بسیاری از فیلم‌های جشنواره ساندنس امسال، به روش‌های مختلف اشاراتی به جنبش MeToo داشته‌اند، مانند فیلم تاثیرگذار Promising Young Woman. فیلم بدو عزیزم بدو Run Sweetheart Run، با حال‌ و هوای قراری عاشقانه آغاز می‌شود و در نهایت به داستانی ترسناک ماورا‌‌طبیعی تبدیل می‌شود. جدیدترین ساخته کارگردان و نویسنده، شانا فست (کارگردان‌ فیلم‌های Country Feste و نسخه بازتولید «عشق بی‌پایان») فیلمی خوش‌ساخت و پرزرق‌وبرق و در عین حال سطحی است که نمی‌شود تماشای آن را حتی فقط برای سرگرمی و گذراندن وقت پیشنهاد کرد.

همچنین بخوانید:
آب‌های تیره Dark Waters – مارک رافلو در این فیلم درام بازی تاثیرگذاری ارائه میکند

کمپانی بلوهاوس به دنبال پیدا کردن تاریخی برای اکران این فیلم در سینماها است اما با این‌که بدو عزیزم بدو Run Sweetheart Run ویژگی‌هایی برای سرگرم کردن مخاطب دارد اما به نظر می‌رسد پخش آن از طریق شبکه‌های سینمای خانگی بیننده‌‌های بیشتری را جذب خواهد کرد. کمپانی یونیورسال حق انتشار جهانی این فیلم را در اختیار دارد.
چری (با بازی الا بالیسنکا، که اخیرا در فیلم «فرشته‌های چارلی» بازی کرده است)، منشی‌ایست که در فکر برگشتن به مدرسه پرستاری است. او دختر کوچک خود را به تنهایی بزرگ می‌کند و پس از جدایی از پدر دخترش (با بازی امل امین) برای مدت زیادی با کسی آشنا نشده است. اما امشب پرستار بچه‌ای استخدام کرده است تا مراقبت دخترش باشد و او سر قرار با کسی برود که رییسش (کلارک گرگ) به او معرفی کرده است.

بدو عزیزم بدو

در نگاه اول ایتان (با بازی پیلو اسبک) به نظر مرد معقولی می‌آید، ثروتمند، خوش‌قیافه و خوش‌رفتار. مگر می‌شود از مردی که او را به یک رستوران مجلل دعوت کرده است و پس از شام او را به دیسکو می‌برد، خوشش نیاد؟
متاسفانه چری خیلی زود به جواب این سوال می‌رسد. او دعوت ایتان را برای رفتن به خانه‌اش قبول می‌کند. آن‌چه در پشت درهای خانه مجلل او اتفاق می‌افتد برای ما روشن نیست، اما پس از چند دقیقه، چری غرق خون و در حال گریه از آن‌جا فرار می‌کند و کمک می‌خواهد. او که کیف و موبایل خود را در خانه ایتان جا گذاشته است از مردم حاضر در خیابان می‌خواهد که پلیس زنگ بزنند. اما مردم فکر می‌کنند او یک زن مست و بی‌خانمان است و او را به زندان می‌اندازند. در نهایت کسی که او را از بازداشت درمی‌آورد کسی نیست جز ایتان.
هیچ‌کدام از کسانی که می‌خواهند به چری کمک کنند، از دست ایتان جان سالم به در نمی‌برند. وقتی که ایتان سر یکی از آن‌ها را می‌برد به این نتیجه می‌رسیم که او فقط یک دیوانه پولدار نیست. مشخص نیست که او خود شیطان، بنده شیطان و یا یک خون‌آشام است (او می‌تواند بوی خون را حس کند) و یا این‌که چرا به ترساندن و کشتن زن‌ها علاقه دارد و یا راز پشت خانه امن آن زن مرموز (با بازی شهره آغداشلو) چیست. هیچ‌ چیزی با عقل جور درنمی‌آید. به نظر می‌رسد سعی بر آن بوده که داستان فیلم با الهامی از موضوعات جنبش MeToo نوشته شود، اما نتیجه آن به بدترین شکل ممکن از آب درآمده است، موضوعات مهمی مانند جنبش حمایت از زنان و مردان سیاه‌پوست و موضوعات آزار جنسی در این فیلم بسیار کم‌رنگ و بی‌اهمیت به نظر می‌رسند.

الا بالیسنکا - پیلو اسبک

پرداختن به این موضوعات در ژانر ترسناک کار سختی نیست، اما بدو عزیزم بدو Run Sweetheart Run استفاده زیرکانه‌ای از آن‌ها نکرده است. هیچ قسمت فیلم آن‌طوری که باید تاثیرگذار نیست، چه قسمت‌های پرنشاط آغازین آن و چه قسمت‌های ترسناک و پرخطرش. روایت داستانی پرهیجان و نفس‌گیر نکته مثبتی برای یک فیلم ترسناک است، اما به نظر می‌رسد این فیلم کنترل داستانش را از دست داده است. صحنه‌های کلیشه‌ای و تکراری ترسناک و صدای دالبی وهم‌آلود نیز کمکی به بهتر شدن آن نکرده است.
بارتوستز نالازک فیلم‌برداری این فیلم را به عهده داشته است. بازی‌های این فیلم نیز گیج‌کننده‌اند، بالیسنکا سعی دارد تغییر شخصیت یک قربانی به قهرمان را نشان دهد و شخصیت شرور اسبک نیز بیشتر شبیه ضدقهرمان‌های داستان‌های کمیک است و حتی در صحنه‌ای به دوربین چشمک می‌زند.
بدو عزیزم بدو Run Sweetheart Run فیلم خسته‌کننده‌ و سطحی است، حتی طنزی که سعی کرده وارد داستان کند، آن را غیرقابل تحمل‌تر کرده است. کارگردانان زن سهم به سزایی در ژانر فیلم‌های ترسناک دارند، اما این کارگردانی حتی می‌توانست فیلم «بدن جنیفر» را در سطح فیلمی مانند «بابادوک» پایین بیاورد.
این مطلب از نوشته دنیس هاروی در سایت ورایتی گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.