طبق سنت هر سال، امسال هم سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه، هم‌زمان در تهران و چند شهر بزرگ دیگر کشور برگزار می‌شود. جشنواره سی‌ و هشتم در حالی نگاه و توجه علاقه‌مندان سینما و فیلم‌دوستان را به خود جلب کرده است، که امسال به دلیل همدردی با بازماندگان سانحه‌ی هوایی دی‌ماه ۹۸ بدون برگزاری مراسم افتتاحیه، به طور مستقیم با اولین اکران در تاریخ ۱۲ بهمن کار خود را آغاز می‌کند.
جشنواره فیلم فجر هرساله جذابیت و حواشی خاص خود را دارد. و همیشه درگیری‌هایی که فیلم‌ها با قوانین پخش دارند، اتفاقاتی که در زمان اعلام جوایز و انتخاب بهترین فیلم یا بازیگر رخ می‌دهد مثل سالی که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به صورت عجیبی از نوید محمدزاده گرفته شد و به رضا عطاران داده شد و عطاران به روی صحنه آمد و او هم گفت که این جایزه مال من نیست و تصمیم هیات داوران نوید محمد زاده بود نه من!
فیلم ملکان هم امسال اولین نوبت حواشی را به خودش اختصاص داد و با توجه به اتفاقاتی حول ساخت این فیلم رخ داد به روز اول جشنواره نرسید و پخش آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.
همیشه تعدادی از فیلمها که در همان اولین اکران‌شان در جشنواره به خواست مردم به سانس های فوق‌العاده می‌کشد که امسال هم شنای پروانه در اولین روز جشنواره در ایران مال به اکران ویژه رسید. معمولا این فیلم‌ها سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان را از آن خود می‌کنند. سال گذشته این افتخار نصیب فیلم متری شیش و نیم با بازی پیمان معادی و نوید محمدزاده شد.
همچنین پر افتخار ترین فیلم دوره قبلی جشنواره فجر شبی که ماه کامل شد بود که جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین چهره پردازی، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن را از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

تماشای آنلاین ویژه برنامه سی ‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر در نماوا

 امسال بیست و دو فیلم در بخش اصلی این جشنواره برای کسب سیمرغ‌ها در ۲۰ سینمای کشور با یک‌دیگر رقابت خواهند کرد. بخش‌های جانبی همچون «نگاهی نو»، «مستند» و «فیلم کوتاه» نیز به سیاق سال‌های گذشته در جشنواره حضور خواهند داشت که برخی از آن‌ها هم‌زمان در بخش اصلی نیز حاضر خواهند بود.
نماوا، نیز به مدت ده روز میزبان شما برای تماشای آنلاین ویژه برنامه سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود و شما می‌توانید اخبار جشنواره را به طور منظم از این برنامه دنبال کنید. پخش این ویژه برنامه هر روزه خواهد بود و در آن به گزارش برنامه‌های پخش، نقد و بررسی، گفت‌وگو با دست‌اندرکاران، اتفاقات و اخبار و رویدادهای فیلم‌های حاضر در جشنواره پرداخته می‌شود و اخبار دقیقی از بخش‌های اصلی و جانبی و پیش‌بینی‌ها برای دریافت سیمرغ در بخش‌های مختلف جشنواره در اختیار علاقه‌مندان به فیلم و سینما قرار خواهد گرفت.
 همچنین در هر یک از قسمت‌های این ویژه برنامه‌ی ۵۰ دقیقه‌ای آروند دشت آرای، مجری برنامه، در گفت‌وگویی اختصاصی با عوامل یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره‌ی فجر انجام خواهد داد و شرکت‌کنندگان در این گفت‌وگو به جزییات ساخت و پخش آن فیلم و استقبال بینندگان، منتقدان و خبرنگاران از آن خواهند پرداخت.
با توجه به این‌ که همه‌ فیلم‌های اکران شده در سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر به زودی در نماوا به نمایش در خواهد آمد، تماشای این ویژه برنامه برای کاربران نماوا و علاقه‌مندان به جشنواره فجر و اخبار و حواشی آن بسیار جذاب خواهد بود.
نماوا به همین مناسبت شرایط بسیار ویژه‌ای برای خرید اشتراک یک ماهه این سرویس در نظر گرفته است. در مدت زمان پخش این ویژه‌ برنامه یعنی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن فرصت دارید با استفاده از کد تخفیف Fajr98، ۵۰٪ تخفیف برای خرید  اشتراک یک ماهه‌ (ویژه مشتریان جدید) و یا کد تخفیف Winter98، ۴۰٪ تخفیف برای تمدید اشتراک ۳ ماهه‌ (ویژه‌ی مشتریان فعلی) دریافت کنید.
با خرید این اشتراک در کنار فرصت تماشای ویژه برنامه سی ‌و هشتمین جشنواره فجر، می‌توانید از تماشای هزاران فیلم ، سریال ، انیمیشن و مستند ایرانی و خارجی که برای همه‌ سلیقه‌ها و گروه‌های سنی تهیه شده‌اند، لذت ببرید و فیلم‌ها یا سریال‌های مورد علاقه خود را در مجموعه‌ای طبقه‌بندی شده و قابل جست‌وجو، در کنار خانواده یا دوستان‌تان، آنلاین تماشا کنید.