پس از ساخت فیلم درام ورزشی چپ‌دست Southpaw در سال ۲۰۱۵، جیک جیلنهال و آنتونی فوکوآ بار دیگر در پروژه مشترکی همکاری خواهند داشت. 
نیک پیزولاتو سازنده کارآگاه حقیقی True Detective فیلم‌نامه گناهکار The Guilty را با اقتباس از درام دانمارکی با همین نام به کارگردانی گوستاو مولر نوشته است. ماجرای فیلم درباره یک روز کاری در مرکز تماس اعزام نیروی ۹۱۱ است و جو بیلر (جیلنهال) متصدی قصد نجات تماس‌گیرنده‌ای را دارد که جانش در خطر است. اما او خیلی زود متوجه می‌شود که ماجرا آن چیزی که به‌نظر می‌رسد نیست و رسیدن به حقیقت همه چیز را روشن می‌کند. 
جیلنهال در بیانیه‌ای گفت: “از همکاری دوباره با آنتونی بسیار هیجان‌زده هستم. همکاری با او در چپ‌دست Southpaw به یکی از بهترین تجربه‌های هنری من در زمینه حرفه‌ای تبدیل شد و بیش از این نمی‌توانم برای رفتن سر صحنه فیلم منتظر بمانم. گناهکار The Guilty داستان خاصی دارد و ماجرایی است که تقریبا همه با آن احساس نزدیکی خواهند داشت“.
قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فیلم‌برداری این فیلم در لس‌آنجلس و در ماه نوامبر آغاز شود. فوکوآ قصد دارد پیش از شروع ساخت آزادی Emancipation با بازی ویل اسمیت برای اپل تی‌وی+، ساخت گناهکار The Guilty را به پایان برساند.  

این مقاله برگرفته از نوشته جیمز وایت در سایت empireonline.com است.