قسمت دوم سریال هم گناه هم دوشنبه ۱۲ اسفند ماه پخش شد. سریال هم گناه که ساخته مصطفی کیایی است با بازی هنرمندان خوب و توانایی تزئین شده است که بر جذابیت‌های سریال هم گناه افزوده است. می‌توانید سریال هم گناه را از صفحه اختصاصی این سریال در سایت و اپلیکیشن‌های نماوا هم اکنون دانلود و تماشا کنید.
با معامله ای که پرویز و فریبرز در قسمت اول با یکدیگر کردند این قسمت با خروج پرویز از اداره پلیس شروع شد. خروجی که شروع داستان اصلی و میانی هم گناه بود، پرویز رفت که پسر فریبرز را بعد از ۲۸ سال برای او بیاورد. نویسنده در ادامه از دیگر بی تعادلی‌های خانواده صبوری می‌گوید.

همچنین بخوانید:
نگاهی به داستان قسمت سوم سریال هم گناه

محسن کیایی و احسان کرمی در سریال هم گناه
محسن کیایی و احسان کرمی در سریال هم گناه

از شخصیت دور مانده و شاید در عمق خود ناراحت و سرخورده آرمان می‌گوید. حال این یک ترفند ساده باشد برای فرار از روبرو شدنش با مسائل مهمش یا نه هیچ فردی در نهایت از این استایل زندگی در عمق وجودش راضی نیست.
به وضوح مشخص است که خود آرمان نیز از خودش خجالت می‌کشد و از حرف زدن راجع به این موضوع فراری است، از هر موضوعی به عنوان بهانه‌ای برای خروج از خانه استفاده می‌کند تا خود را جوری غرق اینگونه مسائل و فعالیت‌ها کرده که دیگر فرصت فکر هم ندارد که آیا دادن یک پیشنهاد بی‌شرمانه به طرفدار برادر خواننده‌اش در دنیای مجازی کار درستی است یا نه!


به اولین برخورد فریبرز و لیلا می‌رسیم که در فضای قدیمی و سنتی سریال ساخته شده است. بهروز پرستویی که بالا برویم پایین برویم هنر پدر را ندارد اما خیلی خوب نقش یک سرباز تهرانی در یک شهرستان را بازی می‌کند. یک پسر مودب اما جسور که در حضور برادر لیلا به راحتی به لیلا زل می‌زند و لذت می‌برد از چهره زیبای دختری که قرار است زندگیش را ۳۰ سال بهم بریزد.
با معرفی پدر امین در کنسرت قسمت اول و عدم حضور ایرج در خانواده صبوری، حالا که فریبرز به سراغ ایرج می‌رود و با شخصیت فرید آشنا می‌شویم گپ و فاصله بین داستان خانواده صبوری و ایوب که می‌خواست خواهر زاده ۱۸ ساله اش را به مردی ۵۰ ساله بدهد کمتر می‌شود. هنوز خیلی از جزئیات فاش نشده اما مسیر مسیر خوب و همواری بوده و روند داستان خسته کننده و ملال آور نبوده.

دیدار پدر و پسر بعد از ۲۸ سال چشم به راهی

سکانسی از قسمت دوم سریال هم گناه
سکانسی از قسمت دوم سریال هم گناه

یک فردی میگفت بعضی وقت‌ها فیلم باید به سان مردی در کنار ساحل بنشیند و از خودش لذت ببرد. وقتی پرویز پرستویی را دارید ایجاد این فضا اصلا سخت نیست و میتوانید چند دقیقه بدون هیچ دیالوگی از فیلم لذت ببرید و مفهوم گذر زمان در فیلم را همراه کارکتر حس کنید.
پرویز بالاخره پیمان را میبیند کارکتری پر از اطلاعات درست و غلطی که از دایی خلافکارش و مادری که هنوز نمیدانم کجای این داستان ایستاده، سفید است یا سیاه گرفته. و چه انتخاب خوبی است پدرام شریفی برای این نقش، بازیگری که شاید خیلی پرکار نبوده اما بدون شک نقش‌های مکمل را را به خوبی بازی می‌کند. ملاقات پیمان و فریبرز یک پیام مشخص داشت. دلتنگی و نفرت ۲۸ سال دوری پسر از پدر!


ملاقات پرویز و فریبرز در قسمت دوم سریال هم گناه به دادن خبر فوت لیلا به فریبرز منتج می‌شود که از همان اول معلوم است دروغ است. اصلا از پرویز انتظار نمی‌رود که یک حرف راست از دهنش بیرون بیاید مخصوصا اگر همچین موضوعی که برای فریبرز از همه چیز مهم تر است و پرویز میتواند فریبرز را به هر ترانه و سازی که می‌خواهد برقصاند تا این اطلاعات را به او بدهد. تنها نکته عجیب این برخورد باورکردن فریبرز است که یک پلیس کارکشته چگونه خام حرفهای پرویز می‌شود.

فرید هم به سراغ آن مرد ۵۰ ساله می‌رود (هنوز که هنوزه کسی فرید را مستقیم صدا نکرده و اسمش صرفا حدس من از یک جمله ایرج است) و با او بحث سنگینی می‌کند که شاید در اوج ناامیدی تاثیری روی او بگذارد و منصرفش کند اما آدمی که به سراغ دختری ۳۰ سال جوانتر از خود می‌رود گوش‌هایش بسته تر از این حرف‌هاست فرید نمی‌تواند اقدامی کند.

قسمت دوم سریال هم گناه؛ بازگشت لیلا از دنیای مردگان

بهروز پرستویی در سریال هم گناه
بهروز پرستویی در سریال هم گناه

در سکانس پایانی قسمت دوم سریال هم گناه اولین پیچ داستانی فرا می‌رسد و لیلا از دنیای مردگان برگشته و به دیدن پسرش می‌آید اتفاقی که قابل پیش بینی بود. جا داره اشاره ای داشته باشیم به انتخاب هوشمندانه بازیگرهای دوران جوانی پرویز پرستویی و هنگامه قاضیانی که وقتی فلش بک‌های آن دوران را میبینیم احساس میکنیم هنوز در خانه‌ایم و اتفاق خاصی نیفتاده و ارتباط با ورژن‌های جوان این دو نفر ساده ترین کار ممکن است.
تماشا و دانلود قسمت دوم هم گناه هم اکنون در نماوا امکان پذیر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.