگیریم. علاوه بر آن، شوکرت و همکارانش به خوبی درک کرده‌اند که چه چیزی باعث محبوبیت این سریال و شخصیت‌هایش میان یک نسل شده است. هر اتفاقی که در دنیا در جریان باشد می‌توان تابستان را با سرگرمی The Baby-Sitters Club سر کرد.

کارولین فرانکه Caroline Framke | ورایتی Variety

در حالی‌که برخی ممکن است این پیچ و تاب‌های داستانی را تلاشی برای به روز بودن بدانند، تماشای آن‌ها نشان می‌دهند که چقدر مستقل از زمان هستند و می‌توان در هر دوره‌ای با این داستان‌ها ارتباط برقرار کرد. تمامی آن‌ها ریشه در شخصیت‌ها دارند؛ درس‌هایی که گرفته می‌شوند سرراست و مستقیم هستند؛ توصیف‌ها روشن هستند و به شکلی‌اند که ظرفیت کودکان برای درک کردن و همدلی‌ کردن را در نظر گرفته‌اند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.